Permalänk

Uppgraderingsbeslut :S

Tjena! Första inlägget här på sweclockers någonsin efter år av "ghostande"

Tittar på att uppgradera min burk som idag har:
4770k @ 4.3 med nh-d14
16gb ram 1600mhz @ 2000mhz
Detta sitter på ett z87-s02 msi moderkort och drivs av ett 650w nätagg.
Jag har ett 1080ti gaming x i också men det tänkte jag hålla kvar i.

Från början var jag som så många andra inne på Intel, men iom att jag lirar i 1440p och ser AM4 som ett gott alternativ om sockeln kommer stödja nya cpus kommande 1-2 år så finns möjlighet för uppgradering igen. AMD vs Intel i 1440p känns som ett dött lopp för mig 100fps är jag nöjd med och min gpu lär sätta gränsen innan.

Jag behöver hjälp med att välja vad man ska köpa för mobo och ram. Alternativen jag kokat ner det till är Msi x470 gaming pro carbon och Asus prime x470 pro. Men vilket är bäst? Eller ska man. Köpa B450? Förstår inte vad skillnaderna är. Jag vill gärna överklocka igen, framförallt vill jag ha möjligheten att överklocka nästa cpu ifall AMD råkar släppa ett "fartmonster" till am4an.
Jag är totalkass på vad som avgör vad som bidrar till en bra överklocka. Det jag läst mig är vrm men jag inte vad det är eller vilket moderkort som är det bättre helt enkelt. Det kanske finns ännu bättre som inte kostar en. Förmögenhet då givetvis

Nästa steg är ram. Är det speciella ram till AMD?
Jag tänkte köra rgb på så mycket som möjligt och har hittat gskill trident rgb I någon speciell AMD version som givetvis kostar 800kr mer än vanliga. Är dom bra, eller finns det bättre alternativ?

Slutligen, kommer detta kräva att jag köper nytt nätagg?

/Christian

Permalänk

Jag har kört G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 2x8GB och har alltid fungerat med "XMP".
Ett kit pajade för mig belysningsmässigt när jag körde deras egna mjukvara för belysning. Efter det har jag bara ASUS Aura, problemfritt.

Permalänk
Medlem

Ska du främst ha den till spel så skulle jag inte gå över till AMD i dagsläget. Jag tror du kommer se ett prestandatapp i de flesta spelen. Skulle jag skaffa AMD idag så hade det främst varit på grund av priset och om jag satt på än ännu äldre plattform än haswell. Jag hade helt klart satsat på B450. Ser ingen som helst nytta med x470 för normalanvändaren. Skulle bara ta x470 om jag var intresserad av SLI vilket inte finns på kartan i modern tid. Framförallt inte med Ryzen som skulle bli flaskhals.
Vad är syftet med uppgraderingen?

Jag sitter själv på i7 2600K och tänker inte uppgradera till Ryzen. Däremot är jag intresserad av att ha en till rigg, så det kan hända att det blir en Ryzen 5 2600 om priset är ännu mer rätt än idag under singels day eller black friday. Sitter ju inte i sjön så köper bara om det skulle vara löjligt billigt. 1000-1300:- typ.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag hade inte uppgradeat ännu. Du har en bra processor som du kan överklocka.
Jag hade tidigast uppgraderat nästa år, till exempel till AMD's nya om dem är bra, Zen 2. (2700X är Zen+)

Du måste förövrigt inte ha speciella RAM stickor. Jag har Corsair 3000MHz, dem som finns för 1699kr på Inet. Funkar skitbra!

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk

Saken är den att när jag kör spel som krämar ur min cpu ordentligt så dör/hänger datorn sig, tex Battlefield. Min överklock är väl inte tillräckligt stabil, trots 8.5h i prime 95 och 4h+ i Aida. Mina överklockningskunskaper sträcker sig tyvärr inte längre än volt och hastighet. Hur mycket jag än läser blir jag inte klokare känns det som Ett annat problem är att fps dippar märks alldeles för väl, jag är otroligt trött på att inte ha en stabil fps I fler spel än csgo :P. För övrigt så lirar jag mest csgo och PUBG, men kommer sätta tänderna i fallout 76 och Battlefield 5 vid släpp.

Tackar för tipset med ramen, då kan jag sänka kostnaden med 800kr och köpa dom "vanliga" I så fall 👍🏻

/edit
Den dör även r jag kör csgo och PUBG, ibland 6ggr under en kväll.
Jag borde väl inte få prestandatapp om jag skaffar en 2700x istället för min 4770k?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Jag borde väl inte få prestandatapp om jag skaffar en 2700x istället för min 4770k?
Skickades från m.sweclockers.com

Nej verkligen inte, du kommer få en bättre cpu helt klart.
https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-4770K-vs-...

