Emil och Kenneth testar Fallout 76 Beta

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Emil och Kenneth testar Fallout 76 Beta

"War.... War never changes...."
Samma gäller tydligen för spelmotorn Creation Engine som inte är det bästa valet för en multiplayer-titel. Oavsett ska Kenneth och Emil ge sig ut i Wasteland för en riktig spelomgång och inte fokusera på prestandan. Sista betan för den här rundan öppnar klockan 20:00 ikväll och planen är att sparka igång dubbla streams samtidigt. Kenneth kickar igång SweClockers twitchkanal, medan Emil kör från SweClockers extrakanal på Youtube.

Snabbtest: Grafikprestanda i Fallout 76 Beta
Snacka Fallout i forumet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Kommer kolla så slipper jag köpa skiten sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av LeVvE:

Kommer kolla så slipper jag köpa skiten sen.

Att kolla någon spela är knappast en ersättning för att spela själv. Om så vore skulle ju spelmakarna aldrig tillåta lets plays på tuben...

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Joakim Ågren:

Att kolla någon spela är knappast en ersättning för att spela själv. Om så vore skulle ju spelmakarna aldrig tillåta lets plays på tuben...

jag tillhör dem som njuter mer att titta på när andra spelar i vissa titlar samt så får man se om spelet faller en i smaken.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

@Kenneth har ju faktiskt spelat innan, jag är totalt grön. Bara antar på något sätt kan hitta varandra..?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av emilakered:

@Kenneth har ju faktiskt spelat innan, jag är totalt grön. Bara antar på något sätt kan hitta varandra..?

""""""""spelat""""""""

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Kenneth:

""""""""spelat""""""""

Jamen du är förbi menyn i alla fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag är väldigt petig när det kommer till spel, input lag också sånt. Har inte spelat ett Bethesda spel på länge.

Vill bara kolla för att se hur skit det är så slipper jag känna att jag missar något.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Oxhorn streamar också, och det har redan börjat köra på pc.

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Dec 2006

Ska bli kul att titta på när ni spelar

SpeldatorN: Lenovo ideapad 330 med i5 8300h och gtx 1050

CSGO SpeldatorN: CPU: Intel Core i5 2500 | hyperX 2x4GB 1600MHz | GTX 1050 Ti | Mini itx moderkort | Skärm: Benq XL2411P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Första fallout sen tactics som jag inte kommer förboka och kanske inte ens köpa. Inget jag sett gör mig minsta sugen och då försökte jag ändå hålla hoppet uppe så länge som möjligt ..

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Alltså, det rycker inte i intressenerven direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Att CS skulle vara bättre får ni stå för själva. Det spelet tar jag inte ens med tång även om jag testat det

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Kommer floppa, känns som något som bara försökte klämma ut snabbt, när dom ändå har alla texturer och så till hands, för att billigt mjölka ut lite pengar, och sedan gå vidare... Lite tråkigt