Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Kontakta supporten.

Har bara reflexmässigt extremt låga förväntningar på att få någon vettig hjälp från support, men jag får väl prova och hoppas att jag har fel. Google och FAQ har inte hjälpt än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Har bara reflexmässigt extremt låga förväntningar på att få någon vettig hjälp från support, men jag får väl prova och hoppas att jag har fel. Google och FAQ har inte hjälpt än så länge.

Sorry

Köpte du nyckel från nån annan sida eller från Origin?

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet flyter på förvånansvärt bra. Kör 3770k @4.4, 16gb ram, GTX 1060 6GB.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Precis. Såg att den ena var 10h trial för 40kr /mån och den andra 150/mån för full access.
Kan jag spela 1 månad fr.o.m nu med premier eller bara fram till den riktiga releasen den 20e?

du kan spela fr.o.m nu mer Premier, du hyr spelen med Premier. NetFlix for games.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@mill Köpte mailkod från en bra svensk butik, skippar namnet för jag tror inte det är deras fel i nuläget.

Med vissa spelköp har jag faktiskt medvetet betalat "överpriset" och köpt direkt genom spelklienten Origin/Steam/Blizzard och inte från nån butik just för att det brukar vara mer problemfritt. Har varit med förr om tredjepartskoder som inte triggat bonusar korrekt osv. Men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

@mill Köpte mailkod från en bra svensk butik, skippar namnet för jag tror inte det är deras fel i nuläget.

Med vissa spelköp har jag faktiskt medvetet betalat "överpriset" och köpt direkt genom spelklienten Origin/Steam/Blizzard och inte från nån butik just för att det brukar vara mer problemfritt. Har varit med förr om tredjepartskoder som inte triggat bonusar korrekt osv. Men men.

Trist, hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Finns det något spelläge där man inte springer i 45kmh? Och där fordonen känns lite vettigare? Bara testat conquest än så länge.
Visst har inte BF serien någonsin varit realistisk men i detta känns fordon och gubbarna för snabba.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nice. Min 416.81 drivrutin krachar när jag joinar ett spel varje gång.Får testa 416.34.

Bra början :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nån mer som köpt spelet och skrivit in koden i Origin, ser ni spelet i ert spelbibliotek?

Jag fick kod via mail och Origin accepterade koden korrekt som BFV, men sen efteråt syns inte ett spår. Först tänkte jag att spelet kanske inte dyker upp i mitt spelbibliotek förrän den 20:e då det blir spelbart, men nu efter ett par dagar så börjar det kännas fel då jag vill ladda ner det i förväg. Jag har kollat igenom alla filter, visa gömda spel osv, nada. Försöker jag registrera koden igen så får jag felmeddelande att koden redan är använd, vilket den ju är, av mig.

Har du förhandsbokat Standard Edition via " Spelbutiken " eller liknande så är det koden till BF5 betan du har fått.
Den riktiga koden till BF5 släpps nån timme innan den 20.e.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nån mer som köpt spelet och skrivit in koden i Origin, ser ni spelet i ert spelbibliotek?

Jag fick kod via mail och Origin accepterade koden korrekt som BFV, men sen efteråt syns inte ett spår. Först tänkte jag att spelet kanske inte dyker upp i mitt spelbibliotek förrän den 20:e då det blir spelbart, men nu efter ett par dagar så börjar det kännas fel då jag vill ladda ner det i förväg. Jag har kollat igenom alla filter, visa gömda spel osv, nada. Försöker jag registrera koden igen så får jag felmeddelande att koden redan är använd, vilket den ju är, av mig.

Är det inte bara koden till tidiga Betan då fått då? Det är bara den jag fått än så länge därifrån jag köpte spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Tycker att spelet flyter på förvånansvärt bra. Kör 3770k @4.4, 16gb ram, GTX 1060 6GB.

Bodar gott för mig. Hur funkar spelet i DX12 då eller är det det du kör? Tidigare Dice-spel har varit ospelbara i DX12 på min dator i signaturen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Bodar gott för mig. Hur funkar spelet i DX12 då eller är det det du kör? Tidigare Dice-spel har varit ospelbara i DX12 på min dator i signaturen.

Vad jag läst fungerar spelet bättre i DX11 just nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad jag läst fungerar spelet bättre i DX11 just nu.

En användare här på forumet fick iaf 40 fps mer i DX12 så värt att testa båda.

Permalänk
Medlem

Kör med

i7 7700
1070
1440p

high/ultra och har i snitt 80 fps. trevligt trevligt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

4K, allt på Ultra och ligger på en stabil 60 fps, vissa kartor upp mot 70-80.

Helt nöjd med prestandan. Trodde inte min processor skulle orka med då jag hade en hel del stuttering i betan. Förövrigt ett jäkligt roligt spel. Vapenkänslan är så mycket bättre än BF1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

4K, allt på Ultra och ligger på en stabil 60 fps, vissa kartor upp mot 70-80.

Helt nöjd med prestandan. Trodde inte min processor skulle orka med då jag hade en hel del stuttering i betan. Förövrigt ett jäkligt roligt spel. Vapenkänslan är så mycket bättre än BF1.

Verkar som att 2080 gör bättre ifrån sig än 1080Ti. Nu har jag iofs bara kört betan men då var jag rätt frustrerad över prestandan som var en bra bit under BF1 (som jämförelse) i 3440x1440 (typ runt 75-85fps på Ultra) samt att jag hade stutter som gissningsvis berodde på G-sync. Ska också köpa den vanliga versionen av spelet och hoppas då på bättre siffror än under betan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har du förhandsbokat Standard Edition via " Spelbutiken " eller liknande så är det koden till BF5 betan du har fått.
Den riktiga koden till BF5 släpps nån timme innan den 20.e.

Aha, låter ju bra ifall ingen annan har fått sin riktiga nyckel än, det skulle förklara saken. Koden jag fått är "Pre-Order Code for Battlefield V Early Access (PC)" vilket låter misstänkt beta när jag tänker efter. Men betan är ju över för längesedan så det var inget jag funderade på, och mailen är formulerade precis som om det är den slutgiltiga spelnyckeln och att inget mer kommer skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Aha, låter ju bra ifall ingen annan har fått sin riktiga nyckel än, det skulle förklara saken. Koden jag fått är "Pre-Order Code for Battlefield V Early Access (PC)" vilket låter misstänkt beta när jag tänker efter. Men betan är ju över för längesedan så det var inget jag funderade på, och mailen är formulerade precis som om det är den slutgiltiga spelnyckeln och att inget mer kommer skickas.

Jag fick samma , så jag ringde upp Spelbutiken och då förklara han för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Klarat "kampanjen" nu, tog inte särskillt lång tid (ca. 4-5 timmar). Rätt kul att höra så mycket norska i ett BF-spel.

Spelet flöt på bra med systemet i sign.
Låg runt 80-120 FPS i 1440p med High på allt, låg AA och AO, 0% Motion Blur och Film Grain.

Spelet kraschade en gång för övrigt, får se om det var en one-time-event eller om det kommer bli ett återkommande fel.

Dags att testa multiplayer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkar som att 2080 gör bättre ifrån sig än 1080Ti. Nu har jag iofs bara kört betan men då var jag rätt frustrerad över prestandan som var en bra bit under BF1 (som jämförelse) i 3440x1440 (typ runt 75-85fps på Ultra) samt att jag hade stutter som gissningsvis berodde på G-sync. Ska också köpa den vanliga versionen av spelet och hoppas då på bättre siffror än under betan.

Narvik är väl kartan som var i betan. Den är också den mest krävande i spelet tror jag. Kan droppa ner mot ca 55 fps ibland på den kartan.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med filmsekvenserna i BFV? Om man kör igenom singleplayer så är filmerna helt "otittbara". Det är inte bara stutter utan "framesen" hoppar vilt fram och tillbaka. Satte på Vsync in Nvidia drivisen då kom alla bilderna i rätt ordning utan att hoppa men det kändes som det var i 20 fps.

Läste att senaste Nvidia skulle fixa stutter i HEVC kodningen på 2080 ti kort. Installerade den men har fortfarande problem.

Alla spelsekvenser och sekvenser renderade med spelmotorn fungerar fint.

Har en i8600k, 16GB ram och 2080ti. (Känns lite som problemet kommer sig av att spelet laddar bakom filmsekvenserna.. men det är antagligen en iaktagelse utan bäring... ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Narvik är väl kartan som var i betan. Den är också den mest krävande i spelet tror jag. Kan droppa ner mot ca 55 fps ibland på den kartan.

Det var Narvik och Rotterdam. Fick faktiskt liknande FPS på båda.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vad tycker ni som hunnit testa spelet ett tag? Värt att köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Är det någon som har problem med filmsekvenserna i BFV? Om man kör igenom singleplayer så är filmerna helt "otittbara". Det är inte bara stutter utan "framesen" hoppar vilt fram och tillbaka. Satte på Vsync in Nvidia drivisen då kom alla bilderna i rätt ordning utan att hoppa men det kändes som det var i 20 fps.

Läste att senaste Nvidia skulle fixa stutter i HEVC kodningen på 2080 ti kort. Installerade den men har fortfarande problem.

Alla spelsekvenser och sekvenser renderade med spelmotorn fungerar fint.

Har en i8600k, 16GB ram och 2080ti. (Känns lite som problemet kommer sig av att spelet laddar bakom filmsekvenserna.. men det är antagligen en iaktagelse utan bäring... ).

Citerar mig själv: Borderless window löste det problemet för nu ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalledalle:

Vad tycker ni som hunnit testa spelet ett tag? Värt att köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör Premium, i min mening är det inte värt att köpa fulla spelet, dock via Premium så testade jag även Battlefront II och DET var jävligt kul.

Såg även att Madden nu finns till PC via Premium, så 150 :- för Premium för att köra BF V lite sporadiskt + de andra spelen en månad är så värt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Kör Premium, i min mening är det inte värt att köpa fulla spelet, dock via Premium så testade jag även Battlefront II och DET var jävligt kul.

Håller med, även om jag tänker ge BF V mer tid.

Älskar SWBF:2 och har över 200 timmar i det.

Som det känns nu tvivlar jag på att jag kommer komma upp i ens 20 timmar i BF V, än mindre köpa spelet när min Premier-tid tar slut.

Spelet känns i ett ord; frustrerande. Kan förvisso vara för att jag är rätt dålig på det (samtidigt som jag utan att klappa mig själv på ryggen, ofta blir fuskanklagad i SWBF:2) och inte riktigt har lärt mig spelmekaniken än. Ska som sagt inte ge upp på det riktigt än, men...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Kör Premium, i min mening är det inte värt att köpa fulla spelet, dock via Premium så testade jag även Battlefront II och DET var jävligt kul.

Såg även att Madden nu finns till PC via Premium, så 150 :- för Premium för att köra BF V lite sporadiskt + de andra spelen en månad är så värt...

Nu kostar det ju 84kr i månaden om man kör ett år, 150kr om man betalar per månad bara.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kommer in i singelplayer "My Country Is Calling" varje gång jag startar spelet?
Jag har spelat igenom den minst 3 gånger nu men ändå så är det samma varje gång, hade ju varit trevligt att komma till menyn istället...

Finns det något kommando man kan lägga till när man startar spelet, typ -nointro eller liknande?

EDIT: För övrigt så ser det ut som att jag klarat "My Country Is Calling" varje gång jag spelat igenom den, men nu när jag startar spelet så är den urbockad, dvs inte avklarad...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

@Balbuto: Jag kommer in i menyn varje gång.
Jag hamnade bara i introt första gången jag startade spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balbuto:

Är det bara jag som kommer in i singelplayer "My Country Is Calling" varje gång jag startar spelet?
Jag har spelat igenom den minst 3 gånger nu men ändå så är det samma varje gång, hade ju varit trevligt att komma till menyn istället...

Finns det något kommando man kan lägga till när man startar spelet, typ -nointro eller liknande?

EDIT: För övrigt så ser det ut som att jag klarat "My Country Is Calling" varje gång jag spelat igenom den, men nu när jag startar spelet så är den urbockad, dvs inte avklarad...

Prova att ominstallera spelet, det där låter skitjobbigt.