Permalänk
Medlem

sprutbajs säger man, avslagen cola kan du prova dricka, får du sprutbajsa 7-8ggr kan de vara lämpligt att be ge sig till ett apotek och inhandla imodium samt resorb och ditt problem lär vara fast igen

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Har för mig att de flesta magåkommor brukar ha sitt absoluta esse i en period på 9h så TS borde känna sig mycket bättre nu

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Ja, det känns mycket bättre, inge illamående, men jag bajsar fortfarande vatten och magen är orolig hela tiden och kurrar osv. Har druckit en del coca cola idag som kanske är dumt.

Nu har jag dock druckit in hel del Resorb. Diarrén borde ge sig självmant va? Så jag inte behöver uppsöka läkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Nu har jag dock druckit in hel del Resorb. Diarrén borde ge sig självmant va? Så jag inte behöver uppsöka läkare.

Prövat blåbärsoppa? det är bra när man har rännskita.

Permalänk
Medlem

Så ljuvligt. Detta påminner mig om min charterresa till Kreta. Kände mig lite halvknepig i magen redan när vi flög ner, men tänkte inte så mycket på det. Magen fortsatte att kännas lite halvdan utan att något speciellt hände (var hos läkaren men de hittade inget speciellt) tills vi bestämde oss på att gå på grekisk afton. Då brakade hela kalaset loss. Märkte under middagen, som bestod av av diverse ganska dåligt grillade maträtter, att magen började kännas knepig och att behovet av en toalett blev allt starkare. Fick springa runt och leta en bra stund innan jag hittade en toalett. Det är inte speciellt roligt när man bokstavligt talat håller på att göra i byxorna... Om maten jag ätit tidigare under dagarna varit fast så var den inte det i den form den nu kom ut. Det var galet! Tror jag gick på dass 2-3 gånger inom loppet av någon timme.

Väl tillbaka på hotellet mådde jag skit (:P). Illamåendet blev bara värre och värre och magen var inte glad på mig. Jag gick ut på balkongen för att prata i telefon en stund och när jag precis lagt på gör jag en extremhulkning och min kropp gör ett försök att kaskadkräkas ner på marken under vår balkong. Springer in och besöker herr Toaletthen som får ta del av den grekiska aftonen.

Resultatet av det hela var att resterande halva veckan spenderades på hotellrummet. Var det inte spyor så var det lösbajs. Feber och allmän orkeslöshet. Gjorde ett tappert försök att äta tomatsoppa efter någon dag eller två, men se den ville inte stanna kvar i magen inte. Lagom till dagen vi skulle åka hem var jag såpass bra att jag kunde äta mat igen, dock med viss försiktighet.

De råd jag fick av läkaren (som gjorde hembesök när jag blev dålig!) där var dock:

  • Äta pasta/ris med salt.

  • Dricka Cola (med kolsyra).

  • Äta yoghurt (om möjligt).

  • Vila.

samt att jag fick antibiotika och medicin mot att kräkas, så att jag skulle kunna behålla den mat jag fick i mig.

Mindre lyckad semesterresa på så vis, men de dagar jag orkade göra saker eller var frisk var ju trevliga.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulbin
Så ljuvligt. Detta påminner mig om min charterresa till Kreta. Kände mig lite halvknepig i magen redan när vi flög ner, men tänkte inte så mycket på det. Magen fortsatte att kännas lite halvdan utan att något speciellt hände (var hos läkaren men de hittade inget speciellt) tills vi bestämde oss på att gå på grekisk afton. Då brakade hela kalaset loss. Märkte under middagen, som bestod av av diverse ganska dåligt grillade maträtter, att magen började kännas knepig och att behovet av en toalett blev allt starkare. Fick springa runt och leta en bra stund innan jag hittade en toalett. Det är inte speciellt roligt när man bokstavligt talat håller på att göra i byxorna... Om maten jag ätit tidigare under dagarna varit fast så var den inte det i den form den nu kom ut. Det var galet! Tror jag gick på dass 2-3 gånger inom loppet av någon timme.

