Permalänk
Medlem

Bahnhof + Battle.net

Jag har enorma problem med anslutning till b.net, jag har bahnhof 100/10 via zitius. Jag kan sitta och spela och sen blir jag dc till b.net och kan inte ansluta till någon av deras EU servar, är det någon annan som har problem och eventuellt en lösning på detta? Det kan fungera veckovis eller strula hela kvällar.

Har prövat de klassiska lösningarna som att starta om och öppna portar, byta mellan trådat/wifi.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@Asprarn:

2018-11-09 - Blizzard
Uppdaterad 2018-11-09 19:28 (M6444801)

För närvarande har vi en driftstörning som påverkar kontakten mot Blizzards europeiska tjänster.

Tekniker arbetar för närvarande på att lokalisera samt avhjälpa problemet.
Tyvärr kan vi i nuläget inte ge någon uppskattning på när det kan beräknas vara åtgärdat.
Vi beklagar eventuella olägenheter detta driftavbrott medför er.
2018-11-09 19:28

Från https://www.bahnhof.se/kundservice/driftinfo. Jag har inte haft problem tidigare, men ikväll är det helt kört.

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

Nope, aldrig haft problem med endast Battlenet. Har dock haft problem med Bahnhof tidigare men detta har fixats. Kontakta din sub-leverantör/nätägaren för ditt stadsnät (zitius) och se vad problemet kan vara. Kontakta också Bahnhof ang dina problem och be dem hålla ett öga på din uppkoppling. Du kan också testa PingPlotter för att se vart problemet skulle kunna vara (eller skicka in resultatet till Bahnhof nästa gång problemet dyker upp igen).

Lycka till!

... Det var inget! Tack föregående talare!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Helt kört här med med bahnhof, har tappat servern efter game tidigare i förmiddag men nu är det helt kört får inte ens spela.

berör inte bara zitius, jag har telenor backbone, och zitius är skanova / Telia

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Lustigt att jag missat driftstörningen, var väl för snabb på avtryckaren. Förklarar dock inte mina tidigare problem, förhoppningsvis kanske det blir bättre efter denna störning

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tyvärr är detta andra gången på inte så länge med just blizzard eu och Bahnhof, kör du destiny 2 kan du dock ändra så appen loggar in på USA servrarna sedan ändra så du startar destiny 2 mot USA med, då funkar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Samma problem här, kommer inte in på battle.net EU.
Helt ointressant att byta till NA för då får man ju börja om från scratch i D3...
Backlog, here I come.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem men nu är det borta. Tror att der var Blizzards server.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon särskild anledning till varför trådskaparen och andra i tråden misstänker en koppling mellan internetleverantören och problem med Blizzards tjänster? Hellre än att, som jag tycker låter rimligare, fokusera på Blizzard och deras serverkapacitet som upphov till problemen?

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Finns det någon särskild anledning till varför trådskaparen och andra i tråden misstänker en koppling mellan internetleverantören och problem med Blizzards tjänster? Hellre än att, som jag tycker låter rimligare, fokusera på Blizzard och deras serverkapacitet som upphov till problemen?

Bahnhof säger ju själva att de har en driftstörning mot Blizzars servrar, se driftsinfon ovan.

Permalänk
Medlem

Och idag verkar det vara något tjall på linan igen...om det beror på samma sak vet jag inte men det ser inte bättre ut än att det är exakt samma problem igen,.

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zariel:

Och idag verkar det vara något tjall på linan igen...om det beror på samma sak vet jag inte men det ser inte bättre ut än att det är exakt samma problem igen,.

De påstår att det är olika problem men varje gång har det varit exakt samma beteende och nu är det tredje gången på under två veckor, det är antingen routing fel som av någon anledning lägger om trafiken till en väg som inte funkar eller så är det cache strul då det enbart gäller eu.battle.net och inte battle.net i helhet.

EDIT:
Nu verkar det faktiskt ligga hos blizzard

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zariel:

Och idag verkar det vara något tjall på linan igen...om det beror på samma sak vet jag inte men det ser inte bättre ut än att det är exakt samma problem igen,.

Mitt är med nere idag igen. Har bahnhof/zitus. Vet inte om det är samma problem eller om det är något annat.

Permalänk
Medlem

Idag har blizz haft problem med inloggningsservern.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk