Permalänk
Medlem

Philips OLED något att köpa?

Hej,

Köpte den finaste Plasma 65" apparaten precis innan Plasma gick i graven, det var då en Panasonic P65ST60Y för 19 000 kr. Tanken var att ha den tills OLED kom ner i rimliga priser då jag ogillar LED.

Nu ser jag att priserna gått ner en del och idag kan man faktiskt få en Philips 65OLED873 för 23 000 kr vilken man får anse som ganska bra pris.

Vad jag förstår så har den fått utmärkta omdömen men saknar ett par standarder som ex Dolby Vision och har ett ganska segt gränssnitt. Men frågan är hur mycket detta spelar roll när vi ändå kör allt via mediacenter, parabol och förstärkare?

Det jag räknar som plus för vår del är klart bättre bild och ambient light vilket är trevligt. 4K är väl bra men inget jätteviktigt för min del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag själv inhandlade mig en 55oled803 och är grymt nöjd! Visst philips smart tv system är kanske inte den vassaste kniven i lådan men har ju ändå apple tv och chromecast etc för allt sådant.. Grym bild om man jämför med min 4 år gamla led jag hade och ambilighten är riktigt trevligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Jag själv inhandlade mig en 55oled803 och är grymt nöjd! Visst philips smart tv system är kanske inte den vassaste kniven i lådan men har ju ändå apple tv och chromecast etc för allt sådant.. Grym bild om man jämför med min 4 år gamla led jag hade och ambilighten är riktigt trevligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det blir första TV med ambilight vi köper. Tidigare har vi försökt oss på med led lister men det blev aldrig riktigt bra, ska bli intressant hur detta verkligen fungerar.

Problemet kan såklart bli material om man vill ha riktigt bra bild. Jag har en Intel NUC D54250WYK med I5, får se om den klarar av att leverera 4K.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide