Beställa Pixel 3 till Sverige

Permalänk

Beställa Pixel 3 till Sverige

Återigen så kommer ingen Pixeltelefon till Sverige, riktigt tråkigt.

För er som har köpt en pixel 2 någon gång, var köpte ni er? Är det någon som har köpt en pixel 3 från en utländsk sida redan?

Det känns som det knappt är värt det med tanke på vad det kommer kosta, är det någon som har en prisuppfattning? Det finns ju faktiskt pixel 2 att köpa från Svenska företag men det tog förmodligen ett bra tag innan de kom dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkyJoppe:

Återigen så kommer ingen Pixeltelefon till Sverige, riktigt tråkigt.

För er som har köpt en pixel 2 någon gång, var köpte ni er? Är det någon som har köpt en pixel 3 från en utländsk sida redan?

Det känns som det knappt är värt det med tanke på vad det kommer kosta, är det någon som har en prisuppfattning? Det finns ju faktiskt pixel 2 att köpa från Svenska företag men det tog förmodligen ett bra tag innan de kom dit.

Runt 930 pund vad jag förstått det som om man vill ha den mindre Pixel telefonen, om man köper från Clove.co.uk. Annars kan man nog åka över till Tyskland o köpa den på MediaMark där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tysklamd och paketskickartjänst tex direkt från google är smidigt (har beställt google home så), så får man rätt nätadapter med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde Pixel 2 via Clove, snabbt och smidigt. Enda nackdelen var UK-anslutningen på laddaren.
Har beställ Goole Home från Tyskland, skickat via https://www.mailboxde.com/ vilket också fungerat utmärkt.

Permalänk
Medlem

Går att beställa från Inet, skickas 22/11 påstår de:
https://www.inet.se/kategori/765/android/587/google

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa Pixel 3 från Inet när dom släpps :>

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Ev tyska amazonde. De har 2an men verkar inte hitta 3an än iaf. har själv beställt telefon där ifrån. Funkade kanon tog 4-5 dagar innan det kom hit. Inga extra avgifter. Beställde en pocophone f1, 1k billigare än sverige.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Your order from Clove Technology has been processed successfully

Morsning.

Jag scoutade lite efter hur jag skulle kunna köpa pixel 3.

Igår kväll beställde jag från clove.co.uk.

Jag valde DHL Frakt som ska ta 1-3 dagar.

Order total:787.83 GBP (Jag angav VAT nummer till min enskilda firma och behövde på så vis inte betala engelsk moms)

Det vart en Just Black Pixel 3 128 GB.

Inet verkar endast importera 64 GB vad jag kan se på deras sajt i skrivande stund + att 64 gb kostar 10 K hos inet och inte släpps förräns om ett par veckor. Däremot står en kommentar på Inet att de skickar med en svensk laddare. Jag löser det på annat sätt.

Jag ska ut och resa och vill ha telefonen asap så jag hinner lista ut hur jag för över data från iTunes backup till nya telefonen innan jag reser.

Jag har läst någonstans att Telefonen är samma modell oavsett var man köper den.

Någon annan som Köpt / Funderar på Pixel tre?

Om jag kommer ihåg kan jag posta när jag fått hem telefonen och mina tankar då.

@SlinkyJoppe

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-13700K, GPU: Nvidia GeForce RTX 2080 OC Dual
Chassi: Fractal Design Define S2, Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY, SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Gold, CPU-kylare: Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX White

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Clove några dagar efter Googles press-event. Fick hem min Pixel 3 XL 128GB i måndags:

Telefonen jag hade innan var en Nexus 6P. Jämfört med den så är de i princip identiska i storlek. Jag var rädd för att 3 XL skulle vara större. Pixel 3 XL är märkbart tyngre också. Den är inte tung men säkert några hundra gram tyngre än Nexus 6P.

Jag stör mig på att volymknapparna är stenhårda. Jag tycker man behöver ta i alldeles för mycket för att höja/sänka.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Chouji:

Morsning.

Jag scoutade lite efter hur jag skulle kunna köpa pixel 3.

Igår kväll beställde jag från clove.co.uk.

Jag valde DHL Frakt som ska ta 1-3 dagar.

Order total:787.83 GBP (Jag angav VAT nummer till min enskilda firma och behövde på så vis inte betala engelsk moms)

Det vart en Just Black Pixel 3 128 GB.

