Permalänk
Medlem

Diablo Immortal

Diablo har officiellt blivit mördat.

Diablo som mobilspel.. vem fan frågade efter det?!?!?!!
Jag trodde han skämtade när han började prata om att spela diablo i soffan med familjen men nej han var seriös.. sparka den jävel som tog beslutet om det här, skandal här sitter folk och väntar i flera år på ett nytt diablo och då får man "diablo mobile" kört upp i röven. ne fy fan vad jag är besviken nu.

Smyger in en omröstning! //EÅ

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Om jag ska försöka tolka detta.. Menar du att de bygger på storyn från D2 vilket gör det omöjligt för dem att skapa ett nytt "riktigt" Diablo?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Sånt antiklimax. Vi visste att de inte skulle annonsera D4 i år, men att få det här i stället? Bedrövligt. Man hade ju åtminstone hoppats på ett remastered D2. Klart man blir besviken att de kommer med ett mobilspel.

Titta på antalet dislikes av trailern: https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA

Permalänk
Medlem

Bedrövligt.

Permalänk
Medlem

Vad som helst men inte detta.... Remaster/remake av 2:an eller en 4:a väntar man på och som sagt så får vi denna skiten.... Man kommer drunkna i mikrotransaktioner som övriga mobil-spel.

Permalänk
Medlem

Jag tänker köpa det!

Det kan i princip helt omöjligt vara sämre än Diablo 3 så på sin höjd är det lika dåligt och då är ändå ingen skada gjord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Om jag ska försöka tolka detta.. Menar du att de bygger på storyn från D2 vilket gör det omöjligt för dem att skapa ett nytt "riktigt" Diablo?

det jag menar är att det är ett mobilspel.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse. Ett effektivt sätt att ta död på Diablo-franchisen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

World of Warcraft får en fet patch och Classic. Overwatch får en ny hjälte. Heroes of the Storm får en ny hjälte. Hearthstone får fina nya saker. Diablo får ett mobilspel.

Finns inget värre än att styra något med digitalt via touch screen. God idé bakom själva spelet, men helt fel system att släppa det på.

Edit: Warcraft III får en remake också.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SueCia:

Jag tänker köpa det!

Det kan i princip helt omöjligt vara sämre än Diablo 3 så på sin höjd är det lika dåligt och då är ändå ingen skada gjord.

Jag förväntar mig ett nerdummat Diablo 3 med dåliga kontroller (mobilkontroller är alltid dåliga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

det jag menar är att det är ett mobilspel.

Den biten förstod jag, att du hade förväntningar som inte införlivades. Det var hur det förhindrar dem att göra pc-spel i franchisen jag inte förstod. Är det inte bara att inte lägga så stor vikt vid mobilspelets existens och gå vidare?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag förväntar mig ett nerdummat Diablo 3 med dåliga kontroller (mobilkontroller är alltid dåliga)

Jag håller med, men jag tror ändå på konceptet.

Tänker inte döma ut det i förväg då jag är övertygad om att det har potential att bli ett bra spel.
Jag tycker att Diablo 3 redan såpass nerdummat att det inte lämpar sig på dator från första början. Om något kanske Diablo 3 borde ha släppts som mobilspel från första början?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kethsi:

https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA

Diablo har officiellt blivit mördat.

Diablo som mobilspel.. vem fan frågade efter det?!?!?!!
Jag trodde han skämtade när han började prata om att spela diablo i soffan med familjen men nej han var seriös.. sparka den jävel som tog beslutet om det här, skandal här sitter folk och väntar i flera år på ett nytt diablo och då får man "diablo mobile" kört upp i röven. ne fy fan vad jag är besviken nu.

Starkt medhåll!

Live-publikens reaktion säger en hel del och då kan man säga att den negativa reaktionen var rätt mild jämfört med Dota-fansens reaktion på Artifact.

Personligen kräks jag på spel på smartphones. På grund av kontrollbegränsningar så går det bara att hålla kvar spelarna med beroendeframkallande MTX och inget äkta innehåll.

Sedan ska vi ju inte ens börja tala om batteritiden om det ska vara så snyggt som det påstås vara. Nä, detta spikar igen kistan för Diablo-serien tills Blizzard kommer ut med damage control (remaster och/eller D4).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Sedan gnälls det att dom har ekonomiska problem

Det gjordes väl också en mobil version av Deus Ex + namnet spelet hette som vart totalt sågat och nu Diablo

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

Oooo! Vilken jädra burn alltså!
- "Is this an out of season april fools joke?"
Hahaha!
https://clips.twitch.tv/EmpathicLittleReubenTBCheesePull

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Vilket skämt. Actiblizzard har skitit sig i handen.

+83k dislikes säger en del. Hoppas den slår rekord.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Tar död på Diablo? Tror jag då inte, det kommer att dra in hur mycket pengar som helst.

Vad jag personligen tycker om det, det är en annan sak.

Och Blizzard är intresserade av att tjäna pengar, inte att göra det jag vill.

Permalänk
Medlem

Detta var väl lite kul också:

Kommer personligen att hålla mig undan, Blizzard är ett skämt idag.

