Rykte: Nintendo 64 Classic Edition avtäcks under Nintendo Direct

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig för N64, antar jag inte gillade första övergången till massa kantiga fyrkanter.
Inget jag kommer köpa

Permalänk
Medlem

Killer instinct gold pls + ready 2 rumble tack!

Permalänk
Medlem

Man tror man kan åka tillbaka till någon underbar tid, men det är bara att inse att det inte går. Köpte en Amiga 500 för ett tag sedan och insåg att jag var i en medelålderskris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så har konsolen inte direkt åldrats väl.
Ser rent ut sagt förjävligt ut på en 50" plasma. =P
Har ett RGB-moddat N64 och använder XRGB-mini som uppskalare.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

StarFox64, Mario 64, ocarina of time är ju ett måste iaf

Permalänk
Medlem

Perfect Dark eller inget köp.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av vargeEEEEn:

Hade blivit så glad om snowboardspelet 1080 kommer, även rogue squadron hade varit kalas!

Kommer 1080 är det givet köp imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer denna bli lika enkel att hacka om man inte är nöjd med spelen som kommer förinstallerade, pga storleken på spelen inte är så stora.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Gav bort den till grannens barn, för länge sedan!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem

Golden Eye 007
Super Mario 64
Mario Golf
Då är jag såld ;d

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

?

Eller har eventet inte startat ännu?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tiamat:

Ja det var lite luddigt med det. Det ser ut som ryktet var falskt.

Skrivet av Asssor:

https://det-blev-ingen-cd.com/splash.jpg
?

Eller har eventet inte startat ännu?

Nej, det verkade tyvärr vara ett falskt rykte. Aja, nästa gång kanske? Väldigt passande bild förövrigt.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Blir nog inget för mig. Rolig pryl men har redan bl.a. Goldeneye och Perfect Dark till min N64 och även om Zelda OoT var fantastiskt på sin tid spelar jag det hellre numera på 3DS (med sina små men genomtänkta förbättringar som tar bort sånt som man numera skulle stört sig på från originalet.)

Kommer det med Ogre Battle 64 kanske jag tvingas tänka om, men det räcker med en minikonsol för mig. Får ju inte plats med allt i TV-bänken. Många spel har inte åldrats så väl och håller bättre som minnen från förr än som roligt tidsfördriv.

Hoppas Nintendo skärper sig och börjar släppa lite fler av sina gamla titlar till Switch, gärna i fysiska exemplar med lite finkänsliga förbättringar där det behövs.

Skrivet av sniglom:

Saknade svaret "Ja, men det beror på hårdvaran". För mig blir ett köp av denna enhet väldigt beroende av vad kontrollrar kostar, vad de har för anslutning samt om det går att ansluta fyra stycken.

Med det sagt är det många av N64-spelen som inte har åldrats väl. Men renderar man i lite högre upplösning och med bra filter, är många lika roliga som förr. Mario 64 och Mariokart gör sig fortfarande utmärkt.

Jag tyckte redan då det var nytt att, även om Mario 64 var tekniskt intressant och 3D bidrog till att skapa något intressant nytt, så saknade spelet lite känsla för att vara riktigt bra. Trots att det åldrats bättre än mycket annat till N64 har det inte mycket att bidra med när det finns nyare 3D-Mariospel som gör allt mycket bättre.

Skrivet av jonthan:

Yes 😀👍🏻
Det bästa mario kart alltså

Skickades från m.sweclockers.com

MK64 var fantastiskt för sin tid och helt klart ett stort steg framåt jämfört med SNES-varianten. Tyvärr känns banorna numera lite trista jämfört med många nyare versioner där banorna generellt är mer genomtänkta och helt enkelt roligare att spela.

Det märkt speciellt i Mario Kart DS där man kan låsa upp 4 banor från vardera SNES, N64, GBA och GC. N64-abnorna var kul nostalgi som påminde om alla timmar jag plöjt ner på det spelet, men nyare spel har roligare banor.

Permalänk
Medlem

Blir kanske ett köp beroende på spelen och priset.

Ser mest fram emot en GameCube mini

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

För alla som emulerat N64 inser nog hur sjukt dåligt den här konsolen åldrats. En enda analog spak och spel i full 3D på vadå, 15MB? Många playstationtitlar har ju heller inte direkt åldrats med stil, men har å andra sidan plats för förrenderade bakgrunder och spel som nyttjar detta har åldrats fantastiskt mycket bättre än de i full 3D rent generellt.

Konceptet med classic konsoler har nog redan vid det här laget nått sin kulmen vad gäller försäljning. Det vi ser nu är snarare inflation av marknaden för den här typen av konsoler. Det är i alla fall min gissning.