Inet verkar endast importera 64 GB vad jag kan se på deras sajt i skrivande stund + att 64 gb kostar 10 K hos inet och inte släpps förräns om ett par veckor. Däremot står en kommentar på Inet att de skickar med en svensk laddare. Jag löser det på annat sätt.

Jag ska ut och resa och vill ha telefonen asap så jag hinner lista ut hur jag för över data från iTunes backup till nya telefonen innan jag reser.

Jag har läst någonstans att Telefonen är samma modell oavsett var man köper den.

Någon annan som Köpt / Funderar på Pixel tre?

Om jag kommer ihåg kan jag posta när jag fått hem telefonen och mina tankar då.

@SlinkyJoppe

Slutade med att jag köpte en 3 månader gammal pixel 2:a av en kompis istället, betalade 4000:- för den så kändes alldeles för bra att skippa. Var faktiskt lite halvt avtänd på pixel 3:an pga priset, har haft 2:an en vecka nu och är helnöjd

Permalänk

Beställde precis en Pixel 3 XL vit från Inet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Priset avskräcker tyvärr, jag tyckte de 6500kr jag la på min Nexus 6P var i överkant för en telefon, och denna kostar då ytterligare 5000.
Annars hade det helt klart varit av intresse.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkyJoppe:

Slutade med att jag köpte en 3 månader gammal pixel 2:a av en kompis istället, betalade 4000:- för den så kändes alldeles för bra att skippa. Var faktiskt lite halvt avtänd på pixel 3:an pga priset, har haft 2:an en vecka nu och är helnöjd

Ett väldigt bra val tror jag. Google Pixel 2 har varit omtyckt av de flesta och att få den till det priset är väldigt bra, speciellt jämfört med vad Pixel 3 kostar.

Jag är nöjd med Google Pixel 3 XL men den är svår att rekommendera med den prislappen som den har. För min del så passar den bra då jag absolut vill ha en "ren" android-version och jag är inte lika priskänslig som en privatperson då jag kan ta telefonen på företaget.

Nu vill jag att de aktiverar "Screen call" i Sverige så jag kan låta assistenten ta hand om alla telefonförsäljare :).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Det är inga konstigheter med att ringa med luren eller så när ni importerar inom EU? Tänker så att luren inte är låst hos operatörerna i landet man beställer den ifrån, är nämligen sugen på att dra hem en Pixel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Det är inga konstigheter med att ringa med luren eller så när ni importerar inom EU? Tänker så att luren inte är låst hos operatörerna i landet man beställer den ifrån, är nämligen sugen på att dra hem en Pixel.

Jag har bara gjort typ tre stycken samtal med den än men det har inte varit några problem. Så här står det på Cloves produktsida om den:

Buy Google Pixel 3 XL SIM Free / Unlocked UK Stock
When you buy Google Pixel 3 XL from Clove it is delivered SIM FREE and Factory Unlocked with very competitive prices and deals. This means you are free to use the phone with any compatible network provider or carrier.

This version uses a single NANO SIM card. If you plan to use the phone on 4G/LTE networks outside of Europe, please check the specification list below with your chosen carrier/operator.

Så den från Clove var inte operatörslåst, och det visste jag ju innan jag beställde den.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kategori/765/android/587/google själv hade jag köpt den härifrån :>

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Skrivet av GodZilly:

Jag har bara gjort typ tre stycken samtal med den än men det har inte varit några problem. Så här står det på Cloves produktsida om den:

Buy Google Pixel 3 XL SIM Free / Unlocked UK Stock
When you buy Google Pixel 3 XL from Clove it is delivered SIM FREE and Factory Unlocked with very competitive prices and deals. This means you are free to use the phone with any compatible network provider or carrier.

This version uses a single NANO SIM card. If you plan to use the phone on 4G/LTE networks outside of Europe, please check the specification list below with your chosen carrier/operator.

Så den från Clove var inte operatörslåst, och det visste jag ju innan jag beställde den.

Ok, tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chouji:

Morsning.

Jag scoutade lite efter hur jag skulle kunna köpa pixel 3.

Igår kväll beställde jag från clove.co.uk.

Jag valde DHL Frakt som ska ta 1-3 dagar.

Order total:787.83 GBP (Jag angav VAT nummer till min enskilda firma och behövde på så vis inte betala engelsk moms)

Det vart en Just Black Pixel 3 128 GB.

Inet verkar endast importera 64 GB vad jag kan se på deras sajt i skrivande stund + att 64 gb kostar 10 K hos inet och inte släpps förräns om ett par veckor. Däremot står en kommentar på Inet att de skickar med en svensk laddare. Jag löser det på annat sätt.

Jag ska ut och resa och vill ha telefonen asap så jag hinner lista ut hur jag för över data från iTunes backup till nya telefonen innan jag reser.

Jag har läst någonstans att Telefonen är samma modell oavsett var man köper den.

Någon annan som Köpt / Funderar på Pixel tre?

Om jag kommer ihåg kan jag posta när jag fått hem telefonen och mina tankar då.

@SlinkyJoppe

Idag kom en smartphone via DHL! Lägger en uppdatering när jag öppnat upp osv, den är fortfarande i emballage och jag hinner inte kika på den före kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-13700K, GPU: Nvidia GeForce RTX 2080 OC Dual
Chassi: Fractal Design Define S2, Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY, SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Gold, CPU-kylare: Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chouji:

Idag kom en smartphone via DHL! Lägger en uppdatering när jag öppnat upp osv, den är fortfarande i emballage och jag hinner inte kika på den före kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Spännande! Hoppas att allt fungerar som det ska och att du blir nöjd. Det ska bli intressant att höra vad du tycker.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

@GodZilly:

Jag beställde 6:e November och den kom fram 12:e så det tog sex dagar, vilket jag är väldigt nöjd med. Jag känner mig ganska så unik som har denna telefon i Sverige just nu.

Inlindad i Bubbelwrap (inte överdrivet mycket men ett par varv) fanns mycket riktigt en Google pixel 3 Just Black 128 Gig. Telefonboxen lite kantstött men allt innuti fint och fungerande. Jag har inte testat den jättemycket men några roliga funktioner som att fokus följer efter objekt som rör sig framför kameran samt att man kan peka kameran mot i princip vad som helst och google vet vad det är och var man får tag på det. (Testade med alla möjliga objekt, mina adidasskor bla.). Min vän som var med vid "unboxingen" har en Samsung S9+ och han blev ganska imponerad(avundsjuk) av Pixeln... Innovativ mjukvara, moderna finesser. Telefonen är lite hal, men sizen är klockren, XL hade blivit för stort för mig. Allt i boxen (kablar och så) är matt-vitt och känns rejält och lite lyxigt.

So far so good.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-13700K, GPU: Nvidia GeForce RTX 2080 OC Dual
Chassi: Fractal Design Define S2, Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY, SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Gold, CPU-kylare: Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX White

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Spännande! Hoppas att allt fungerar som det ska och att du blir nöjd. Det ska bli intressant att höra vad du tycker.

Telefonen funkar bra och jag har inte haft några bekymmer annat än att mikrofonen är dålig på att ta upp ljud under högtalare samtal, men jag orkar inte engagera mig i det.
Världens bästa smartphone-kamera. Seriöst alla mina vänner är avundsjuka på bilderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-13700K, GPU: Nvidia GeForce RTX 2080 OC Dual
Chassi: Fractal Design Define S2, Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY, SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Gold, CPU-kylare: Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX White

Permalänk
Medlem

Efter lite tänkande och googlande tror jag att man kan klippa fingrarna av tunna arbetshandskar med greppyta. Det borde vara en enkel och billig lösning..

Annars har någon pratat om värmematta till terrarier.. Alltså göra en lösning där den värmer upp bänkytan eller ligger under musmattan.

https://www.reptillagret.se/reptiltillbehor-c-23/varmemattor-c-639/standard-heatmat-12w-520x150-mm-p-5589

Efter sökning på terrarie-grejer får jag fram att det finns ganska billiga värmelampor. Det är också intressant!

Tänk denna:

https://www.reptillagret.se/varmelampa-c-1843/

Med denna:
https://www.ikea.com/se/sv/p/tertial-arbetslampa-moerkgra-50355395/

Fortsättning följer...!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-13700K, GPU: Nvidia GeForce RTX 2080 OC Dual
Chassi: Fractal Design Define S2, Moderkort: ASUS PRIME Z690-A
RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY, SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Gold, CPU-kylare: Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX White

Permalänk
Medlem

jag beställde min från:https://www.profihardware.com. Det tog några dagar så hade jag den i handen. Då telefonen var beställd som present till frugan, ville hon inte byta från iphone. Jag tog kontakt med firman och de kunde ta emot en retur utan problem, fick pengarna tillbacka efter några dagar. Deras chat-funktion funkar utmärkt. Bara att rekomendera.