Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Medlem

Tydligen så var det bara närmaste området runt valv 76 som optimerats när alla youtubers fick komma samman på speltest på Greenbriar av Bethesda förrförra helgen. Men många rasslade iväg rätt långt på kartan under de 2-3 timmar de fick leka, då var det buggigare och laggigare.

Betan känns ganska begränsat intressemässigt sett, risk för buggfestival. Blir säkert många knasigheter närmaste veckorna på youtube

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Näbbdjuret:

Tydligen så var det bara närmaste området runt valv 76 som optimerats när alla youtubers fick komma samman på speltest på Greenbriar av Bethesda förrförra helgen. Men många rasslade iväg rätt långt på kartan under de 2-3 timmar de fick leka, då var det buggigare och laggigare.

Betan känns ganska begränsat intressemässigt sett, risk för buggfestival. Blir säkert många knasigheter närmaste veckorna på youtube

4k samt xbox, inte oväntat med MP och fallout att det blir kämpigt.
som PC spelare rycker man på axlarna åt spel som är designade med konsol i första hand att de är som de är.
ser fram emot den 14 nov.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon257891:

Fallout 76: För dig som inte gillar Fallout-spelen!

Jag gillar Fallout-serien och ser fram emot Fallout 76.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vilken tid börjar BETA'n? Vet att den bara kommer vara uppe ett visst antal timmar //dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Creative Clarence:

Vilken tid börjar BETA'n? Vet att den bara kommer vara uppe ett visst antal timmar //dag.

Mitt i natten kl 01:00

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Xbox beta i natt
Positiv spelkänsla
dvs lär bli bästa spelet i serien

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

PC Beta förladda innan tisdags nattens Beta start kl 23:00.
storlek 47gb.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Testade BETA'n i en dryg timme idag på xbox one x. Rasslade ut ur valvet och försökte hitta ett vapen. Ett baseballträ, bra pang men långsam. Drog österut på måfå och hittade till slut skjutvapen så det blev lite lättare att häva ihjäl ondska från avstånd. Close combat var baseballträt att föredra.

Fallout 4-spelare kommer att känna igen sig i menyer och kontrollmässigt. I övrigt tyckte jag mig inte stöta på några buggar eller lagg. Världen ser bra ut, även om färgerna kanske är lite överdrivna. Jag var ute efter att testa känslan i spelet och hade inga problem.

Men man hinner inte så mycket på en dryg timme:
- Dö två gånger. Då får man välja ställe för respawn, jag kunde bara välja ställen jag varit på innan.
- När man dör så förlorar man all junk man samlat, men man kan gå tillbaka och hämta upp det.
- Hittade TVÅ bobbleheads (utan att veta att de fanns där jag rotade runt!)
- Hittade vapen som jag inte kunde använda pga level-krav (meh)
- Lite roliga djur som grodor och bävrar stötte jag på

Stötte inte på en enda spelare under denna dryga timmen, gissar att det berodde på att jag började typ 45 minuter efter att BETA'n startat och de som började direkt redan dragit iväg. Får väl se hur det blir sen när spelet officiellt släppts om drygt två veckor.

Just det ja - man behöver xbox live för att kunna spela detta spel. Jag hade en 14-dagars gratiskod kvar sedan jag köpte konsollen för snart ett år sen som jag kunde använda.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd

Official live action trailer

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

Vilken enormt tråkig trailer. Speciellt jämfört med Fallout 4s utmärkta live-action trailer.

Permalänk
Medlem

Den här halvtimmen där Camel går igenom grunderna tycker jag var lärorik:

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Finns det inga npcer i spelvärlden ?! Känns lite väl dött om det bara är zombies och andrs spelare !?

Permalänk

Känns mer som ett survivalspel än ett rpg.

Permalänk
Keeper of Traditions

Vart har folk förhandsbokat sina exemplar? Är 465:- från livekort.se det billigaste?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart har folk förhandsbokat sina exemplar? Är 465:- från livekort.se det billigaste?

Sannolikt. Jag bokade på cdon i slutet av juni för 535 spänn med lite rabatter och sånt.

Men kolla Juicehead https://www.youtube.com/channel/UCLdPUOIBv-O0mTWtUBaQNtg eller
ESO https://www.youtube.com/channel/UCjFztUZFRTDd1HTHxTFIXfQ på youtube.
De brukar kunna ha 10-20% på Bethesdaspel som de tubar om man har tur och hittar nån länk på en aktiv kampanj.

Kanske MrMatty https://www.youtube.com/channel/UCmXH6CX_juGwNFTj3PESdoA eller
Oxhorn https://www.youtube.com/channel/UCsC--WvN66vZlDoYShzn4sA också har kampanjer, har inte letat.

Men det är iaf fyra tubare jag följer för Bethesdaspel. De har alla sina kvaliteter.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Vart har folk förhandsbokat sina exemplar? Är 465:- från livekort.se det billigaste?

Köpte via livekort, men kunde inte vara med i beta, så jag cancelerade den ordern.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Nån som lirat betan än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r0bz:

Nån som lirat betan än?

ett par timmar i natt.
blev åksjuk
spelkänsla god men PC spelare är i nuläget begränsade med inställningar i spelet.
lär hoppas att justeringar med vsync funkar till nästa beta tid

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Ingen FOV slider, inga framerates över 60fps (knytna till spelmotorn precis som f.g spel).
Redigering av .ini filen resulterar i uppsnabbning av allt vilket resulterar i ett klart övertag gentemot andra spelare (rör sig fortare,slå och skjuter fortare)

Spelmotorn är skit, fattar inte hur dom vågar släppa detta och ta betalt för.

Hoppas gameplayet kommer väga upp rejält för detta.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Creation Engine... En rostig bil med fin lack är fortfarande rostig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N.T.B:

Har försökt gilla Fallout i åratal... men, meh...

Antingen så gillar man det... eller så gör man det inte, helt enkelt.

Köpte själv Fallout 4 när det kom och försökte ge det en chans.

Skrivet av SCORPIUS:

Creation Engine... En rostig bil med fin lack är fortfarande rostig.

Men en fin bil med rostig lack däremot.

Permalänk

Inga npcer i spelet alltså , wow det här kan ju bli riktigt dåligt ? Eller bra?
Låter rätt dött?

Permalänk

@Lars Mandel99:

Dyrt att göra NPCer

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lars Mandel99:

Inga npcer i spelet alltså , wow det här kan ju bli riktigt dåligt ? Eller bra?
Låter rätt dött?

Tanken är väl att det är spelarna som ska skapa och driva det framåt, snarare än att man följer ett färdigskrivet spår. Tror det kommer bero väldigt mycket på hur fria tyglar de vågar ge spelarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Åksjuk?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r0bz:

När det blir input lagg, lite som en karusell med illamående som följd.
det som sker på skärmen har en latency fördröjning som en del är mer eller mindre känslig för.
att forcera vsync samt fov samt depth of field som betheda gjorde med F76 beta är orsaker.

Upplevs lite som att spela i lera med fördröjning.
orsaken rent fysiskt är när ögat ser en sak och innerörats (vestibulär) balansorgan uppfattar nåt annat.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@Flopper: Fast innerörat kommer ju alltid registrera stillasittande när du spelar, så då skulle alla spel ge dig åksjuka på skärm.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

@Flopper: Fast innerörat kommer ju alltid registrera stillasittande när du spelar, så då skulle alla spel ge dig åksjuka på skärm.

Det är nåt med Bethesdas kassa motor som gör det, jag brukar kunna spela det mesta men har vid 2 tillfällen blivit illamående framför skärmen.

Första gången var när jag provade Thief (vet inte vilken motor som används) på Xbox One, nåt med headbobbandet, låg FOV och FPS i spelet tirggade det direkt.

Andra gången var Fallout 4, så fort jag kom upp ur första bunkern i öppna världen blev jag kass inom ett par minuter. Fick in och ändra FOV och lite annat så kunde jag spela normalt igen.

Blir aldrig dålig i andra spel vare sig det är FPS, tredjeperson, bilspel eller åksjuk irl när jag åker bil/buss men just de två spelen reagerade jag starkt på. Har aldrig provat VR så vet inte hur bra jag skulle klara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Spelade typ fem timmar av beta’n igår kväll/natt. Tycker det är rätt underhållande ändå, även om administrationen kring survival känns lite drygt. Tycker spelet var i princip buggfritt på Xbox One X..!
Största problemet är att engagera sig i main quest, orkar någon läsa/lyssna på allt när man försöker överleva och bygga upp nån slags anständig nivå av utrustning/skills?
Spela solo i power armorchassi beväpnad med brandyxa, gevär och pumphagelbössa räcker långt. Iaf upp till level 8-9 eller hur långt jag nu levlade. Hade dock problem att förstå perkscards mot s.p.e.c.i.a.l stats, så jag hade valt cards som inte gick att applicera.
Mitt viktigaste tips till de som vill lira (framförallt solo) är att bygga ett camp innehållandes:
• Cooking Station (lagad mat/dryck ruttnar inte alls lika fort som färsk, du behöver äta ofta och dricka ännu oftare)
• Weapon workbench (du behöver laga/uppgradera dina vapen)
• Säng (om du är låg på hälsa, har matbrist och noll stimpacks mm, så kan du vila dig i form)
• 2 stashboxes att förvara all ditt skrot.
• 3-5 turrets i cirkel runt dessa ovan (gör att du hyfsat kan administrera/organisera dig utan att bli dödad under tiden)
• Blueprinta din camp så du kan bygga om den där du befinner dig. (Overencumbered kan du inte fast travel till din camp, då funkar det att bygga upp din blueprint)

Drygt en vecka tills man får/kan lira igen 😊

Förtydligande
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Näbbdjuret:

Spelade typ fem timmar av beta’n igår kväll/natt. Tycker det är rätt underhållande ändå, även om administrationen kring survival känns lite drygt. Tycker spelet var i princip buggfritt på Xbox One X..!
Största problemet är att engagera sig i main quest, orkar någon läsa/lyssna på allt när man försöker överleva och bygga upp nån slags anständig nivå av utrustning/skills?
Spela solo i power armorchassi beväpnad med brandyxa, gevär och pumphagelbössa räcker långt. Iaf upp till level 8-9 eller hur långt jag nu levlade. Hade dock problem att förstå perkscards mot s.p.e.c.i.a.l stats, så jag hade valt cards som inte gick att applicera.
Mitt viktigaste tips till de som vill lira (framförallt solo) är att bygga ett camp innehållandes:
• Cooking Station (lagad mat/dryck ruttnar inte alls lika fort som färsk, du behöver äta ofta och dricka ännu oftare)
• Weapon workbench (du behöver laga/uppgradera dina vapen)
• Säng (om du är låg på hälsa, har matbrist och noll stimpacks mm, så kan du vila dig i form)
• 2 stashboxes att förvara all ditt skrot.
• 3-5 turrets i cirkel runt dessa ovan (gör att du hyfsat kan administrera/organisera dig utan att bli dödad under tiden)
• Blueprinta din camp så du kan bygga om den där du befinner dig. (Overencumbered kan du inte fast travel till din camp, då funkar det att bygga upp din blueprint)

Drygt en vecka tills man får/kan lira igen 😊

Ens camp har i princip noll funktion i början, man hittar stationer överallt som man kan använda. Att blueprint:a testade jag aldrig, det kanske gör det mer användbart.
Utrymmet i sin STASH är delat mellan alla lådor, så det hjälper inte att göra mer än 1. Någon sade att utrymmet kommer göras obegränsat (gränsen är 400 under betan) när spelet släpps, men vet inte om det stämmer. Jag hoppas dock verkligen att de kommer utöka utrymmet, då 400 fylldes upp redan efter några timmar.
Stimpacks och purified water får man ganska mycket om man bara följer huvuduppdragen, och fienderna är väldigt enkla i början, så ingen större fara där.

Power armor tror jag blir tillgänglig först vid level 15, innan de är det enbart chassit man kan använda. Jag sparade mina fusion cores istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.