Permalänk
Medlem

Hörlurar med aptX stöd

Jag köpte nyligen ett par Bose QC 35 II som var helt värdelösa visade det sig. De saknar stöd för aptX vilket gör att de laggar efter en halv sekund innan jag får ljudet via BT till dem. Kasst för spel och film!

Är det någon som har tips på ett par motsvarande trådlösa lurar med aptX stöd som gör att jag kan spela och kolla på film utan ljudlagg?

Permalänk
Medlem

@KGB91:
SONY hörlurarna har APTX har jag för mig, samt Bowers and Wilkins skall väl också har har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka Bose QC 35 II för många månader sedan, helt värdelöst ljud. Tappade också sync när man tittade på film, säkert ett par sekunder efter ibland.

Minns inte om det var Sennheiser eller Sony lurarna jag tittade på, har för mig någon av dom hade APTX. Orkade dock inte hålla på med det då och tappade sugen...

Permalänk
Medlem

Är Sony lurarna motsvarande i kvalité? Jag hade ett par Samsung innan de föll ihop, men de var lite tunga.

Permalänk
Medlem

@KGB91:

Sony WH-1000Xm2 och WH-1000Xm3 har båda stöd för LDAC och APT-X vilket gör att ljudet får minimal fördröjning. De flesta mobiler med Android 8.0 har stöd för LDAC

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Själv har jag Sony WH-H900N, ca 1000:- billigare än ovan, låter och sitter bra och stödjer aptX HD (kör dem själv tillsammans med en Sony lur). På negativa sidan är mikrofonen som fungerar "sådär" när det är bakgrundsljud, enligt de man pratar med.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Jag köpte nyligen ett par Bose QC 35 II som var helt värdelösa visade det sig. De saknar stöd för aptX vilket gör att de laggar efter en halv sekund innan jag får ljudet via BT till dem. Kasst för spel och film!

Är det någon som har tips på ett par motsvarande trådlösa lurar med aptX stöd som gör att jag kan spela och kolla på film utan ljudlagg?

Något off topic men, wtf stöder dom inte ens apt-x? Trodde inte det fanns några i dag som inte stöder det, och till det priset. Mina nu gamla Sennheiser mm-450x stöder det(dock är ljudet uselt på riktigt)

Kan utan bekymmer rekommendera Sony wh-1000xm2 eller mk3, I mitt tycke låter mk2 som jag har riktigt bra, nästan så bra att jag inte har haft behov av mina Sennheiser HD650.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Något off topic men, wtf stöder dom inte ens apt-x? Trodde inte det fanns några i dag som inte stöder det, och till det priset. Mina nu gamla Sennheiser mm-450x stöder det(dock är ljudet uselt på riktigt)

Kan utan bekymmer rekommendera Sony wh-1000xm2 eller mk3, I mitt tycke låter mk2 som jag har riktigt bra, nästan så bra att jag inte har haft behov av mina Sennheiser HD650.

Det trodde inte jag heller, så blev grundlurad... Jag kan använda dem trådbundet i ett annat sammanhang, så helt värdelösa är de inte - men ändå.

Ska kolla upp Sony om inga fler bra förslag kommer

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad gör apt-x HD osv , för ljudkvaliten i övrigt?
Alltså exkluderat fördröjningar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Hur stor skillnad gör apt-x HD osv , för ljudkvaliten i övrigt?
Alltså exkluderat fördröjningar.

Jag är inte van vid trådlöst ljud, men QC 35 lät som sönderkomprimerade mp3or i vissa fall. Varje extra bit som kan överföras är guld värd.

APTX vs APTX HD verkar vara
Compression ratio of 4:1 at 352kpbs (16-bit/44.1kHz)
Compression ratio of 4:1 at 576kpbs (24-bit/48kHz)

LDAC
Up to 990kbps (24-bit/96kHz)

Länk som kan vara läsvärd

Permalänk
Medlem

Beställde ett par Sony lurar. Hoppas de blir bättre

Permalänk
Medlem

Ja tatronics har aptx grymma hörlurar till billigt pris

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Beställde ett par Sony lurar. Hoppas de blir bättre

Återkom gärna med din åsikt om dom.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Återkom gärna med din åsikt om dom.

Fick dem nyss. De är bra, bra ljud och så. Sitter lite sämre än Samsungs lurar - men annars bra med bättre ljudisolering. Tack för all hjälp!