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chrissoid:

/edit
Den dör även r jag kör csgo och PUBG, ibland 6ggr under en kväll.
Skickades från m.sweclockers.com

Då känns det ju snarare som ett hårdvaruproblem någonstans. Red ut det innan tycker jag, vore synd om du köper ny plattform och så ligger felet någon annanstans

Permalänk
Medlem

Vad sitter din överklock på för volt? Har du kollat värmen på cpu?

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Jag har mer eller mindre exakt samma system som du i5 4690K, 16 GB 2133 MHz, MSI 1080ti gaming x. Jag spelar dock i 1440p/60 Hz med vsync, har inte hittat något spel där det dippar när jag har allt på max så blir lite fundersam när du går i uppgraderingstankar och inte tycker din dator duger.

Eller så är det bara uppgraderingsdjävulen som är framme som vill ha lite nytt!

Oavsett så hade jag återställt till normal hastighet om datorn hänger sig sex gånger under en kväll.

Permalänk
Medlem

Jag håller med andra här i tråden.

Sitter själv på en 4770k och ett 1080. Och jag inväntar Zen2. Tycker att prestanda boosten för 2700x i spel är för liten för att uppgradera. Skulle jag uppgradera idag skulle de bli 9900k. Men jag har inte så bråttom. Jag inväntar Zen2, sen avgör jag om de blir 9900k eller AMD.

Och jag hoppas på AMD!

Spelade BF5 betan och tycker de funkade bra. Sänkte till high inställningar och kör 1920x1080.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

Vad sitter din överklock på för volt? Har du kollat värmen på cpu?

Den är på 1.28. Sänker jag så ballar det ur direkt tyvärr hade gärna ökat men så fort jag höjer till 4.4 så funkar det icke, oavsett vilken volt jag väljer tyvärr. Värmen är bra, ligger runt 65-70 i prime

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mill:

Jag har mer eller mindre exakt samma system som du i5 4690K, 16 GB 2133 MHz, MSI 1080ti gaming x. Jag spelar dock i 1440p/60 Hz med vsync, har inte hittat något spel där det dippar när jag har allt på max så blir lite fundersam när du går i uppgraderingstankar och inte tycker din dator duger.

Eller så är det bara uppgraderingsdjävulen som är framme som vill ha lite nytt!

Oavsett så hade jag återställt till normal hastighet om datorn hänger sig sex gånger under en kväll.

Jo så sett. Dock kör jag 144hz 1440 och ligger gärna på 100+. Så klart så är den där lille djävulen framme på axeln och skriker i mitt öra avrje gång något ballar ur haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Jag håller med andra här i tråden.

Sitter själv på en 4770k och ett 1080. Och jag inväntar Zen2. Tycker att prestanda boosten för 2700x i spel är för liten för att uppgradera. Skulle jag uppgradera idag skulle de bli 9900k. Men jag har inte så bråttom. Jag inväntar Zen2, sen avgör jag om de blir 9900k eller AMD.

Och jag hoppas på AMD!

Spelade BF5 betan och tycker de funkade bra. Sänkte till high inställningar och kör 1920x1080.

Jag körde också betan, men låg på mellan 60 och 90 FPS ungefär. Det är för lite helt enkelt. jag kanske är kräsen men har jag 144hz vill jag IAF ligga över 100 hela tiden :/ hade velat klocka den mer men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att länka till userbenchmark för att dra slutsatsen att Ryzen 7 2700 skulle ge högre framerate än en överklocklad i7 4770K, då känns det som man gör lite väl många antaganden. Jag vet inte alls säkert, men skulle inte bli förvånad om i7 4770K presterar bättre i många titlar. I ett gäng titlar, typ CSGO så presterar väl exempelvis i7 8700K typ 100fps över Ryzen 7 2700? Eller kanske ännu mer? Så länge 8 trådar inte flaskar i spel så tror i alla fall jag att fjärde generationens ringbus vinner över senaste ryzen, om än med liten marginal. I Quake Champions får jag märkligt nog ungefär samma prestanda med min i7 2600K i 4,6Ghz som en Ryzen 5 2600. Jag gick i uppgraderingstankar men insåg rätt smabbt att det inte skulle ge någon större uppgradering alls i spel. Generellt sett i övrigt så presterar min cpu i krokarna av vad en överklockad ryzen 5 1600 presterar.

Ryzen 7 2700 är klart en prisvärd cpu som är riktigt bra allround och good enough för dom flesta i spel, men inte nödvändigtvis bättre än äldre intelproppar för den som jagar hög framerate.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

En fråga till, nu när jag fått ett gött gäng kunnigaste uppmärksamhet om ett spel (Fallout 76 i detta fallet, kör betan just nu) ligger på 70fps men CPU usage ligger på 55% och gpu på 75% är det pcns eller spelets "fel"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Jag körde också betan, men låg på mellan 60 och 90 FPS ungefär. Det är för lite helt enkelt. jag kanske är kräsen men har jag 144hz vill jag IAF ligga över 100 hela tiden :/ hade velat klocka den mer men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag sitter själv på 120hz, därav sänkte jag från ultra till high för lite mer fps. De är ganska svårklockade, fick man ett ex som klockade 4,5ghz så va de ett guldkorn. Kör själv 4,3ghz numera då jag fått bsod i bl.a BF.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Att länka till userbenchmark för att dra slutsatsen att Ryzen 7 2700 skulle ge högre framerate än en överklocklad i7 4770K, då känns det som man gör lite väl många antaganden. Jag vet inte alls säkert, men skulle inte bli förvånad om i7 4770K presterar bättre i många titlar. I ett gäng titlar, typ CSGO så presterar väl exempelvis i7 8700K typ 100fps över Ryzen 7 2700? Eller kanske ännu mer? Så länge 8 trådar inte flaskar i spel så tror i alla fall jag att fjärde generationens ringbus vinner över senaste ryzen, om än med liten marginal. I Quake Champions får jag märkligt nog ungefär samma prestanda med min i7 2600K i 4,6Ghz som en Ryzen 5 2600. Jag gick i uppgraderingstankar men insåg rätt smabbt att det inte skulle ge någon större uppgradering alls i spel. Generellt sett i övrigt så presterar min cpu i krokarna av vad en överklockad ryzen 5 1600 presterar.

Ryzen 7 2700 är klart en prisvärd cpu som är riktigt bra allround och good enough för dom flesta i spel, men inte nödvändigtvis bättre än äldre intelproppar.

Förstår precis vad du menar. Slutsatsen jag har i huvudet är att enklare spel gynnas så klart av högre ghz, medans mer komplicerade spel/nyare (kanske?) kan hantera fler kärnor/trådar och presterar bättre med det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Ja jag sitter själv på 120hz, därav sänkte jag från ultra till high för lite mer fps. De är ganska svårklockade, fick man ett ex som klockade 4,5ghz så va de ett guldkorn. Kör själv 4,3ghz numera då jag fått bsod i bl.a BF.

Det spelade ingen roll hur jag pillade med mina setting den där djävla cpun gick på maxvarv ändå haha. Dock fick jag lite högre FPS om jag höjde. Antar att en del kraft gick över på gpun istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Den är på 1.28. Sänker jag så ballar det ur direkt tyvärr hade gärna ökat men så fort jag höjer till 4.4 så funkar det icke, oavsett vilken volt jag väljer tyvärr. Värmen är bra, ligger runt 65-70 i prime

Skickades från m.sweclockers.com

1,28v är väl rätt lågt eller? Vad får du i cpu-z under load? Min toppar på 1.344v med i7 2600K i 4,6Ghz. Hur varm går den?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

1,28v är väl rätt lågt eller? Vad får du i cpu-z under load? Min toppar på 1.344v med i7 2600K i 4,6Ghz. Hur varm går den?

2600k har en bättre värmeöverföring jämnfört med en nondelidad 4770k. kör jag 1,35v på costumloop så toppar min temp över 90C.

Jag ligger på omkring 1,3v nu och ligger på strax under 80C i spel.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

1,28v är väl rätt lågt eller? Vad får du i cpu-z under load? Min toppar på 1.344v med i7 2600K i 4,6Ghz. Hur varm går den?

Tror volten ställer sig runt 1.31 under load. Graderna på 65-70 i prime. Har testat att öka men så fort jag går upp till 4.4 så hänger den sig inom 1min oavsett volt. Varit uppe över 1.4 utan framgång. Men jag vet inte om jag gjort något annat fel. Jag ändrar bara volten, och försöker hänga med med "CPU ring ratio" som det står i min bios

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Jag körde också betan, men låg på mellan 60 och 90 FPS ungefär. Det är för lite helt enkelt. jag kanske är kräsen men har jag 144hz vill jag IAF ligga över 100 hela tiden :/ hade velat klocka den mer men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra

Skickades från m.sweclockers.com

Titta inte så mycket på betan då det är just det, en beta. Det var liknande för BF1. Betan var sådär, färdiga spelet (efter några patchar iaf..) flöt hur bra som helst. Då hade jag GTX970. Så om det är just BFV som är problemet hade jag inväntat tester på version 1.0 (och Black Friday).

Permalänk
Skrivet av mill:

Titta inte så mycket på betan då det är just det, en beta. Det var liknande för BF1. Betan var sådär, färdiga spelet (efter några patchar iaf..) flöt hur bra som helst. Då hade jag GTX970. Så om det är just BFV som är problemet hade jag inväntat tester på version 1.0 (och Black Friday).

Ja du kan ha rätt en beta är en beta det är jag med på, lirade aldrig bf1 betan så vet inte hur den skiljde sig. Det kanske är hjärnspöken i mig. Efter min uppgradering kanske det inte blir så stor skillnad så sitter jag här och är besviken IAF 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tackar för era svar allihopa. Summan av detta iom att jag inte fick svar på mina frågor från början haha, är väl att jag har en potent gaming CPU som kanske inte är korrekt överklockad. Jag får försöka hitta någon som vet vad denne gör och helt enkelt få hjälp med min överklockning och få saker och ting stabilt. BF5 som jag planerar lira en hel del flöt på fint när jag körde i 4.3ghz och spelet höll (ca 15min). Så ett nytt system kanske inte är rätt väg att gå ändå. tack alla ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Ja du kan ha rätt en beta är en beta det är jag med på, lirade aldrig bf1 betan så vet inte hur den skiljde sig. Det kanske är hjärnspöken i mig. Efter min uppgradering kanske det inte blir så stor skillnad så sitter jag här och är besviken IAF 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Ja risken är ganska stor att du blir besviken ifall du går till AMD Ryzen 2xxx från en i7 4770K 4,3 GHz du har också snabba ram minnen så skillnaden blir förmodligen minimal ifall du bara spelar på datorn.

Enda vettiga uppgradering ifall man bara spelar från en i7 4770K 4,3 GHz är 8700K/9700K/9900K dock svindyrt just nu och ej prisvärt.

Ifall du verkligen måste uppgradera till AM4 så skulle jag kört på en Ryzen 2600 som en tillfällig CPU och köpt en Zen 2 CPU när de släpps.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av Anders9110:

Ja risken är ganska stor att du blir besviken ifall du går till AMD Ryzen 2xxx från en i7 4770K 4,3 GHz du har också snabba ram minnen så skillnaden blir förmodligen minimal ifall du bara spelar på datorn.

Enda vettiga uppgradering ifall man bara spelar från en i7 4770K 4,3 GHz är 8700K/9700K/9900K dock svindyrt just nu och ej prisvärt.

Ifall du verkligen måste uppgradera till AM4 så skulle jag kört på en Ryzen 2600 som en tillfällig CPU och köpt en Zen 2 CPU när de släpps.

Jag var bra sugen på en i9700k men jag vettifan efter att ha sett värmeutvecklingen. Dock kanske jag kan hålla koll på marknaden här på SweClockers, skulle någon kränga iväg sin 8700k med mobilen och ram så kan man slå till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Jag tackar för era svar allihopa. Summan av detta iom att jag inte fick svar på mina frågor från början haha, är väl att jag har en potent gaming CPU som kanske inte är korrekt överklockad. Jag får försöka hitta någon som vet vad denne gör och helt enkelt få hjälp med min överklockning och få saker och ting stabilt. BF5 som jag planerar lira en hel del flöt på fint när jag körde i 4.3ghz och spelet höll (ca 15min). Så ett nytt system kanske inte är rätt väg att gå ändå. tack alla ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte testa att bumpa upp i bios till 1.3v och se om den blir stabil? Kanske når nya höjder till och med?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

De verkar ju ganska jämnt mellan 8700k och 2700x i bf1 iallafall.

Men kollar man på andra tester så ser man att 2700x har en lägre dipp i lägsta fps.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

De verkar ju ganska jämnt mellan 8700k och 2700x i bf1 iallafall.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/14728?key=a94c96984551bc90c2f221e6a76f4054

Men kollar man på andra tester så ser man att 2700x har en lägre dipp i lägsta fps.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/14730?key=535117c902bf37327d04ae9e62db49ec

Precis, och i7 4770K är bättre i spel än Ryxen 5 1600x som finns där som referens.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Precis, och i7 4770K är bättre i spel än Ryxen 5 1600x som finns där som referens.

Ja de vet jag ju inte. Men enligt samma test som jag "knyckte" bilderna ifrån så verkar 2600x och 2700x prestera omkring lika bra som en 6700k, eller strax under.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2