Väl tillbaka på hotellet mådde jag skit (:P). Illamåendet blev bara värre och värre och magen var inte glad på mig. Jag gick ut på balkongen för att prata i telefon en stund och när jag precis lagt på gör jag en extremhulkning och min kropp gör ett försök att kaskadkräkas ner på marken under vår balkong. Springer in och besöker herr Toaletthen som får ta del av den grekiska aftonen.

Resultatet av det hela var att resterande halva veckan spenderades på hotellrummet. Var det inte spyor så var det lösbajs. Feber och allmän orkeslöshet. Gjorde ett tappert försök att äta tomatsoppa efter någon dag eller två, men se den ville inte stanna kvar i magen inte. Lagom till dagen vi skulle åka hem var jag såpass bra att jag kunde äta mat igen, dock med viss försiktighet.

De råd jag fick av läkaren (som gjorde hembesök när jag blev dålig!) där var dock:

  • Äta pasta/ris med salt.

  • Dricka Cola (med kolsyra).

  • Äta yoghurt (om möjligt).

  • Vila.

samt att jag fick antibiotika och medicin mot att kräkas, så att jag skulle kunna behålla den mat jag fick i mig.

Mindre lyckad semesterresa på så vis, men de dagar jag orkade göra saker eller var frisk var ju trevliga.

Det är som att läsa en roman av Henning Mankell när jag läste där :D:D

Permalänk
Medlem

Asså diarén går verkligen inte över. Den är inte lika frekvent som i början men jag skiter fortfarande sjukt löst. Vad kan man göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Asså diarén går verkligen inte över. Den är inte lika frekvent som i början men jag skiter fortfarande sjukt löst. Vad kan man göra?

Som någon skrev tidigare i tråden, det kanske bara är vanlig kräksjuka. Då kan det ta ett tag innan diarrerna ger sig. Jag kommer ihåg att jag bajsade väldigt löst i en vecka efter jag haft vinterkräksjukan för några år sen.

Om du tycker att det är obehagligt ska du uppsöka läkare.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Även om ämnet är skit så behöver det inte diskuteras på den nivån

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Tjo!

Helt sjukt. Vart ute och käkat kebab idag och spelat basket. Sen kom jag hem och var trött och somnade. Vaknade upp av att jag mådde hur dåligt som helst. Typ känslan som att jag ska spy hela tiden.

Sen vart jag på toan och bajsade lösbajs. Sen när jag vart klar så blev jag nödig igen efter typ 15 min. Nu bajsar jag nästan vatten. Eller ja, det är vatten. Ser fan ut som om jag pissar ur röven. Helt jävla stört.

Kan det varit dålig kebab eller vad tror ni? Fyfan, kommer få tillbringa natten på toa känner jag.

Har det blivit några fler kebaber? 😂🤣

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

En sak att komma ihåg är att faktiskt anmäla sådant här. Om du varit ute och käkat, blir dålig och det kan vara maten så anmäl. Det kan leda till ett besök som kan visa på brister som måste åtgärdas. Har sätt skräckexempel på kebabsås som blandads med borr, fisk som "torkats" på elementen osv. Anmäler ingen kommer de fortsätta.

Och råkar man ut för detta... fyll på med vätska. Vättskersättning kan vara bra om det är riktigt dåligt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

En sak att komma ihåg är att faktiskt anmäla sådant här. Om du varit ute och käkat, blir dålig och det kan vara maten så anmäl. Det kan leda till ett besök som kan visa på brister som måste åtgärdas. Har sätt skräckexempel på kebabsås som blandads med borr, fisk som "torkats" på elementen osv. Anmäler ingen kommer de fortsätta.

Och råkar man ut för detta... fyll på med vätska. Vättskersättning kan vara bra om det är riktigt dåligt.

Denna tråd är 9 år gammal

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Denna tråd är 9 år gammal

Får hoppas matförgiftningen gått över iallafall ^^

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Denna tråd är 9 år gammal

Någon kommenterade innan så den låg överst :)... Men, min post är högst relevant även idag

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

@K-D][Aramis: Jo ts är fortfarande aktiv. Ska se om han hittar tillbaka med detta svar