Stan Lee är död – blev 95 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

RIP

Han måste dock skämts över alla Marvel filmer?

Det tror jag inte, han gjorde ju Cameo i flera av dem.
Om jag spenderade hela mitt liv med en skapelse vilket slutade med flera filmatiseringar så hade jag varit så stolt så jag sprack. Hoppas Stan Lee kände likadant.

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt. 95 år är dock inte illa, och han hann åstadkomma en hel del.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

R.I.P Stan Lee. Mååååånga timmar med spindelmannen, många veckopengar lagda på att köpa dessa tidningar. Mååånga fantastiska äventyr. Tack!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

RIP. Har inte läst serietidningar på länge men hade en hat-kärlek till hans cameos. Det var både roliga och tröttsamma på samma gång, men nu lär jag snart att sakna dem. Det kommer bli konstigt att se alla kommande filmer han är med i nu.

Permalänk

RIP Lee, tror ditt namn kommer leva vidare hela vägen till världens undergång.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Troligen.
Det pratades ju en del om hur mycket inflytande han hade behållit över filmproduktionerna när Disney köpte det hela.
Men med tanke på vilken röra filmerna har varit så var det nog bara snack.
3 nystarter av spindelmannen är ju bara pinsamt.
Och X-Men som var grundbulten i Marvel hur länge som helst verkar döda och begravna, inte så konstigt då dom lät wolverine ta över helt.
Det enda som lyckats skapligt med kvalitén är ju Batman, "oh wait" det är ju DC...

Enligt mig bästa x-men var när wolverine inte var med (brukar reta min polare, med det uttalandet) Är ärligt så dom senaste X-man varit bättre och wolverine har då inte varit med (så kul slump att reta polare med).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Shame, hans cameos är ju det man nästan vill se mest.
Undra om de kommer fortsätta lägga in i kommande filmer fast datoranimerad då ofc.

Skrivet av Weiman:

Det hoppas jag verkligen inte, vore ju otroligt smaklöst.

Kan hålla med om att datoranimerat kanske inte är så smakfullt men däremot tycker jag snarare det är smaklöst om de slutar helt.
De har ju använt bilder utan att han varit med förut t ex.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

RIP

Han måste dock skämts över alla Marvel filmer?

Trollar eller levt väldigt länge under en sten?

Jag gissar på senaste.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vilken tribute Marvel kommer ha i sista Avengers-filmen alternativt Captain Marvel...

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Alltid tråkigt när folk som har gett så mycket glädje dör. Det är dock rätt förväntat med tanke på hans ålder. För att hedra honom så skulle det vara trevligt om någon av hans barn/barnbarn tog över cameo grejen.

Permalänk
Medlem

@tumvanten: Är du säker på det? Kunde aldrig ana det.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

3 nystarter av spindelmannen är ju bara pinsamt.

Alla dessa nystarter verkar ju vara vanliga numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Alltid tråkigt när folk som har gett så mycket glädje dör. Det är dock rätt förväntat med tanke på hans ålder. För att hedra honom så skulle det vara trevligt om någon av hans barn/barnbarn tog över cameo grejen.

Ingen fara, känner på mig att dom fixar "cameon" digitalt och gör en stor grej av det.
Och samtidigt "försöker" tysta ner det som brukligt när dom verkligen vill att nånting skall ta fart

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Troligen.
Det pratades ju en del om hur mycket inflytande han hade behållit över filmproduktionerna när Disney köpte det hela.
Men med tanke på vilken röra filmerna har varit så var det nog bara snack.
3 nystarter av spindelmannen är ju bara pinsamt.
Och X-Men som var grundbulten i Marvel hur länge som helst verkar döda och begravna, inte så konstigt då dom lät wolverine ta över helt.
Det enda som lyckats skapligt med kvalitén är ju Batman, "oh wait" det är ju DC...

Har det varit 3 nystarter på spindelmannen?

Hur som den senaste, har inte varit så lyckad. Gillar bättre den gamla där nätet faktiskt kommer i handleden (vist nya är lite mer "verklighet baserad" men ser inte lika snyggt ut). Sen att han verkar ha oändligt med nät

Batman har dom väl gjort minst en omstart?
DC har ju sen svårare att hålla ihop sitt universum än marvel (för dom inte har en huvudman som knyter ihop alla trådar). Blivit en del omstarter för DC och rätt löst ihopsatt universum tyvärr.

X-men tycker jag blev bättre det senaste (har för mig inte wolverine var med). Kan vara det att wolverine inte är med som gör dom bättre

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar