Warcraft 3: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man återupplivar spelet som såg till att WC-världen började likna en serietidning för småbarn istället för den mörka spelvärld som fanns innan (wc1 & 2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Nä tack, RTS genren är död och även mmo, det är bara WoW som forffarande är vid liv.
Finns en anledningen till varför Blizz dödade deras titanprojekt och skrapade ihop resterna till overwatch.
WoW är en fortsättning på Warcraft 3 dvs WC4 med i mmo utförande. Så det ska vara.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AppleMuffin:

WC3 kostade 100kr för orginal + expansion innan ActivisionBlizzard slutade producera dom fysiska skivorna, så det är +20€ för uppdaterad grafik. Jag skulle inte säga att det är värt 3ggr orginalpriset.

Personligen skulle jag utan tvekan betala 200kr extra för att få spelet via Battle.net appen och allt vad det innebär med chat, ladder o.s.v. istället för fysiska skivor - Grafiken är ju självklart en stor säljpunkt, framförallt nya UI'n och stöd för högre upplösningar, men skulle klara mig utan uppdaterade modeller till och med.

För transparens skull så äger jag 3st kopior av WC3+TfT fysiskt, inhandlats för att kunna köra på LAN och dylikt för en massa år sedan. Men igen, bara tack vare ovanstående så tvekar jag inte en sekund på att lägga ut 300kr faktiskt, även fast jag tom redan äger ett flertal kopior av det gamla.

Men oavsett om man ser förbi mina personliga preferenser i sammanhanget, så ser jag inte hur någon kan klaga på prislappen oavsett om dom äger spelet sedan innan eller inte. Det är inte direkt gratis att uppdatera spelet såhär, så ser inte varför Blizzard skulle ge bort det. Om något så är NES/SNES Classic och dylikt regelrätt vidrigt, där betalar man tusenlappar för att få spela något som är 20-30 år gammalt, uppskalat och kört på en emulator som lika gärna kunde funnits på Google Play Store - Varför det säljer som smör är bortom mig om något.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Tror nog de miljoner aktiva premunanter som Wow har inte riktigt håller med dig.

Detta är dock ingen remaster utan en rework. Oberoende... Folk skriker efter dessa. Självfallet ser Blizzard en chans att både sälja spel och få bra PR med communityn utan att behöva anstränga sig.

En rework av WC1 vore hemskt. Spelet var för bristfällig för att kunna göras bättre utan att helt tappa känslan.

FT ingår i reforge.

Fixed that for you.

Jaså? Eftersom Blizz inte för statistik så kanske det vore på sin plats att du källhänvisar?

Tåls att nämnas att Blizzard ALDRIG haft under 5 miljoner aktiva subs sedan TBC dagar.

Blizzard har under 5 miljoner. (Du får gärna länka din källa i.o.m att du skriver det där som ett FAKTUM)

Räkna antalet karaktärer över 111..

Eller påstår du att bara en minoritet levlat över 110? 2-3 månader efter BFA släpp? Glöm inte bort att många har flera karaktärer över 110. Jag har 10st. Min far har 6st.

Såå att eeeh..

Permalänk
Medlem

Dota 3 inc

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

riktigt coolt! älskade singel player delen lirar fortfarande wc3 på b.net ibland kul! men lite högt pris...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Blizzard har under 5 miljoner. (Du får gärna länka din källa i.o.m att du skriver det där som ett FAKTUM)

Räkna antalet karaktärer över 111..

https://www.youtube.com/watch?v=2mbG8DPVb-g

Eller påstår du att bara en minoritet levlat över 110? 2-3 månader efter BFA släpp? Glöm inte bort att många har flera karaktärer över 110. Jag har 10st. Min far har 6st.

Såå att eeeh..

Nämen kolla? Någon försöker studsa kravet på källhänvisning tillbaka på en. Trevligt. Och antal karaktärer över 111 är ett värdelöst sätt att räkna antal personer som har en aktiv subscription. Måste säga att din länk har noll värde som källhänvisning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Eller påstår du att bara en minoritet levlat över 110? 2-3 månader efter BFA släpp? Glöm inte bort att många har flera karaktärer över 110. Jag har 10st. Min far har 6st.

Såå att eeeh..

Min högsta är 104 eller 105, min dotters högsta dignade 47 förut idag.
Garanterat en minoritet, men vi är nog inte ensamma om det.

Har inte ens köpt BFA än

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Nämen kolla? Någon försöker studsa kravet på källhänvisning tillbaka på en. Trevligt. Och antal karaktärer över 111 är ett värdelöst sätt att räkna antal personer som har en aktiv subscription. Måste säga att din länk har noll värde som källhänvisning.

Du har inte ens en länk att komma med.

Och du påstår alltså att Bellular, mest insatta WoW Youtubern med mer information än dig, har noll värde?

Och antalet karaktärer >111 är alltså värdelöst? (Ca 3mille)

För alla sitter ju och spelar mellan 1-110. Trots att alla med BFA har en gratis 110.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du har inte ens en länk att komma med.

Och du påstår alltså att Bellular, mest insatta WoW Youtubern med mer information än dig, har noll värde?

Och antalet karaktärer >111 är alltså värdelöst? (Ca 3mille)

För alla sitter ju och spelar mellan 1-110. Trots att alla med BFA har en gratis 110.

Falsk aktoritet säger det dig något? Det finns för stora brister i det sättet att räkna och det är talande att du inte ser dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Såg ut som dom har moddat WC3 i HotS-motorn och inte riktigt polerat det till 100%.

Är Reforged snyggare än orginal WC3? Jovisst, men det är ingen bedrift att slå ett 15 år gammalt spel.
Är Reforged snyggt? Vettefan om jag tycker det egentligen.

Får se hur det ser ut när det släpps officiellt, men just nu är jag rätt skeptisk.
Sen måste det kännas som WC3 också (pathing, modeller, collitions, animations, etc) annars lär det inte fånga upp många aktiva WC3-spelare.

Det mest imponerande med Reforged är att Blizzard lyckats förhindra läckor på förhand.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Falsk aktoritet säger det dig något? Det finns för stora brister i det sättet att räkna och det är talande att du inte ser dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Vaddå för brister?

Antal karaktärer i nuvarande innehåll är ett bra sätt att räkna. Men visst, 2 mille spelar såklart 1-110 innehåll... . . . .

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Hoppas de fixar motorn och att spelet inte har samma buggar som inte blivit fixade på årtionden.

Läste du inte artikeln? Det är helt klart inte samma motor.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Kommer alla gamla custom Maps fungera alltså? Det skulle vara amazing, men skulle inte ta det för givet med en helt ny motor (antagligen).

Skickades från m.sweclockers.com

https://playwarcraft3.com/en-us/ kan du läsa

Limitless Custom Games
Discover millions of player-created games, including tower defense, MOBAs, ARPGs, survival games, and more, or build your own with the upgraded World Editor

Sen om gamla maps kommer funka vet jag inte. Men det lär inte dröja lång tid innan folk börjar skapa till Reforge.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Kanske kan spela klart spelet nu då.
Tyckte 3an va så dålig i jämförelse med de tidigare.
Hero rpg trams och var är mina "walls"

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

https://playwarcraft3.com/en-us/ kan du läsa

Limitless Custom Games
Discover millions of player-created games, including tower defense, MOBAs, ARPGs, survival games, and more, or build your own with the upgraded World Editor

Sen om gamla maps kommer funka vet jag inte. Men det lär inte dröja lång tid innan folk börjar skapa till Reforge.

Ja precis, frågan är ju om gamla inte fungerar eller går att 'uppdatera' enkelt, hur stort kommer communitiet att bli? Upplever att custom Maps aldrig riktigt tagit fart på samma sätt i SC2, Dota 2 eller andra moderna spel med custom map stöd, så risk för samma sak här om allt måste göras om från grunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Var har du fått dessa siffror från? Vad jag vet så släpper Blizzard inte siffror på subs längre sedan en tid tillbaka.

spekulativa siffor weakauras släppte med blizzards ny api.
först var det konspirationsteori men ner posten togs ner illa kvickt utan förklaring fastän blizz svarade med att siffrorna var falska kan man ju undra vad/vem som fick dem ta ner uttalandet?

Permalänk

FY F*N VAD JAG ÄR GLAD. VÄNTADE RYKTEN BLIR SANNA.

Permalänk
Medlem

Ser läckert ut!

Permalänk
Medlem

Är riktigt förväntansfull, ser riktigt bra ut! Får hoppas att de valt rätt spår när det behåller samma gamla motor som originalet. Wc3 upplever jag idag som lite segt och klumpigt och delayen via bnet servrarna hoppas jag helt försvinner.

Permalänk
Medlem

Hade helst viljat se ett WC4. Men detta är väl helt okey också.

Förstår att de inte vill lägga allt för mkt tid/pengar på att göra ett nytt spel när genren inte är så poppis.

Pluspoäng om det verkligen funkar bra att spela orginal wc3 vs reforged.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hambli:

Är riktigt förväntansfull, ser riktigt bra ut! Får hoppas att de valt rätt spår när det behåller samma gamla motor som originalet. Wc3 upplever jag idag som lite segt och klumpigt och delayen via bnet servrarna hoppas jag helt försvinner.

Nej vad säger du? Ska dom behålla samma motor? tråkigt. den är buggig och har världens sämsta pathing :(.

Kunde dom inte bara tagit sc2 motorn och gjort wc3?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Häftigt! 😃. Måste uppdatera datorn tror jag.... skrotet har blivit 10 år gammalt nu....

Nån som gillar 1v1?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Häftigt! 😃. Måste uppdatera datorn tror jag.... skrotet har blivit 10 år gammalt nu....

Nån som gillar 1v1?

Haha samma här. Mitt grafikkort och skärm är 8 år gammalt. Men men uppgraderar ju när det behövs. Kommer nog lira 1v1 ibland men jag gillar mer 2v2,3v3 osv för då man kan diskutera taktiker med varandra och efter matchen diskutera varför man förlorade eller vann.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Vaddå för brister?

Antal karaktärer i nuvarande innehåll är ett bra sätt att räkna. Men visst, 2 mille spelar såklart 1-110 innehåll... . . . .

En hint är att han själv i videon nämner att det inte är ett bra estimate på aktiva subscribers.
Känns inte heller helt otroligt att de skulle få nya spelare som inte använder en boost till 110 för att de vill uppleva content istället

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Nej vad säger du? Ska dom behålla samma motor? tråkigt. den är buggig och har världens sämsta pathing :(.

Kunde dom inte bara tagit sc2 motorn och gjort wc3?

Fördelen är att man kommer kunna porta gamla customkartor och att folk som fortfarande spelar orginalspelet kan spela mot personer som kör på reforged. Får hoppas att det är rätt väg att gå bara så de inte hindrar framtida patchningar och finjusteringar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweisdapro:

En hint är att han själv i videon nämner att det inte är ett bra estimate på aktiva subscribers.
Känns inte heller helt otroligt att de skulle få nya spelare som inte använder en boost till 110 för att de vill uppleva content istället

Spelar du Wow måntro?

De flesta som nekar detta spelar Wow och har inte själva insett att spelvärlden är död. Lite som dessa som påstod att Battlefront 1 fortfarande var dödspopulärt 3 månader efter släpp trots kötider på 5min för att ens komma ingame.

Och 90% av alla serverar är "Low" status dvs ~2-5 pers i storstäderna vid peak. Även på en server som t.ex. Silvermoon, Argent Dawn (som inte har någon direkt sharding på samma sätt som vanliga) är det ändå dött nästan överallt.

Och få nya spelare vill uppleva det gamla innehållet, för det finns inte så mycket värt att ens ta sig igenom. Plus att allting är så snuskigt enkelt och man skippar en hel del av det som faktiskt är intressant pga överlevlandet.

Blizz har ju funderat på att göra en level-crunch, där 120 blir 60 ist.

Permalänk

Lite throwback, kolla vad jag hittade, mitt gamla wc3 chassi. Vunnet på turnering. Tror ni det har något värde och potentiella köpare?
http://imgur.com/gallery/ckP8VDM

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8H77-v
Ram: 8GB corsair
Processor: i7 2600K klockad till 4.2Ghz (CoolerMaster fläkt)
Grafikkort: Radeon Asus ROG r9 290x 2GB
HD: 120 GB SSD corsair - 750GB sata samsung

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de ger ut det gratis till de som redan äger de gamla versionerna?

Permalänk
Medlem

Vad jag gillar med remasters är följande.

1. Det funkar på moderna system.
2. Gamla spel blir roliga igen.
3. Nostalgikern i en "minns" spelet som så snyggt XD
4. Inga problem med rätt upplösning som tex 1080p och 16:9

Så bring em on säger jag.
Det kommer så många helt nya spel ändå så.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.