Permalänk
Medlem

Bra och liten 144hz skärm till laptop?

Hej!

Jag vill köpa en extern skärm till min laptop (ASUS ROG GL752VW-T43) för att jag vill kunna spela Overwatch på mer än 60hz.

Anledningen till att jag inte satsar på en stationär dator är att jag bor trångt och tar fram datorn på köksbordet när barnen somnat.

Min laptop har en Mini display port som jag tänker ansluta med.

Så min fråga är om ni har tips på skärmar eller annat jag kan tänka på.

Det verkar som de minsta är 24” och de billigaste kostar ca 2500kr.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Warbear: Det är fritt fram att välja en 144 Hz basgamingskärm och den måste ha Displayport ifall du vill vara säker på att få mer än 60 Hz. Sedan kompletterar du med mini-DP-till-DP-kabel om du inte redan har.

https://www.sweclockers.com/artikel/24890-sweclockers-guide-t...

Här är listan sorterad på modeller som har Displayport:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s381113237&o=produkt_p...

Permalänk
Medlem

Får bara 60fps på min nyinköpta AOC C24G1 med Displayport kabel =(

Hej så som rubriken säger har min ca 2500kr investering inte lönat sid i några ökade fps än.

JAg misstänker att mini displayporten på laptopen går till moderkortet och inte till något separat grafikkort och att det är det som förhindrar mig från att få högre än 60 fps

JAg har testat att installera drivrutinerna jag fick emd på en skiva med skärmen, hjälpte ej.

Även letat efter inställningar för skärmen i Win 10 men hittar inget för skärmens uppdateringsintervall...

Hjälp mig snälla.

Hade hoppats på att få lira lite Overwatch med äntligen högre än 60fps.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Warbear:

Hej så som rubriken säger har min ca 2500kr investering inte lönat sid i några ökade fps än.

JAg misstänker att mini displayporten på laptopen går till moderkortet och inte till något separat grafikkort och att det är det som förhindrar mig från att få högre än 60 fps

JAg har testat att installera drivrutinerna jag fick emd på en skiva med skärmen, hjälpte ej.

Även letat efter inställningar för skärmen i Win 10 men hittar inget för skärmens uppdateringsintervall...

Hjälp mig snälla.

Hade hoppats på att få lira lite Overwatch med äntligen högre än 60fps.....

Har du kikat i AMD eller Nvidias kontrollpanel

Permalänk
Medlem

Jag tror jag löste problemet nu genom att ändra inställningarna i Windows och i Overwatch till 144hz

Skickades från m.sweclockers.com