Permalänk
Medlem

Present för 18 åring, hjälp?

Hej, imorgon fyller min bror 18 och jag och mina föräldrar har ingen aning vad att ge honom. Eftersom det är just 18 så vill vi ge honom något speciellt, alltså inte bara mer pengar till körkortet. Hjälp?

Tack i förväg!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

@morronrost:

Vad är han intresserad av eller tycker om att göra? Står han inför någonting särskilt i livet som "sticker ut" (förutom körkortet då)?

En upplevelse eller present? Prisklass?

Permalänk

Resa utomlands?

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

pengar är alltid nice.

Permalänk
Medlem

En upplevelse kanske? Typ fallskärmshopp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Fleshlight

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ett fint armbandsur?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

två plattor sofiero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

@morronrost:

Vad är han intresserad av eller tycker om att göra? Står han inför någonting särskilt i livet som "sticker ut" (förutom körkortet då)?

En upplevelse eller present? Prisklass?

Han brukade vara datorintresserad men ser ut som det har sinat lite. tror inte han har ett speciellt intresse förutom att festa just nu.
Budgeten sitter runt 4-5k

Skrivet av crazysanta:

Resa utomlands?

Låter bra, frågan är hur mycket det kan kosta. har någon ett bra förslag på en destination?

Skrivet av ATRmayo:

pengar är alltid nice.

Håller med, men vi tycker att 18 ska vara lite speciellt.

Skrivet av Jonny Myran:

En upplevelse kanske? Typ fallskärmshopp.

Det var något vi tänkte på, är det någon som vet ett bra företag där man kan köpa det?

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

@Xeno88: Det är han tyvärr inte intresserad av. Vi har frågat man han ville gärna ha något annat.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

En första bil om familjen har ekonomi? Behöver inte vara ett vrålåk utan något som tar sig framåt och inte går sönder.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv

Fyllde själv 18 år förra året och även jag hade inga speciella önskningar förutom att få träffa släkt & vänner och fira. Fick ett antal dryckesglas, bartillbehör, pengar, alkohol samt ett armbandsur.

Är väl rätt typiska saker som jag fick men blev ändå glad för dessa, inte så mycket till hjälp kanske men ändå lite exempel.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren! Det lutar nu åt fallskärmshoppning, något vi vet han har varit pratat om tidigare.

Tack igen

Mvh
Fredrik

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Gillar han flyga? Bodyflight vore något men finns bara i Sthlm/Göteborg. Däremot tycker jag att man borde vara två. Att flyga ensam är nog tråkigt.
https://sv.bodyflight.se/

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD