Högtalare från 90-talet, varumärke i Sverige?

Permalänk
Medlem

Högtalare från 90-talet, varumärke i Sverige?

Är det någon som har koll på vad denna typen av högtalare såldes under för varumärke/modell i Sverige, när det begav sig? Skulle gissa att de är från mitten till sent 90-tal. De verkar ha sålts under flertalet varumärken världen över.

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk

ingen aning vem tillverkaren är men vet att de kom med vissa datortillverkares datorpaket dvs det är någon oemtillverkare och sen rebrandade till whatever företag som vill sälja dem.

en polare hade dem med Compaq stämpel på sig och vet att morsan köpte nån dator genom jobbet med en p2 processor som också körde dessa med sin egen stämpel på sig minns inte vad märket var dock på datorn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vill minnas att de jag hade var brandade JUSTer, precis som de på bilden. Skulle gissa på att de också är tillverkare. Byggde redan på den tiden mina egna whiteboxes, så lär ha köpt dem lösa, de var inget som följde med någon "märkesdator" eller nåt sånt. De införskaffades kring 98-99, när jag nyligen flyttat hemifrån.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Minnet kanske sviker mig men jag har för mig att det stod "Creative" på de vi hade hemma, kan det stämma?

Permalänk
Medlem

Såna hade vi också när jag växte upp. Kan de ha följt med som standard till kommundatorerna?

Permalänk
Rekordmedlem

Ser ut som nån rätt allmängiltig kinapryl som ska kunna stämplas med de varumärken köparen begär, var du bara ute efter fabrikatet av nyfikenhet eller har du nått specifikt problem ed dem ?

Här är tillverkaren i dag
Juster Co Ltd
Address:10F, No. 373, Zhong Shan Road, San Chung City, Taipei, Taiwan (241)
Tel: (886 2) 22782588
https://www.globalsources.com/si/AS/Juster-Co/6008802730237/H...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av klisk:

Minnet kanske sviker mig men jag har för mig att det stod "Creative" på de vi hade hemma, kan det stämma?

Precis min tanke också! Jag är tror också att dessa såldes som Creative.

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av klisk:

Minnet kanske sviker mig men jag har för mig att det stod "Creative" på de vi hade hemma, kan det stämma?

Så minns jag det också, men min Google-kraft tycks undermålig. Synd, för jag skulle gärna haft ett par med det märket.

Jag har å andra sidan sett att högtalarna har sålts under följande namn. Håll tillgodo!

JUSTer AT-95B / AT-85
Target TRG-S100
Encore P-401
Zoltrix ZX-75
Primax Soundstorm 120W PMPO (kallas oftast inte "PMPO")
SDTA G-401A
YS-320 (fabrikat okänt)
STAR SP-200

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storbamsen:

Precis min tanke också! Jag är tror också att dessa såldes som Creative.

Vill också minnas att vår Compaq hem PC hade ett par av dessa med Creative Sound Blaster logga...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Har ärvt ett par högtalare från min far.Tror han köpte dom i Ullared

https://postimg.cc/r0zNZRpy

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus X1 Hero CPU: i9 9900K @ 5,0Ghz
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-U12A SSD: Samsung 850 Pro 250GB
Grafikkort :Gigabyte Geforce RTX 2080Ti Gaming OC Nätaggregat: Seasonic Focus 850w
Monitor:Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av tJev:

Vill också minnas att vår Compaq hem PC hade ett par av dessa med Creative Sound Blaster logga...

Samma her.

Frågade min farsa och han sa dom var tilval på alle Compaq som han beställde hem och til jobbet.