SweClockers tänder "Följda trådar" vid olästa foruminlägg

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Gurtis:

@HappyPie @DavidtheDoom

Vi håller på att samla in all feedback från den här tråden bland annat och planerar för att utvärdera under kommande dagar!

Så nu är tillfälle att komma med tankar och åsikter om man sitter på någonting som inte har blivit sagt.

Du har nog redan fått den feedbacken från mig redan via annan kanal.

Möjlighet att fimpa lampan är egentligen allt jag önskar.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Gurtis:

Så nu är tillfälle att komma med tankar och åsikter om man sitter på någonting som inte har blivit sagt.

Jag har aldrig och kommer aldrig använda funktionen "Följda trådar". Istället klickar jag på "Inloggad som twit" och får där upp en betydligt mindre plottrig översikt (Min profil) där jag utöver att se vilka av mina följda trådar som det nyligen skrivits i även ser om någon citerat eller pingat mig i en tråd vilket är ytterst smidigt för att snabbt avgöra var jag skall använda min tid. Följda trådar är bloatat med information som aldrig eller sällan har relevans.
Effekten av denna förändring är att "Följda trådar" alltid kommer lysa ilsket orange, trots att jag via "Min profil" redan noterat vilka följda trådar som har nya inlägg, har besökt dessa trådar och läst dessa inlägg!
Enda möjligheten för mig att slippa denna irriterande notifikation är att aldrig följa några trådar och därmed gå miste om en stor del av forumets funktionalitet, alternativt att maniskt klicka på "Följda trådar" i tid och otid trots att den sidan helt saknar mening för mig.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

@Gurtis: Jag gillar funktionen i alla fall, bortsett förstås från den redan nämnda buggen att flaggan tänds även när jag själv skriver ett inlägg. För mig är just Följda trådar min väg in till Swec så det är fint att funktionaliteten utökas.

Dock önskar jag att informationen om att detta har ändrats högst upp på Följda trådar skulle försvinna efter man har sett den en eller några få gånger. Jag läser ofta på exempelvis teven med skalning eller så, och då tar denna informationstext upp väldigt mycket plats så att jag bara ser typ de två översta följda trådarna istället för sådär 5-7 stycken som det var tidigare. Ni har förstås planer på att ta bort denna text, men den börjar bli något irriterande nu.