Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Har två stycken Origin accsses att ge bort, det gör att ni kan testa Battlefield v gratis i 10 timmar.

Så vem vill ha?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har två stycken Origin accsses att ge bort, det gör att ni kan testa Battlefield v gratis i 10 timmar.

Så vem vill ha?

Tar en gärna

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har två stycken Origin accsses att ge bort, det gör att ni kan testa Battlefield v gratis i 10 timmar.

Så vem vill ha?

Kan ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tar en gärna

Skrivet av Frux:

Jag skickar en länk åt er

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Jag skickar en länk åt er

Tack

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Prova att ominstallera spelet, det där låter skitjobbigt.

Blir samma även fast jag installerat om...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en nyckel för att testa i 10h om någon vänlig har en över

Skriv i PM isf

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Är det bara jag som kommer in i singelplayer "My Country Is Calling" varje gång jag startar spelet?
Jag har spelat igenom den minst 3 gånger nu men ändå så är det samma varje gång, hade ju varit trevligt att komma till menyn istället...

Finns det något kommando man kan lägga till när man startar spelet, typ -nointro eller liknande?

EDIT: För övrigt så ser det ut som att jag klarat "My Country Is Calling" varje gång jag spelat igenom den, men nu när jag startar spelet så är den urbockad, dvs inte avklarad...

Jag hade samma bekymmer! Jag gick in i Windows defender och la till bfv.exe som trusted och då funkar allt som det ska. Tydligen något fel med att bfv inte kan skriva sparfilerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hör fiendens fotsteg i spelet alls?

Är rätt irriterande att bli bumrushad i ryggen hela tiden utan att höra ett pip...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Bara jag som inte hör fiendens fotsteg i spelet alls?

Är rätt irriterande att bli bumrushad i ryggen hela tiden utan att höra ett pip...

Jag hör fotsteg utan problem. Testa att ändra till 3D Headphones i ljudinställningarna. Kan hjälpa lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Jag hör fotsteg utan problem. Testa att ändra till 3D Headphones i ljudinställningarna. Kan hjälpa lite.

Testat både 3D och Normal, samt med och utan 7.1 surround på hörlurarna.

Verkar som jag inte är den enda: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/161371/no-foo...
Bara ännu en sak att lägga till på listan av buggar. Detta spelet känns inte redo för release. Trodde betan hade slutat...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Har lirat det några timmar nu och det är jävligt snyggt och roligt. Stött på lite småbuggar men inget game breaking förutom en gång när jag inte kunde spawna utan blev tvungen att starta om spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Testat både 3D och Normal, samt med och utan 7.1 surround på hörlurarna.

Verkar som jag inte är den enda: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/161371/no-foo...
Bara ännu en sak att lägga till på listan av buggar. Detta spelet känns inte redo för release. Trodde betan hade slutat...

Är tyvärr styandard idag. Du har väl hört om day 1 patch (är extremt vanligt på nylanserade titlar)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker inte riktigt om upplägget EA har valt att göra nu för tiden.

Jag själv bokade BFV 11 augusti på komplett. Jag måste vänta tills komplett får sina nycklar som de därefter skickar ut till mig så. Därefter laddar jag ner spelet och kan börja spela 20 november.
Helt okej.

Däremot har ju EA fått för sig att alla medlemmar på Origin Access redan skall kunna spela spelet. Såhär en evighet alla andra.
Detta innebär att när jag spelar dag 1. Då kommer "alla" andra att vara i lvl 20 och ha mycker mer erfarenhet och låst upp så mycket mer grejer än mig.

I sig är detta inga problem heller - det är ett spel.
Men några riktigt bra minnen som jag har från de tidigare Battlefield-spelen är just att börja spela dag 1. När alla är i låg level och inte har all utrustning. De första dagarna av Battlefield 3 eller 4 (minns inte riktigt vilket spel, var kanske båda?) så hade ingen låst upp raketgevären när stridsvagnarna rullade in. Ingen hade defibrillatorn eller de stora sjukvårdslådorna utan alla sprang runt med startvapen och enkla engångssjukvårdskit.

Det känns lite som att EA tar ifrån mig denna aspekten ur spelet nu genom att låta de som är VIP-kunder få 2 veckors försprång nu. Trist.
Tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Tycker inte riktigt om upplägget EA har valt att göra nu för tiden.

Jag själv bokade BFV 11 augusti på komplett. Jag måste vänta tills komplett får sina nycklar som de därefter skickar ut till mig så. Därefter laddar jag ner spelet och kan börja spela 20 november.
Helt okej.

Däremot har ju EA fått för sig att alla medlemmar på Origin Access redan skall kunna spela spelet. Såhär en evighet alla andra.
Detta innebär att när jag spelar dag 1. Då kommer "alla" andra att vara i lvl 20 och ha mycker mer erfarenhet och låst upp så mycket mer grejer än mig.

I sig är detta inga problem heller - det är ett spel.
Men några riktigt bra minnen som jag har från de tidigare Battlefield-spelen är just att börja spela dag 1. När alla är i låg level och inte har all utrustning. De första dagarna av Battlefield 3 eller 4 (minns inte riktigt vilket spel, var kanske båda?) så hade ingen låst upp raketgevären när stridsvagnarna rullade in. Ingen hade defibrillatorn eller de stora sjukvårdslådorna utan alla sprang runt med startvapen och enkla engångssjukvårdskit.

Det känns lite som att EA tar ifrån mig denna aspekten ur spelet nu genom att låta de som är VIP-kunder få 2 veckors försprång nu. Trist.
Tycker jag.

Startvapnen är helt uppgraderade, supports starter är rejält op, alla har saker som behövs för klasserna upplåsta som tex raketgevär.

Permalänk
Medlem

Dock är det guld att alla DLC är gratis och inte splittrar spelarbasen. Så om de behöver göra en grej där folk kan få spelet tidigare så är det mycket bättre än en delad spelarbas IMHO. Lesser of two evils iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Exakt. I och med detta får jag be dig att inte spela spelet tis-tors under releaseveckan - för att vara snäll mot mig.

@mill
Jo det har du helt rätt i. Ubisoft och deras Rainbow Six Seige gjorde detta jättebra tyckte jag. Helt klart rätt att inte dela på spelarbasen.
Annars har jag inga problem att lägga 1000kr på ett spel om jag nu kommer att spela det 300 timmar.
Nu kan man istället betala 1000kr/år för att få spelet spelet. Om jag nu också vill spela Anthem så hade jag gått +/- 0 (BFV + Anthem = 1000kr = EA Origins Premium 1 år.

Skulle jag sedan få för mig att inte förnya min prenumeration 1 år senare så kostar inte BFV många kronor då.
Dessvärre fick jag köpa BF för 400kr på Komplett. Har därför valt att inte avboka.

Men jag får väl glatt komma in som amatör på tisdagen 20 november och få storstryk av alla andra spelare i en vecka eller så innan jag också kunnat få ett raketgevär... EA - It's in the game....

Permalänk
Medlem

Har spelat i snart 20 timmar och börjar känna att jag kan bedöma BF V nu.
Kort och koncist: Spelet är kul men känns inte färdigt - tyvärr.

- För få kartor.
För tillfället finns 8 kartor i spelet, varav några är väldigt små. Har bara (ja, "bara") spelat i 20 timmar och har redan börjat tröttna på dom flesta kartorna. BF1 hade afaik 9 kartor vid launch, men de va betydligt större. Gillar inte riktigt layouten på några av kartorna heller (f.a. Fjell 652), men sånt är högst subjektivt.

- Dålig variation på arméerna. Detta är altså ett WW2-spel där vi kan välja mellan britter och tyskar. That's it. Inga amerikanare, inga ryssar, inga italienare, inga fransmän, inga finnar, etc. (Det finns förvisso norrmän och fransmän i kampanjen, men den räknas inte.) Det känns överlag lite ... snålt, som att dice tagit ett steg framåt och två steg bakåt. Var är mina T-34or? Var är mina Shermans?

- För få game-modes. Är väl ingen nyhet för BF-serien egentligen. Vill jag dock spela Team Deathmatch i BFV måste jag hoppa in på servrar som cyklar mellan TDM, Breaktrough och Domination. Varför finns det inga renodlade TDM-servrar dice? Ja man kan söka servrar manuellt, men som sagt så cyklar Infantry Focus-servrarna mellan TDM, Breaktrough och Domination, så jag måste byta server så fort servern tycker att det är dags för något annat. Av spelets få maps så har ännu färre ett läge för TDM: Endast 3 av spelets 8 kartor har TDM-mode...kom igen Dice?

- Buggigt. På mina 20 timmar har spelet kraschat två gånger. Jag har sett oräkneliga grafiska buggar , jag har fastnat bakom saker och jag är en av många som har problem med in-game ljudet i den mån att fiendens fotsteg inte hörs(!!!). Behöver knappast berätta hur irriterande det är i ett fps-spel. Sånt här ska försvinna i alfan och betan, och det är bara dom problem som jag har råkat ut för.
Spawn-systemet känns inte heller helt polerat. Vet inte hur ofta jag spawnat bara för att bli dödad av någon direkt. Det behövs längre tid mellan att en squadmate är i combat och man kan spawna in på dom.

- Kampanjen ett skämt. Kampanjen i BF1 var kort. Kampanjen i BFV är är skrattretande kort och avklarad på 4 timmar. Den känns som något som är intryckt "bara för att". Hela kampanjen är inte ens upplåst från start utan vi måste vänta tills december innan vi får det sista kapitlet (läs: sista timmen) vilket styrker känslan av "ofärdighet".

- Förstår att Dice vill fokusera på "the untold stories" och göra ett lite alternativt WW2-spel med BFV, men jag tror att i slutändan så kommer detta bita spelet i rumpan rejält. Stundtals så känns det inte ens som att jag spelar ett WW2-spel.

Om jag ska avsluta med lite positiva saker med spelet;

+ Gameplay-mässigt så är det kul, om än förbannat frustrerande (har inte blivit så här frustrerad av ett spel sen jag spelade CS som hormonstin tonåring). Ofta känns det som att folk skjuter genom väggar och vet var man är innan man ens visat sig, och man undrar "hur träffade DET!?" Det är dock ömsesidigt, ibland undrar jag hur JAG lyckas döda folk.

+ Grafiken är fin, som sig bör. Det är också förvånansvärt lättdrivet. Mitt GTX 1080 klarar utan problem av High i 1440p med stabila 90-120 fps.

+/- Mycket cosmetics/customization. Minus för att jag undrar hur mycket bättre själva spelet hade varit om Dice hade lagt ner tiden dom la på detta på att istället fläska ut spelet med fler arméer/kartor/gamemodes etc.

Har inte köpt spelet än utan spelar via Premier, och i skrivande stund så tvivlar jag starkt på att jag kommer köpa det när min Access-tid tar slut. Spelet skriker efter mer variation i form av framför allt kartor och arméer, och innan Dice lägger till det så känns spelet helt enkelt inte färdigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kommer säkert att köpa det, sen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har spelat i snart 20 timmar och börjar känna att jag kan bedöma BF V nu.
Kort och koncist: Spelet är kul men känns inte färdigt - tyvärr.

- För få kartor.
För tillfället finns 8 kartor i spelet, varav några är väldigt små. Har bara (ja, "bara") spelat i 20 timmar och har redan börjat tröttna på dom flesta kartorna. BF1 hade afaik 9 kartor vid launch, men de va betydligt större. Gillar inte riktigt layouten på några av kartorna heller (f.a. Fjell 652), men sånt är högst subjektivt.

- Dålig variation på arméerna. Detta är altså ett WW2-spel där vi kan välja mellan britter och tyskar. That's it. Inga amerikanare, inga ryssar, inga italienare, inga fransmän, inga finnar, etc.

Fler arméer, kartor och vapen kommer med tiden, gratis. Tycker detta är betydligt bättre än innan då vi hade premium och som totalt splittrade spelarbasen. Håller inte riktigt med om att BF1s kartor var större. Finns en god blandning mellan stora och infantri-fokuserade kartor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Fler arméer, kartor och vapen kommer med tiden, gratis.

Och då kommer jag bedöma om spelet, när det väl händer.
Som det är nu vid launch så känns det som sagt som att spelet saknar en hel del.

Att Premium är borta är bra, men spelet får inget plus för det då det aldrig skulle varit en grej från första början.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Och då kommer jag bedöma om spelet, när det väl händer.
Som det är nu vid launch så känns det som sagt som att spelet saknar en hel del.

Att Premium är borta är bra, men spelet får inget plus för det då det aldrig skulle varit en grej från första början.

Är inte förvånande med tanke på produktionstiderna minskats så mycket.
Tar tid att producera innehåll

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Och då kommer jag bedöma om spelet, när det väl händer.
Som det är nu vid launch så känns det som sagt som att spelet saknar en hel del.

Att Premium är borta är bra, men spelet får inget plus för det då det aldrig skulle varit en grej från första början.

Så spelet får alltså inget plus för att tidigare spel haft premium? Är det vad du vill få fram?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Och då kommer jag bedöma om spelet, när det väl händer.
Som det är nu vid launch så känns det som sagt som att spelet saknar en hel del.

Att Premium är borta är bra, men spelet får inget plus för det då det aldrig skulle varit en grej från första början.

Mja, håller med att innehållet är lite tomt vid launch. Speciellt antalet vapen. Dock känns alla vapen unika och det märks att de har arbetat med vapenkänslan och balanseringen. Det är lite kvantitet vs kvalitet. Jag hoppas att vi inte får vänta 1 år+ innan vi ser Amerikaner och Ryssar.

Permalänk
Medlem

Om man tar Basicmedlem i origin, då kan jag spela 10h av BFV? Har redan bokat standard edition, och har laddat ner det, men vill testa med en polare i morgon... sen kan man ta bara för en månad, går det, eller måste man säga upp det direkt på nåt sätt?
Och ni som lirat några timmar nu, är det ok tycker ni? Påminner det om bf1? Ingen spotting längre va?
Och hur är det att flyga, ungefär samma känsla som i bf1?

Permalänk
Medlem

BF5 är klart slöare än tidigare spel, men det är väl inte konstig med tanke på mängden folk som sitter och tältar. Ingen 3d spot är ju rena drömmen för dessa spelare, sen hjälper det inte att man får assignments som går ut på att du ska sitta still på ett object, ligga ner och få kills eller få kills på ett visst avstånd.

Netcoden är lika kass som i BF3.
Extremt obalanserade vapen.
Banorna blir större och större vilket är helt idiotiskt för det tar 5 minuter att springa över skiten medan ett flyg är över på 2 sekunder, får man första spawn på ett bombplan så är man garanterad 10 kills, bara flyga till motståndarens bas och trycka av.

Nä, tycker betan hade mer känsla än det här tyvärr..

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Nu är jag snart uppe i 30 timmar (japp, det har redan bekräftat att jag är en nolifer i in-game chatten ett flertal gånger) så det börjar bli tillräckligt för att få ner lite intryck av spelet. För att sammanfatta det lite kort så har jag haft kul.

En av de mest positiva sakerna är att det återigen känns kul att spela tillsammans som grupp. Man får den där känslan att man faktiskt spelar tillsammans när man springer runt där mellan buskar och snipers. Man håller ihop på ett helt annat sätt. Nu har vi förvisso mest spelat full grupp och suttit på teamspeak så det ser väl kanske inte lika vackert ut om man spelar med helt okända spelare. Men det verkar i alla fall som förändringarna med ammo och health samt förmågan att kunna revive:a squadkompisar har gett effekt.

Borttagningen av 3D-spotting är troligtvis en av de bättre ändringarna man gjort i ett Battlefield. Jag upplever inte att det blivit fler tältnissar än tidigare spel och det går fortfarande bra att spela aggressivt. Man får också tänka på att du själv syns mindre. Denna ändring gör också smoke väldigt stark vilket inte många har upptäckt ännu. Ändringarna med suppression är också suvveräna. Visuellt är okej men det ska inte påverka hur skotten går. Det ska inte vara en fördel att vara dålig på att skjuta som det varit i tidigare spel.

Kartorna är mycket bättre än vad jag förväntat mig och det är i princip bara Hamada som får mig att byta server eftersom den är så stor och öppen. Inte jätteförtjust i Narvik och Aerodrome heller. Jag är heller inget större fan av 64-spelarsserver men det går ganska bra att springa runt som infantry bland flaggorna. Arras kan vara den vackraste kartan någonsin i ett Battlefield spel. Man känner sig som en av flickorna i barnen i bullerbyn när man springer runt där på åkern.

