Permalänk
Medlem

Drivrutin till HP DeskJet 720c på W10

Har en HP DeskJet 720c som jag använt på en äldre dator med Vista. Vill nu fortsätta använda den på ny dator med W10. HP har inte längre rutiner till denna gamla skrivare. Jag vet att man kan köpa en ny skrivare billigt, men innan jag gör detta vill jag försöka installera den jag har. Nägon som vet hur man kan få tag på en drivrutin till HP DeskJet 720c, och kan säga hur jag i så fall installerar den?

Permalänk
Medlem

@erabbra:
Har du provat de som finns här HP DeskJet 720C Driver?

Det finns också här HP DeskJet 720C Drivers Download (andra länken, då den första är för deras program), det verkar dock endast vara drivrutin så de program som fanns med i HP's orginal installations fil är inte med.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Tack.
Länken HP DeskJet 720C Driver leder till en HP supportsida där man kan välja. När jag väljer rutin för W10 64 bit kommer jag till skrivaren HP Deskjet Ink Advantage Printer – K109a. Om jag där väljer Choose a different product kommer jag till HP supportsida där man kan söka på sin skrivare. Designjet 720c finns inte med i listan. Den finns dock med i listan över produkter som inte längre stöds.

Länken HP DeskJet 720C Drivers Download leder till en sida med två länkar, den översta leder till installation av Driver Toolkit. Jag laddar ned den och kör programmet. Min skrivare kommer inte upp i listan över rutiner som behöver uppdateras.
Den nedre länken skall användas för 32 bit-system, den kan jag inte använda.

Har du eller någon annan ett annat tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erabbra:

Den nedre länken skall användas för 32 bit-system, den kan jag inte använda.

Jag har ett IDE/SATA kontroller kort som det inte finns 64bit driver till för Win 8/10 men det fungerar med 32bit driver på det (Windows update installerar den), så det går att använda en 32bit driver på ett 64bit system.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erabbra:

Har en HP DeskJet 720c som jag använt på en äldre dator med Vista. Vill nu fortsätta använda den på ny dator med W10. HP har inte längre rutiner till denna gamla skrivare. Jag vet att man kan köpa en ny skrivare billigt, men innan jag gör detta vill jag försöka installera den jag har. Nägon som vet hur man kan få tag på en drivrutin till HP DeskJet 720c, och kan säga hur jag i så fall installerar den?

Har du koblet til skriveren til datamaskinen? Visse drivrutiner vil Windows hente ned automatisk, så fort du kobler inn kabel til skriveren og Windows identifiserer enheten.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Tack för förtydligandet. Jag gjorde som du sade. Det var en zip-fil som jag packade upp. Där fanns ett stort antal filer som började på hp. Hittade dock ingen hpdj720c.

Permalänk
Medlem

@Gigantrix: Jo, det har jag gjort, men utan resultat.