Min virtual machine är inaccessible. HJÄLP!

Permalänk

Min virtual machine är inaccessible. HJÄLP!

När jag startade virtualbox idag så fick jag ett meddelande om att min maskin var "inaccessible", jag ick den här texten: The selected virtual machine is inaccessible, please inspect the error message shown below and press the refresh button if you want to repeat the accessibility test.

Cannot attach medium 'C:\Program Files\Oracle\VirtualBox\VBoxGuestAdditions.iso' {7fb87032-3b31-4220-95a8-169acc9f0559}: medium is already associated with the current state of machine uuid {9d97ca03-f673-418a-8abc-000388c5a56d}!.
Result Code:
VBOX_E_OBJECT_IN_USE (0x80BB000C)
Component:
MediumWrap
Interface:
IMedium {4afe423b-43e0-e9d0-82e8-ceb307940dda}

jag vet nästan inget om datorer och behöver hjälp..

Permalänk
Medlem

Vad jag kan läsa från felmeddelandet är det någonting att filen: VBoxGuestAdditions.iso redan används. Prova att "unmount:a" den.

Dvs gå in på den virtuella maskinen via interface och ta bort ISO ifrån DVD/CDROMen. Testa starta sen

Permalänk

@Azathoth: vilket interface menar du? inställningar går inte att nå. Jag tror det har nåt att göra med att jag stängde datorn när allt var igång fortfarande. btw, om jag unmountar den, hur påverkas resten av maskinen?
(edit) jag läste inte allt. såå det var alltså guest aditions? jag trodde det var min xp.iso fil!

Permalänk

@Azathoth: jag hittade virtual media manager, där kan jag ta bort mina iso diskar, är det vad du menade?

edit: jag raderade min guest additions fil. inget händer än så länge

Permalänk
Medlem

Du ska ta bort Iso filen ifrån den virtuella maskinens dvd/cd-rom (dvs du behöver inte ta bort filen som en delete).

Enklast är att du markerar i din virtuella maskin och hittar idé dvd el dyl hittar hur den är satt och ändrar till no Drive.Du går in via Virtual box och där markerar du VM och ändrar där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Guest addition är Virtual box egna drivrutinerna som gör att guest os:et funkar bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har inte lyckats starta samma maskin två gånger? Felmeddelandet indikerade något åt de hållet. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk