Permalänk
Medlem

Mellanslag stänger av ljudet

Så, jag har ett Logitech Illuminated K740 och så fort jag trycker på mellanslag så stängs ljudet av.
Samma sak ifall jag trycker på "mute" knappen på tangentbordet så blir det ett mellanslag + mute...

Jag spillde vatten på tangentbordet igår så möjligt att det kan ha med det att göra, dock började det nyss.
Hur kan jag komma runt detta? Jag behöver aldrig mutea mitt ljud så skulle räcka med om man typ skulle kunna stänga av den funktionen i Windows alterantivt binda om tangentbordet på något vis så mutefunktionen försvinner...?

mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

prova med ett annat tagentbord ( alternativt skärmtagentbordet i windows ) uppstår samma symptom? om inte så är nog den kretsen i ditt tagentbord körd... efter som att vatten flyttar sig, så kanske det har skapat kontakt mellan olika kretsar på tagentbordet

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

prova med ett annat tagentbord ( alternativt skärmtagentbordet i windows ) uppstår samma symptom? om inte så är nog den kretsen i ditt tagentbord körd... efter som att vatten flyttar sig, så kanske det har skapat kontakt mellan olika kretsar på tagentbordet

Yes, du har rätt. Nu har det lagt zav ännu mer.. Bl4ir att köpa ett nytt =F)(

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@kwame: tråkigt råkade själv hälla coca-cola i ett av mina äldre... dock så gick det att rädda fort som fasen koppla ur och dränka det i elektronik rengöring, skruvade loss alla plastoaneler och satte med tops och IPA ( nej inte ölsorten ) och rengjorde alla kontaktytor, bara " G " knappen som var lite sticky

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

@kwame: tråkigt råkade själv hälla coca-cola i ett av mina äldre... dock så gick det att rädda fort som fasen koppla ur och dränka det i elektronik rengöring, skruvade loss alla plastoaneler och satte med tops och IPA ( nej inte ölsorten ) och rengjorde alla kontaktytor, bara " G " knappen som var lite sticky

Synd man itne själv varit lite smartare ocxh agerat så! Detta är det tredje Logitecxh Illuminated tangentbordet jag f0örstört på detta viset haha.. Fz Blir nog att köpa ett annat nu så det känns lite mer "värt" ia0f mot att zköpa ett exakt likadant z=Fz

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@kwame: kanske ett sådant? xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W