"Gaming Hörlurar" för ca 2000

Permalänk
Medlem

"Gaming Hörlurar" för ca 2000

Som titlen lyder så har min hörlurar gått sönder och är i ett behov att nya. Vet att så kallade gaming hörlurar inte alltid har den högsta kvaliten men det är det dom kommer användas för. Spelar mycket fps spel b.la CS:GO då footsteps är viktigt att höra. Har ni några rekomendationer? jag har inga som helts problem att vänta tills black firday och de skulle finnas några bra deals men tvivlar lite. Då det är länga sessioner oftast så vore det skönt om dom är bekväma och är runt örat inte on ear. Tack på förhand

Edit: Haft trådlösa med massa strul vill inte ta risken igen

Extra info
Permalänk
Medlem

@Bissam: Steelseries Arctis är helt underbara.
Har själv Arctis5 men för 2000kr borde du ha råd med Arctis7

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Jag har de här! Sennheiser 373D Bästa gaming/lurarna jag någonsin haft.
Hade tittat på många recensioner och youtube videor. Många som la denna som nr1 på "high end gaming lurar"

Kunde inte bli mer nöjd. Grymt bra 7.1 surround ljud också!

Lycka till!

https://www.komplett.se/product/904861/gaming/gaming-headset/...

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

@Eken:
Ska titta på lite videos och se. Tack för tipset

Permalänk
Avstängd

G933 Artemis med FX Sound Enhancer <3

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köp ett par Sennheiser och kosta på ett ljudkort.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Eller så köper du Cloud Alpha från teknikmagasinet för 699kr i denna veckas kampanj: https://www.teknikmagasinet.se/produkter/gaming-data/gamingti...

Oavsett vad man tycker så är det just nu mest bang for the buck, sen om de är "bäst" vettefan men så fort jag ser någon rekommendera Steelseries så är det inte svårt att slänga in ett par Cloud-lurar då de är mycket bättre på alla sätt.

Permalänk
Medlem

AD700X för footsteps om det är vad du främst är ute efter.

Permalänk
Medlem

köp något i stil med cloud 2/alpha men över dem så betalar du mer för "gaming" än "lurar". AD700x som @Sinery rekomenderade är perfekta för typ csgo, men huvudbandet kan vara omöjligt för dig så rekommenderar att de prövas innan köp. Annars har Massdrop Sennheiser hd58x i 20 timmar till vilket kan vara årtiondets hörlurs-kap. Lycka till

Permalänk
Medlem

tack för all input! Ska läsa på om alla förslag så får jag se vad det blir.

Permalänk
Medlem

Kör med Xtrfy H1 grymma lurar för csgo inte undra på att NIP kör med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addiox:

Kör med Xtrfy H1 grymma lurar för csgo inte undra på att NIP kör med dom.

För att dom är sponsrade.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte steeleries arctis 7 iaf, fick skiten gratis annars hade jag bytt till annat.

Permalänk
Medlem

+1 på ath-ad700x. Näms ofta när det gäller positionering. Också fidelio x2 men då spräcker du budget lite om du behöver mic. Hålla tummarna på BF kanske.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Astro A50 gen 3. Dyrare än din budget men går att få tag på rea för en liten bit över din budget (black friday soon). Trådlösa dock, haft mina över 1 år nu ända krånglet är ladd stationen som är lite känslig hur man sätter i dem. Men att slippa kabel man kör över mm är så underbart Utöver det riktigt bra lurar inga "hifi" lurar men spelar skiten ur mina fd logitech gaming produkter jag haft innan.

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Medlem

Steelseries Arctis är hemska om man har ett stort huvud som mig, rekommenderar ett par fina Sennheiser i RS serien

Permalänk
Avstängd

@Bissam Vad blev det för hörlurar? Blev nyfiken!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

https://m.prisjakt.nu/category/s381938168#
Det du har råd med härifrån + modmic bör utprestera nästan alla 'gaminglurar' på marknaden.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite: Och om man skulle behöva trådlösa med mic då, vilka skulle rekommendas då ?
Gärna Over ear och förmodligen inte BT om man ska till PC eller ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Lånar tråden lite: Och om man skulle behöva trådlösa med mic då, vilka skulle rekommendas då ?
Gärna Over ear och förmodligen inte BT om man ska till PC eller ?

Audeze Mobius är den enda som är intressant för mig iaf.
Har alltid tittat mot bluetooth dongle som man pluggar in i valfri aux hörlur annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Audeze Mobius är den enda som är intressant för mig iaf.
Har alltid tittat mot bluetooth dongle som man pluggar in i valfri aux hörlur annars.

Funkar det bra med BT Dongel utan fördröjningar och så ? Tänkte på PC spel och sådant.
Vilken rekommendas isåfall eller det kvittar vilken dongel man köper ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@Eken:
Jag vet faktiskt inte. Har sån beslutsångest. Jag har inte någon kunskap kring ljud och sånt. Har gjort en lista på prisjakt och övervakar alla pris för att se om de blir någon under BF. Även funderat på att skaffa något slags ljudkort. Lutar lite mot kanske detta ljudkort "Creative Sound Blaster AE-5 ProGaming" och ett par sennheiser. Får fundera lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Jag har de här! Sennheiser 373D Bästa gaming/lurarna jag någonsin haft.
Hade tittat på många recensioner och youtube videor. Många som la denna som nr1 på "high end gaming lurar"

Kunde inte bli mer nöjd. Grymt bra 7.1 surround ljud också!

Lycka till!

https://www.komplett.se/product/904861/gaming/gaming-headset/...

Skrivet av Pontooz:

Köp ett par Sennheiser och kosta på ett ljudkort.

Sennheisers lurar saknar bas, dom plockar referenslurar från sina musiklurar och gör om dom till spellurar, det funkar inte, för spellurar behöver ha en gedigen bas, och mindre diskant.

Kör på ett par Audio-Technica ATH ADG1X, efter långt letande så är de de enda som jag trivs med, ljudet, bekväma, man blir inte varm om öronen, mik...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicoX:

Sennheisers lurar saknar bas, dom plockar referenslurar från sina musiklurar och gör om dom till spellurar, det funkar inte, för spellurar behöver ha en gedigen bas, och mindre diskant.

Kör på ett par Audio-Technica ATH ADG1X, efter långt letande så är de de enda som jag trivs med, ljudet, bekväma, man blir inte varm om öronen, mik...

@nicoX För vanliga lurar ja, men inte 373D med inbyggt ljudkort. Kan sätta på en vanlig chill hit på spotify och få riktig kraftig bas.

Och för all del har inte Audio-Technica ATH ADG1X 7.1 sourround ljud. Kommer definitivt uppfatta ljud från flera distanser i spel med sennheiser.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

@nicoX: Tack för input. Får se om jag hittar något bra bris under BF så kanske jag slår till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Och för all del har inte Audio-Technica ATH ADG1X 7.1 sourround ljud. Kommer definitivt uppfatta ljud från flera distanser i spel med sennheiser.

99% av alla spel simulerar eget surroundljud oavsett vad du har för lurar inkopplade. "7.1 Surround sound" är bara ännu en försäljningsgimmick.
Kan inte tala för sennheiser-lurarna men adg1x är baserade på ad700x som tidigare omnämnts och prisats i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Sennheisers lurar saknar bas, dom plockar referenslurar från sina musiklurar och gör om dom till spellurar, det funkar inte, för spellurar behöver ha en gedigen bas, och mindre diskant.

Öööhh, va? Det här är väl väldigt beroende på person och vad man är ute efter. Sure, spelar du mycket singleplayer-spel, där du behöver "mäktigt ljud", a la stort ljud med mycket bas vid rasande ruiner och dyl. Kör på ett par lurar med mycket bas.

Personen i fråga behöver dock lurar med bra stereo image, samt tydlig diskant för att kunna höra fotsteg bra (vilket var efterfrågat). Tror inte fet bas och sänkt diskant är rätt för detta tyvärr..

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD599 med ModMic 5

Skickades från m.sweclockers.com