Ljudet i FORTNITE kommer enbart från högtalare, ej via headset

Permalänk
Medlem

Ljudet i FORTNITE kommer enbart från högtalare, ej via headset

Hej!

Sonen spelar FORTNITE. Han har hörlurar med mic som fungerat väl både ”ingame” och från från t.ex. ”Discord”, youtube, Netflix mm. Sedan ett par dagar tillbaka funkar ljudet ”ingame” i FORTNITE enbart via högtalarna, ej via hörlurarna, micen fungerar som vanligt. Via ”discord” och övriga program fungerar ljudet i hörlurarna som vanligt. Till saken hör att vi provat att ändra ljudinställningarna i FORTNITE, så ljudet ska komma via hörlurarna, men spelet ändrar automatiskt tillbaka till högtalarna. Vad kan vara fel?

Tack på förhand!!

Hälsningar
J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenniejs:

Hej!

Sonen spelar FORTNITE. Han har hörlurar med mic som fungerat väl både ”ingame” och från från t.ex. ”Discord”, youtube, Netflix mm. Sedan ett par dagar tillbaka funkar ljudet ”ingame” i FORTNITE enbart via högtalarna, ej via hörlurarna, micen fungerar som vanligt. Via ”discord” och övriga program fungerar ljudet i hörlurarna som vanligt. Till saken hör att vi provat att ändra ljudinställningarna i FORTNITE, så ljudet ska komma via hörlurarna, men spelet ändrar automatiskt tillbaka till högtalarna. Vad kan vara fel?

Tack på förhand!!

Hälsningar
J

i windows högerklicka på volymikonen -> öppna ljudinställningar -> välj utdataenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

i windows högerklicka på volymikonen -> öppna ljudinställningar -> välj utdataenhet.

Hej!

Tack för svar! Utdataeneheten är dock hörlurarna...
jag har även uppdaterat drivrutinerna för headsetet.

/Jennie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad händer om ni tar bort högtalarna helt?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Vad händer om ni tar bort högtalarna helt?

Förlåt för min otydlighet, högtalarna finns integrerade i en av skärmarna. Men kanske är det möjligt att ”koppla bort” dem iaf?

/J

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det borde gå. Googla skärmtillverkaren så finns det säkert nån fix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenniejs:

Hej!

Sonen spelar FORTNITE. Han har hörlurar med mic som fungerat väl både ”ingame” och från från t.ex. ”Discord”, youtube, Netflix mm. Sedan ett par dagar tillbaka funkar ljudet ”ingame” i FORTNITE enbart via högtalarna, ej via hörlurarna, micen fungerar som vanligt. Via ”discord” och övriga program fungerar ljudet i hörlurarna som vanligt. Till saken hör att vi provat att ändra ljudinställningarna i FORTNITE, så ljudet ska komma via hörlurarna, men spelet ändrar automatiskt tillbaka till högtalarna. Vad kan vara fel?

Tack på förhand!!

Hälsningar
J

Det var inget

Ska lära mig läsa inlägg ordentligt innan jag svarar 😁
Permalänk
Medlem

Högerklicka på ljud ikonen i aktivitetsfältet nere till vänster, välj "ljud", sen fliken uppspelning, sen högerklicka på dom ljudkällor som du ej använder och välj inaktivera på alla, utom hörlurarna då såklart! Då ska det fungera, så fick jag göra för att få det att fungera! Så nu hör jag och kan prata med folk in game igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem

Har själv haft samma problem. Lösningen för mig var densamma som @Znappie: här ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Högerklicka på ljud ikonen i aktivitetsfältet nere till vänster, välj "ljud", sen fliken uppspelning, sen högerklicka på dom ljudkällor som du ej använder och välj inaktivera på alla, utom hörlurarna då såklart! Då ska det fungera, så fick jag göra för att få det att fungera! Så nu hör jag och kan prata med folk in game igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack @Znappie! Fungerar utmärkt nu! Fick inaktivera flera ljudkällor under både uppspelning och ”inspelning”, enligt sonen så är det tydligen en ”glitch” i Fortnite som gör att den automatisk väljer en annan, helt felaktig ljudkälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har själv haft samma problem. Lösningen för mig var densamma som @Znappie: här ovan.

Tack!! 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com