För att börja gå mot det negativa hållet och fortsätta på kartor och spellägen så är jag rätt ledsen över att conquest small inte längre finns. Conquest har alltid varit Battlefields spelläge och det är tråkigt att det bara finns i 64-spelarsutbud. Går inte att ha samma kontroll när det är så mycket spelare. Du har mindre påverkan. TDM och domination är inte heller något vidare och i BFV är dessa kartor väldigt stora. Mycket springa runt och göra ingenting.

Om 3D-spottingen var en av de bättre förändringarna så är revive-animationen än av de sämre och jag tycker personligen det stör tempot i spelet. Jag vet att många spelare varit frustrerade över spam-revive från BF3 men det här är helt fel sätt att lösa det på. Det är sällan värt att gå på revives för tillfället och det är speciellt märkbart när många dör på samma ställe. Det enda sättet att få upp någon på är att kasta en smoke och reviva. Jag tycker också medic är väldigt svag just nu speciellt när SMGs är helt värdelösa på avstånd. Det fungerar mot sämre motståndare men möter du någon som kan skjuta tillbaka och som inte spelar medic så kommer du bli helt överkörd 20 gånger av 20. Och SMGs presterar inte märkbart bättre i närstrid heller. Såg en twitter-kommentar att SMGs kommer att förändras och kan inte tänka mig något annat än en buff. Ett annat alternativ är att erbjuda andra vapen som fungerar på avstånd.

Och så har vi det här med dedikerade servrar. Här är ett svar från en reddit-tråd igår. Hur kan man fortfarande "leta efter lösningar" när detta är någonting som funnits sedan BF1942? Är tanken att man skiter i denna funktion så kan man sälja in den till nästa titel precis som man gjorde med spectator mode i BF3? Hela hyra-serverbiten var försämrad redan i BF1 då man begränsade vad man fick göra med servern och slopade RCON-stödet men jag tar fortfarande den lösningen över ingenting. Det oroar mig att man håller sig så tyst kring detta. Detta är ett slag i ansiktet både för Battlefield communities som vill tillhandahålla egna servrar och folk som vill spela spelet competitive. Båda är två viktiga saker för att hålla ett spel i liv. Ett ytterliggare problem med detta är kartrotationer. Nu kör alla conquest-servrar alla kartor och vill man spela 32-spelare så måste man spela både TDM, domination och frontline. Det tar inte många timmar innan folk hittar sina favoritkartor och spellägen och att ständigt tvingas behöva byta server kommer göra att folk tröttnar fortare.

Så för att sammanfatta så har jag ganska kul i spelet. Om det är för att det är någonting nytt eller för att spelet faktiskt är bra vågar jag inte svara på än. Det lutar i alla fall åt ett köp när Origin access rinner ut. Handlar mycket om hur EA/DICE sköter serverbiten och om man lyckas underhålla spelet med material, buggfixar och balansfixar - något som man varit väldigt dålig på i tidigare spel. Men det jag mest efterfrågar är ett bra spelläge för 32-spelare. Annars kommer jag nog tröttna rätt kvickt.

Permalänk
Medlem

Medic revivas är ju hyfsat snabba, har bara kört några rundor medic och du behöver typ aldrig använda siktet så det är supersvårt att förlora en närstrid, och sen börjar dom inte bli tveksamma förräns fienden är en bit ute.

Jag hatar fjället mest, men är ju kul om man uppskattar att bli bombad.

Permalänk
Medlem

Hamada i Grand operations. Hur tänkte dom där? jag är snart uppe i 30h och har endast spelat grand operations. Har aldrig vunnit 1a rundan som anfallare på Hamada eller Fjället. 1a Rundan är sån slöseri med tid.

Sen tycker jag det är otroligt konstigt att du som anfallare kan ta ut 3/4 artileripjäser men får 0 bonus nästa runda. 0, Nada. Borde du inte få typ 10% bonus per objekt du tar ut kanske eller något? Jag lämnar alltid nybörjade spel på dom två kartorna för orkar inte slösa 15 min på att bli totalt ägd

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP