Permalänk
Medlem

Dell xps 15 9570-4K

Hej!
Ska införskaffa en ny laptop!. Kommer mestadels spela poker på den. Dock kommer den användas för lite "casual gaming" och lite vardags stuff. Är inne på DELL XPS, dels för det sitter bra saker i den men även det att vissa komponenter går att byta ut, SSD,RAM & WIFI kortet. Jag är inte super kunnig så hade uppskattat era råd & tips. Tack på förhand

Även om man ska gå för 4k display eller FHD

Permalänk

Tja!

Jag har en Dell XPS 9550, 15" med 4k och touch-skärm så jag har lite erfarenhet av tidigare modell.

Jag spelar mycket på min dator. Just nu mest Total War Warhammer. Det funkar faktiskt förvånadsvärt bra men haft mindre tur med mer krävande spel som "The Ark" och "Empyrion". Dock Civ och EUIV och enklare spel går utmärkt. Blir lite varm så kan vara bra att hålla den svalare då den annars kan somna av överhettning. Jag skulle skippa 4K.

Även om jag är grafisk designer i grunden och ritar mycket så tycker jag touchen känns onödig och inte så tillämpbar. Jag har också en 4K-skärm men jag tycker 4k är överskattat och även om det är snyggt så funkar windows inte så bra med 4k enligt mig.

Skön kundtjänst som väger upp lite mot att jag haft lite strul med min dator. Dock har jag en vän som har en 13" XPS utan touch och 4k. Han älskar den. Hojta om du undrar något mer?

Permalänk
Medlem

Tack för svar Toughlove! Med 4K skärmen så känns väl datorn mer premium? Bryr mig inte om touch utan bara kvallen. Med glas annars är det väl plast? Så osäker på skärmen... annars satsar jag på i7 6core 2.2ghz, 16gb ram, 512 ssd. Vill att den ska hålla 5-6 år. Lär uppgradera ssd,ram om2-3år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt råd om du bara skall ha den till spela poker på är att köpa något billigare du kan uppgradera lättare! Jag har själv haft 9550, 9560 och nu har jag 9570 med i9, 32 G RAM, 1 TB SSD och 4K skärmen och den är fantastisk :). Jag jämförde med dom nyaste Macarna och även om dom kostade 20 000:- mer så slog min datorn dom i alla tester utom läshastigheten på SSD diskarna!Har bara haft ett stort problem genom åren och det var på 9550 som batteriet svällde, men det fixade dom på två dagar med ett nytt batteri och tangentbord. Så även om det är en bra dator så är det nog lite overkill om du bara skall spela poker med den!

Permalänk
Medlem

Finns en del krävande program som jag kommer använda! Kommet då & då gamea. Men kul att du svarade Anders! Kommer köra på den! Väntar tills black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slog till jag med på en XPS 15 I7 med 4K skärmen. Helt okej black friday erbjudande på dells webbshop. Typ 20 lax gick det på. Velade länge emellan den och Matebook för 16500 på Elgiganten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo