Vilken dator till redovisningskonsult?

Permalänk

Vilken dator till redovisningskonsult?

Jag ska starta eget som redovisningskonsult där datorn såklart kommer vara mitt främsta arbetsverktyg. Jag är dock lite halvdålig på it och behöver därför hjälp: vilken ska jag köpa??

Krav/önskemål:

Bärbar, smidig
Max 10 000 kr
Gärna siffror både på övre raden på tangentbordet och till höger
Bra batteritid
Bra företagsdator
Bra support?

Har fått förslag på flera produkter enligt nedan. Är den datorn plus övriga produkter bra grejer?

Dator: Dell 15,6'' FHD i5-7200U 8GB 256GB SSD Intel. 7998:-
2st Bildskärm: Dell 24" P2417H 1920x1080 IPS HDMI 2190:-
Dell D3100 USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking Station 1990:-
Samsung Multi färglaser skrivare 2498:-

//Mackan

Permalänk
Medlem

Funkar bra för dina behov, men skippa skärmarna och köp en stor och högupplöst (4k) skärm istället, det är ju i praktiken den som är ditt arbetsredskap, du kommer spendera många timmar stirrandes in i den.

Du behöver tangentbord och mus också till dockningstationen, du vill _inte_ använda laptopens tangentbord några längre stunder hur som helst.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Funkar bra för dina behov, men skippa skärmarna och köp en stor och högupplöst (4k) skärm istället, det är ju i praktiken den som är ditt arbetsredskap, du kommer spendera många timmar stirrandes in i den.

Du behöver tangentbord och mus också till dockningstationen, du vill _inte_ använda laptopens tangentbord några längre stunder hur som helst.

Jaha, jag gillar att ha två skärmar att jobba med 😊 Men då tycker du iaf att den datorn är bra och av bra kvalitet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Funkar bra för dina behov, men skippa skärmarna och köp en stor och högupplöst (4k) skärm istället, det är ju i praktiken den som är ditt arbetsredskap, du kommer spendera många timmar stirrandes in i den.

Du behöver tangentbord och mus också till dockningstationen, du vill _inte_ använda laptopens tangentbord några längre stunder hur som helst.

Nu googlade jag på en sån stor skärm och fattar bättre. Verkar superbra ju! 😄 Något tips på bra och prisvärd variant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror den ovan trollar lite med dig eftersom det kommer så många som skapar konton samma månad och frågar samma frågor. Svaret är såklart att du inte behöver nån prestanda och du klarar dig på en dator för 2000 kr. Det kommer säkert nån mac-person och säger att det vore fräscht för dig att köpa en Mcbook air för 14 000 kr men....... Ja, det är ju därför apples aktiekurs ser ut som den ser ut :D:D.

Själv föredrar jag att köpa en billig, liten, lättviktig bärbar (högst 11.6") utan prestanda för ca 2000-3000 kr och sen stationär för typ 5-10k som i hästväg slår alla bärbara datorer men ändå så köper 99% av alla människor en för stor, för dyr och för långsam laptop och sen sitter och skriver excelark och surfar runt :D.

Använd prisjakt och skriv in dina krav vetja.

Visa signatur