Håller med. Gillade grymt NES och SNES Mini, men denna är helt sjukt ointressant för mig.

3D åldras inte alls lika bra som 2D. Tvärt om.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Ocarina of time och golden eye är de två viktigaste spelen, därefter Super Mario 64

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag köper bara om jag kan slänga in alla roms som på mitt mini nes.
Annars duger mitt original.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon193054:

för att kunna återuppleva 4vs4 Throwing knives och Proximity mines

Det kan du göra med Golden Eye Source.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

jag köper bara om jag kan slänga in alla roms som på mitt mini nes.
Annars duger mitt original.

Hur mycket plats tar alla nintendo 64 spel som tillverkats? Ungefär lika mycket som final fantasy 7, 8 och 9 till Playstation?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är tveksam till en retro konsol från den första 3d generationen? Både N64 och PS1 spel ser inte alls lika bra ut nu som t.ex Zelda - a Link to the past fortfarande gör. Dessutom kan man ju lungt säga att många tidiga 3d spel hade lite otilfredställande styrning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

skoj! Snes är min favorit tätt följt av just N64. zelda, mario, goldeneye

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordmax:

skoj! Snes är min favorit tätt följt av just N64. zelda, mario, goldeneye

Uppdatering 2018-11-01 19:00: Nintendo Direct-presentationen är över och det beryktade avtäckandet uteblev.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Är det bara jag som är tveksam till en retro konsol från den första 3d generationen? Både N64 och PS1 spel ser inte alls lika bra ut nu som t.ex Zelda - a Link to the past fortfarande gör. Dessutom kan man ju lungt säga att många tidiga 3d spel hade lite otilfredställande styrning...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Var ett stort kvalitetsdipp under den perioden. Var inte förrens med PS2 och XB OG som det började bli OK igen, och 3D-spelen började bli någorlunda spelbara.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Om den här kommer hoppas den kommer gå att reverseenigeerna så det går att bygga en bättre emulator som är bättre, fungerar riktigt kasst på en rpi3b+

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att det bara är 30 förinstallerade spel. 😢

Permalänk
Medlem

Fan va nice, dock är ju originalen bäst men ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Yes 😀👍🏻
Det bästa mario kart alltså

Super Mario Kart på Super Nintendo var kul.
Men när Mario Kart 64 om ut... vilken höjdare!
Har haft många roliga timmar i det spelet.
Gillar det bättre än Double Dash på GameCube.
Grafiskt skiljer det inte så mycket trots att GameCube är nyare och kraftfullare.

Mariokart 64 är jättebra som sällskapsspel om man har 1-3 kompisar som befinner sig i samma rum och en tillräckligt stor skärm/TV. Då håller det än idag.
Av de N64 spel som jag har spelat så är det nog det som har åldrats bäst.
Ta med några kompisar och det är fortfarande roligt.
Däremot är det inte lika kul att spela själv. Kan vara kul att köra en cup ändå.
Men kanske inte något man vill spela i flera timmar om man inte har sällskap.

Permalänk
Medlem

Om/när Nintendo 64 Classic släpps.
Super Mario 64, Zelda Ocarina of Time och så klart Mario Kart 64 är givna titlar.
Stor sannolikhet att Majoras Mask är med också.

Ett spel som kanske inte är så sannolikt att det kommer med, men som jag skulle vilja ha med är
Tony Hawk's Pro Skater
För att jag är en Superman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Som tidigare nämnts så har konsolen inte direkt åldrats väl.
Ser rent ut sagt förjävligt ut på en 50" plasma. =P
Har ett RGB-moddat N64 och använder XRGB-mini som uppskalare.

Gamla spel ser bättre ut på en gammal TV med bildrör. Det var bättre när det kom ut än hur många återupplever det idag, alltså.

Ska man spela gamla spel idag på en modern monitor så föreslår jag en emulator där det till vissa populära spel finns högupplösta texturer som användare har gjort.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Gamla spel ser bättre ut på en gammal TV med bildrör. Det var bättre när det kom ut än hur många återupplever det idag, alltså.
https://i.imgur.com/3cy0eF6.png

Ska man spela gamla spel idag på en modern monitor så föreslår jag en emulator där det till vissa populära spel finns högupplösta texturer som användare har gjort.
http://i61.tinypic.com/4gkxv5.png

Jo jag var lite inne på att skaffa en 20" CRT-TV men problemet är platsbrist. :/
Bekymret är endast N64:an. C64:a, NES och SNES är inga problem.
Jo jag klabbade med emulering och texturer för 10-15 år sedan men det ger inte riktigt samma känsla.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch