Råda bot på kalla händer (söker produkt jag tror mig ha sett)

Permalänk
Medlem

Råda bot på kalla händer (söker produkt jag tror mig ha sett)

Jag vet inte om jag har drömt det här, men jag är väldigt säker på att jag har sett en nyhet om en produkt som var inriktad mot gamers för att motverka kalla händer. Jag har för mig att det var någonting du ställde bakom tangentbordet och som värmde upp händerna.

Mina sökningar efter denna produkt har dock varit förgäves, så nu funderar jag på om någon annan sett vad jag tror mig ha sett? Eller har jag bara drömt? Där och då tyckte jag att det lät dumt, men just nu är det så jäkla kallt om händerna att det hade varit skönt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd

för dålig cirkulation i kroppen.
jag har samma problem med både händer o fötter.
lösningen: rör på dig.

Permalänk
Medlem

Vänd på det, istället för att hitta en produkt som värmer dina händer, hitta istället anledningen till att de blir kalla.
Sitter du rätt?
Har du armarna rätt?
Har du tillräcklig cirkulation?
Sitter du för långa pass?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Nåt sådant ? Fins i lite olika varianter.
söktips Nanotec Wall Plug Heater

ps såg motsvarande på Ica Maxi

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

för dålig cirkulation i kroppen.
jag har samma problem med både händer o fötter.
lösningen: rör på dig.

Skrivet av Litenskit:

Vänd på det, istället för att hitta en produkt som värmer dina händer, hitta istället anledningen till att de blir kalla.
Sitter du rätt?
Har du armarna rätt?
Har du tillräcklig cirkulation?
Sitter du för långa pass?

Rummet jag sitter i har riktigt kallt golv och generellt en temperatur under 20 grader. På morgonen kan det vara kring 17. Så just händer och fötter är värst. Har försökt lösa det med en matta på golvet. Har ett el-element jag kan koppla in med då blir det oftast ganska snabbt för varmt i övrigt.

Skrivet av Jimmy_rigger:

Nåt sådant ? Fins i lite olika varianter.
söktips Nanotec Wall Plug Heater

ps såg motsvarande på Ica Maxi

Kanske inte riktigt vad jag var ute efter men tack för tipset

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd

Jag har tjocka ullsockar och fårskinnstofflor på mig samtidigt, men ändå är mina fötter kalla.
Lösningen har alltid varit att röra på sig mellan passen man sitter vid datorn.
Ut o gå i 10 minuter, sen kom in igen.
Då har man varma händer o fötter.

Permalänk
Medlem

Du kan googla "heated mouse and keyboard pad", finns en drös udda produkter för ändamålet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske titta på infrastrålare - rum med kylda/kalla väggar/golv är inte speciellt roliga att vara i även om rumtemperaturen i antal grader enligt termometer är inom rimlig nivå.

Värmestrålningsbalansen ut och tillbaka gör mycket för komfortkänslan och om det känns kyligt eller inte och en infrastrålare kan höja komforten betydligt utan att för den skulle behöva värma allting i rummet.

När ben/fötter och händer blir kalla är det en indikation på att bildade kroppsvärmen inte räcker till gentemot läckagen ut och då stryps cirkulationen till just ben/armar först för att minska värmeläckaget. Huvudet stryps inte och en sak som en mössa (även inomhus) kan minska värmeläckaget märkbart, . kläder i plast och syntet är faktiskt rätt dåliga på att skärma för värmestrålning då dessa är mer eller mindre genomskinliga på IR-området, och finns det aluminiumlager någonstans i skikten så kan värmebehållningen öka klart märkbart.

Prova att köpa en 'nödfilt' i aluminium och svep in dig denna, så kommer du väldigt tydligt märka vad värmestrålningen gör för värmekomforten och efter ett tag bakom filten troligen kommer att börja tycka att det är för varmt...

Permalänk
Medlem

Envavo Heatbuff

http://gaming.envavo.com/preorder/

Är rätt säker på att det var denna du såg. Kommer ihåg att jag såg något om den tidigare.

Permalänk
Avstängd

spela spel ni blir förbannad på så får ni upp cirkulationen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Dessa brukar hjälpa en del personer med kalla händer.
https://www.addnature.com/houdini-wrist-stash-band-true-black...

Permalänk
Medlem

Utöver alla tips om träning och cirkulation så finns det tunna vantar utan fingrar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Personligen blir händer och fötter åtminstone lite bättre om jag byltar på kroppen i övrigt, och ser till att stolen står på en hyfsat puffig matta-- finns säkert billiga alternativ på IKEA.