Permalänk
Medlem

1+ miljard potentiella kunder, de skiter nog i 83k dislikes....

Permalänk
Medlem

Verkligen bedrövligt. Ett enkelr mobilt spel som är en direkt kopia av Diablo 3 gjort av en utvecklare för att mjölka pengar.

Växte upp med Blizzard och köpte alla deras produkter. Hoppas Blizzard går under.

Permalänk

Gameplay

Liten artikel om den kalla mottagningen på Blizzcon
https://www.digitaltrends.com/gaming/fans-mad-about-diablo-im...

Har full förståelse för allas besvikelse. Det känns riktigt surt. Man får ju knappast förnyat hopp för Diablos framtid.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Verkligen bedrövligt. Ett enkelr mobilt spel som är en direkt kopia av Diablo 3 gjort av en utvecklare för att mjölka pengar.

Växte upp med Blizzard och köpte alla deras produkter. Hoppas Blizzard går under.

Du menar alltså att folk som vill spela på mobil inte ska få möjlighet till det bara för att du inte gillar det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Personligen kräks jag på spel på smartphones. På grund av kontrollbegränsningar så går det bara att hålla kvar spelarna med beroendeframkallande MTX och inget äkta innehåll.

Det beror ju på hur du definierar spel, många pusselspel (Atomas t ex) fungerar ypperligt på telefoner, även vissa dungeon runners, typ Pixeldungeon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såhär ser jag det.

Det är riktiga tölpar vid rodret hos Diablo just nu, mediokra PR typer och säljare. Tittar man på vad D3 är, vad som hänt sedan Reaper of Souls.. Om man fortfarande tror att D4 kommer bli ett bra spel så får man nog se över sin obegränsade naivitet.

Jag trodde länge att D4 aldrig skulle komma och det var tråkigt, men sedan på senare tid har jag blivit övertygad om att det kommer komma. Men nu försvann även det förhoppningsfulla i det.. för när D4 kommer, så kommer det med all sannolikhet vara fruktansvärt dåligt.

Jag ger upp.

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara en trend att bolag greppar efter snabba intäkter istället för att värdera sina IPs!

Blizzard, släpper video på Diablo som mobilspel får 5.4K up vote och 156K down vote

Bethesda, släpper ett MP Fallout-spel byggt på en motor som är skapade för single-player och helvetet bryter loss. Titta bara på refresh rate issue, men kort, en spelare med 240Hz har fördel emot en som kör 30Hz då animationer går snababre och då man t.ex. kan skjuta snabbare med högre refresh rate.

(facepalm)

Permalänk
Medlem

Haha vilken fail... Att som inte skämms .. släppa detta istället för D4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Jag vill verkligen ha ett bra mobilspel, så jag ser fram emot detta och Elder Scrolls: Blades.
Men visst, vill ni bara spela candy crush så förstår jag att ni gnäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Haha vilken fail... Att som inte skämms .. släppa detta istället för D4

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska dom skämmas över? Spelet har potential att inbringa MER pengar till en lägre utvecklingskostnad än en PCversion. Dom är ett företag som vill tjäna pengar, knappast något att skämmas över.

Dessutom, varför skulle dom utvecka D4 innan WC4 eller t.o.m SC3? Nu tror jag iofs inte SC3 kommer hända, men jag hoppas faktiskt att D4 släpps endast på mobile, för så nerdummat som D3 är så är det bara mobilen det hör hemma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vad ska dom skämmas över? Spelet har potential att inbringa MER pengar till en lägre utvecklingskostnad än en PCversion. Dom är ett företag som vill tjäna pengar, knappast något att skämmas över.

Dessutom, varför skulle dom utvecka D4 innan WC4 eller t.o.m SC3? Nu tror jag iofs inte SC3 kommer hända, men jag hoppas faktiskt att D4 släpps endast på mobile, för så nerdummat som D3 är så är det bara mobilen det hör hemma på.

Dom ska skämmas över att presentera detta för sina trogna fans. Du "hörde" (läs: knäpptyst...) ju reaktionerna i publiken när detta presenterades. Självklart tycker jag att det är bra att det kan inbringa mer pengar, men om pengarna går till att utveckla spel som detta, kan du då förstå min och andras besvikelse? När detta mobilspel och en port av D3 till Nintendo är vad Diablo-divisionen arbetat med senaste tiden blir man ju uppgiven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Dom ska skämmas över att presentera detta för sina trogna fans. Du "hörde" (läs: knäpptyst...) ju reaktionerna i publiken när detta presenterades. Självklart tycker jag att det är bra att det kan inbringa mer pengar, men om pengarna går till att utveckla spel som detta, kan du då förstå min och andras besvikelse? När detta mobilspel och en port av D3 till Nintendo är vad Diablo-divisionen arbetat med senaste tiden blir man ju uppgiven.

Snacka om bortskämda fans isåfall.
Jag minns att man satt år efter år efter år och hoppades på en uppföljare till Diablo 2. Det dröjde över 11 år. Nu förväntar sig fansen att se något storslaget varje år annars blir man uppgiven? Reaper of souls är nästan sprillans nytt fortfarande...

Skickades från m.sweclockers.com