Permalänk
Medlem

PS4 noob

Hej jag köpte mig ett PS4 nu förra veckan om jag har lite frågor som jag inte någonstans

1. Kan jag koppla in min externa hårddisk och kolla på filmer via den, det är filmer som är nerladdade så typ MKV och MP4 filer. Jag antar att det funkar för det skulle vara konstigt om det inte funka men kan Sony nu eller någon se vad jag har att det är nerladdat? Och ja jag har alla dom här filmerna redan fast på DVD så anser själv inte att det är att göra något olagligt.

2. Playstation plus, jag vill skaffa mig det men av någon anledning funkar inte mitt kort att registrera så alla mina spel jag köpt har varit på skiva. Men dom där korten/koden man kan köpa på olika ställen med playstation plus blir det dyrare att köpa det via Elgiganten eller ska jag behöva skaffa nytt kort för att det ska bli billigare?

3. Är det värt att skaffa sig Playstation plus bara för spelen som är gratis? Jag är inte direkt intresserad av att spela online utan mer att få lite gratis inde spel som kan vara kul att spela.

Tack för ett svar

Permalänk

1. Vad jag vet så har inte ps4 någon möjlighet att spela upp filer. Externa hårddiskar kan endast ta hand om sparad data eller spel-data. Rätta mig någon ifall jag har fel.

2. Du kan köpa via PayPal, där bör ditt kort gå att regga. Annars köp i butik, tror inte priset skiljer sig så mycket.

3. Spelen som bjuds är inte alltid svinbra. Och tänk på att för att behålla gratis-spelen från plus så måste du ständigt ha plus aktiverat. Slutar du fylla på med plus så försvinner även spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Du får 6 spel i månaden så det är värt det imo. Ang att titta på film - kolla på Plex om du vill kunna streama från din datorn till PS4an enkelt.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att psplus bara är värt att köpa för spelen ifall du har planer på att spela dom direkt.
Lätt att bygga upp ett lager med spel som du aldrig kommer lira och i slutändan är det bara slöseri med pengar.

Köp Playstation plus ifall det är en bra deal på gång annars avstå.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exiigoo:

Hej jag köpte mig ett PS4 nu förra veckan om jag har lite frågor som jag inte någonstans

1. Kan jag koppla in min externa hårddisk och kolla på filmer via den, det är filmer som är nerladdade så typ MKV och MP4 filer. Jag antar att det funkar för det skulle vara konstigt om det inte funka men kan Sony nu eller någon se vad jag har att det är nerladdat? Och ja jag har alla dom här filmerna redan fast på DVD så anser själv inte att det är att göra något olagligt.

2. Playstation plus, jag vill skaffa mig det men av någon anledning funkar inte mitt kort att registrera så alla mina spel jag köpt har varit på skiva. Men dom där korten/koden man kan köpa på olika ställen med playstation plus blir det dyrare att köpa det via Elgiganten eller ska jag behöva skaffa nytt kort för att det ska bli billigare?

3. Är det värt att skaffa sig Playstation plus bara för spelen som är gratis? Jag är inte direkt intresserad av att spela online utan mer att få lite gratis inde spel som kan vara kul att spela.

Tack för ett svar

Skrivet av Kastroullen:

1. Vad jag vet så har inte ps4 någon möjlighet att spela upp filer. Externa hårddiskar kan endast ta hand om sparad data eller spel-data. Rätta mig någon ifall jag har fel.

2. Du kan köpa via PayPal, där bör ditt kort gå att regga. Annars köp i butik, tror inte priset skiljer sig så mycket.

3. Spelen som bjuds är inte alltid svinbra. Och tänk på att för att behålla gratis-spelen från plus så måste du ständigt ha plus aktiverat. Slutar du fylla på med plus så försvinner även spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

1. Ja du kan spela film från hdd med media appen på ps store. https://manuals.playstation.net/document/gb/ps4/music/mp_form... (Fins i swe med om du letar)
Fast den är lite kräsen med vad den gillar. Och tycker bara om FAT formatet på disken. Ska nog även gå att strömma, annars fins Plex appen med

2. Jag skälv kör med sådana kårder och har gjort sedan början. Kolla prisjakt! Ibland kan handlarna ha lite rea på de och jag skälv tycker oftast de är billigare än i ps store. Köper ett år per år när det är bra pris vinter/sommar rea och de staplar sig på varandra om du aktiverar mer än ett åt gången. Här även stängt av att playstation ska förnya automatiskt, kan du göra i konto insälningar där kan du även se ju lång tid du har kvar tills det går ut.

3. Som åvan skriver. "Man samlar bara ett arkiv med spel som man typ nästan aldrig spelar ändå"
Köp det bara om du behöver online delen se spelen som en bonus. Här du också spel via ps plus kan du bara spela de så länge du har ps plus, slutar du låser spelen sig tills du skaffar plus ingen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.