Permalänk
Medlem

Uppgradering

Sitter idag på en Ryzen 3 2200G i en MSI B350M GAMING PRO bräda, haft helt okej prestanda med ett 1060 6 gb. Men cpun känn som en bottleneck, så har kollat runt lite och en 2600X känns som en bra början, min fråga är ska jag byta MB också? och om inte går jag miste om några bra funktioner om jag behåller mitt 350?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEmAn89:

Sitter idag på en Ryzen 3 2200G i en MSI B350M GAMING PRO bräda, haft helt okej prestanda med ett 1060 6 gb. Men cpun känn som en bottleneck, så har kollat runt lite och en 2600X känns som en bra början, min fråga är ska jag byta MB också? och om inte går jag miste om några bra funktioner om jag behåller mitt 350?

saknar du några funktioner ?

Permalänk
Avstängd

Uppgradera moderkortets bios så ska du kunna köra en 2600 i den.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

saknar du några funktioner ?

haha nja de vet jag inte riktigt men är man entusiast och vill ha de bästa så är man xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEmAn89:

haha nja de vet jag inte riktigt men är man entusiast och vill ha de bästa så är man xD

Varför köpte du då en budget cpu till att börja med? :p...
Uppdatera bios och uppgradera till en 2600. Då har du iaf någorlunda spelprestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEmAn89:

haha nja de vet jag inte riktigt men är man entusiast och vill ha de bästa så är man xD

du kan inte ha dubbla RTX2080ti med det moderkort som du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Varför köpte du då en budget cpu till att börja med? :p...
Uppdatera bios och uppgradera till en 2600. Då har du iaf någorlunda spelprestanda

Jag va arbetslös och behövde en ny dator fort som ögat, min gamla från 2010 dog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

du kan inte ha dubbla RTX2080ti med det moderkort som du har.

inte tänkt lägga ut 30 papp på kort som dör