Permalänk
Avstängd

Ok mer seriöst svar men fötter brukar oftast vara problemet sen blir man svalare i resten av kroppen och jag kör med helly hansen raggsockor med riktig ull så det är dagens tips

Jag har betong golv i källaren som är riktigt kallt där jag har min pular hörna och man klarar sig bra även där med dom sen är riktigt tjocka ull strumpor kung när det är kallt ute och man hittar dom för runt hundringen och mina kostade 99kr på stadium outlet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Rekordmedlem

Värm upp skrivbordsytan, det går att göra på olika sätt tex med en värmedyna eller nån värmefolie beroende på hur händig du är.
https://www.clasohlson.com/se/V%C3%A4rmedyna-Beurer-HK-Comfor...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kanske titta på en japansk lösning liknande kotatsu - lär värma bordet också!

https://en.wikipedia.org/wiki/Kotatsu

...hmmm - jag vill nog också ha en sådan men verkar svårhittat att köpa inom Sverige...

Ikea har tydligen Kotatsu för Kanada men det är där det...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av macmann1:

Jag vet inte om jag har drömt det här, men jag är väldigt säker på att jag har sett en nyhet om en produkt som var inriktad mot gamers för att motverka kalla händer. Jag har för mig att det var någonting du ställde bakom tangentbordet och som värmde upp händerna.

Mina sökningar efter denna produkt har dock varit förgäves, så nu funderar jag på om någon annan sett vad jag tror mig ha sett? Eller har jag bara drömt? Där och då tyckte jag att det lät dumt, men just nu är det så jäkla kallt om händerna att det hade varit skönt

En lite mindre och mer platseffektiv lösning är värmepåsar som ofta finns på esport-turneringar bland annat.
Fick testa en sån på Dreamhack Winter 2017 och dom blir väldigt varma faktiskt, kan vara värt att kika på.

https://www.coolstuff.se/Vagaborn-Varmepasar/15914

Permalänk
Medlem

Jag glömde av tråden en aning, tack för alla tips! Det går att diskutera sittställning och blodcirkulation absolut, men i det här fallet var det också en viss frustration i att fundera över om jag bara hittat på allting, men jag tror också att det var produkten som @hypermode länkade som jag sett. Den var ju aningen dyr dock så får ta övriga förslag i beaktande

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Jag glömde av tråden en aning, tack för alla tips! Det går att diskutera sittställning och blodcirkulation absolut, men i det här fallet var det också en viss frustration i att fundera över om jag bara hittat på allting, men jag tror också att det var produkten som @eurodance länkade som jag sett. Den var ju aningen dyr dock så får ta övriga förslag i beaktande

Ställ wn kup'efläkt på skrivbordet på lågblås som blåser varmluft lite lätt över händerna.

Alternativt om du har en hård musmatta limma på en terrarievärmematta på undersidan av musmattan.

Se dock till att köpa en relativt lågwattad modell och/eller med termostat annars lär de snabbt bli för varmt istället.

Inget av alternativen lär gå på mer än några hundralappar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Starta ett grafikkorts benchmark?

Permalänk
Medlem

Skaffa balansplatta och ett skrivbord som är gjort för att stå. Då kommer cirkulationen igång när vaderna jobbar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ät lakrits, det får ju gång hjärtat och ökar blodtrycket vilket kommer att förbättra cirkulationen i extremiteterna.

Men börja med en tripp till en doktor och se om det är något som kan behandlas.

Permalänk
Inaktiv

@macmann1:
Det du "behöver" är en USB-uppvärmd musmatta:
https://www.aliexpress.com/item/Cute-cartoon-pad-mat-warm-in-...
och
USB-uppvärmda "fingerlösa-vantar":
https://www.aliexpress.com/item/2017-New-Design-5V-USB-Powere...

(Köpte åt min frusna syrra: hon är löjligt nöjd med dessa!)

Permalänk

Ett väldigt sent svar, men trillade över tråden efter något som kunde tänkas hjälpa min sambo som också får kalla händer framför datorn. Kom tillbaks för att berätta att efter lite sökande kom jag själv på en väldigt briljant idé om jag får säga det själv! Handskar utvecklade för personer med artros!
Jag köpte dessa, https://www.shop4body.se/p/kopparhandskar-med-kompression?cat... åt sambon och han älskar dem!! De förbättrar händernas blodcirkulation och håller dem därav varma. Deras antiglid greppar finare runt datormusen än vanliga "torghandskar" gör och fingrarna är tillräckligt korta för att man ska kunna röra tummen fritt. Priset är definitivt billigare än hos det som marknadsförs som "gaminghandskar". Kan verkligen rekommendera dem!