Får inte Fifa 18 att starta!

Permalänk

Får inte Fifa 18 att starta!

Hej! Har köpt Fifa 18 via Origin och jag får det inte att starta! När man installerar om det går det att starta och spela det men så fort man har stängt av Origin/datorn så måste man avinstallera det och installera om det igen för att fungera.

Jag har kört Ccleaner, rensat Origin cache, gjort allt! Men det fungerar inte. Funderar på att köpa FIFA 19 men är rädd att det ska vara samma problematik där... Vet inte hur jag ska ta mig till! Fifa är mitt favoritspel och det är så frustrerande! Någon på Sweclockers som varit med om samma sak och kunnat lösa det?

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna installerad till ditt grafikkort?

Permalänk
Avstängd

Vad har du för komponenter i datorn?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Har du senaste drivrutinerna installerad till ditt grafikkort?

Senaste! Ja!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Vad har du för komponenter i datorn?

Inte Core i7 4790K 3,8 ghz, GeForce GTX 1060 3 gb, 16 gb ram

Komponenterna till datorn är inget fel på! Har både Battlefield 1, Star Wars Battlefront 2, Doom 4,Call of duty Black Ops 3, Rise of the Tombraider mm installerade och dessa spel är det inga problem med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Testa att inaktivera 'Origin i spelet'. Om inte detta fungera, testa att delta i beta-varianterna av Origin.

Sen kör en Direct X-runtime. (Sök detta på Google, och tanka hem från MS hemsida)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Helt sjuk! EA löste det! Jag skickade en Msinfo samt en DxDiag fil till dem. De kunde lösa det direkt via chatten - jag behövde inte gör någonting. Han på supporten pratade om "Entitles" (typ rättighet av något slag). Nu startar alltid FIFA när jag laddar det.

Vad tror ni detta problem berodde på? Låter väldigt mystiskt alltihop tycker jag...

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Helt sjuk! EA löste det! Jag skickade en Msinfo samt en DxDiag fil till dem. De kunde lösa det direkt via chatten - jag behövde inte gör någonting. Han på supporten pratade om "Entitles" (typ rättighet av något slag). Nu startar alltid FIFA när jag laddar det.

Vad tror ni detta problem berodde på? Låter väldigt mystiskt alltihop tycker jag...

Ingen som har någon idé om vad det kan vara för något?!