Intel Skylake-X Refresh med upp till 18 kärnor i svenska butikslistningar

Permalänk
Medlem

Blir det nya moderkort med USB-C etc till dessa?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Blir det nya moderkort med USB-C etc till dessa?

nuvarande kort har redan usb-c både fram och internt på mitt x299 strix

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Bara invänta lite tester då man inte vill skicka 13000:- utan något vetskap om hur det funkar, men siktar på en 9920x , och håller dessa nu inte måttet så blir det nog Thredripper istället skulle jag tänka mig

Så boka inan test vet jag inte i detta fallet men de bör prestera bättre än min 7900x , om man gämnför mot 9900x

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

9980XE skulle sitta fint då min 8700K inte riktigt räcker till tyvärr.

Och här sitter jag fortfarande på 5820k 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Har bara sett tester av 9980XE cpu:n och den var ju ingen skilldnad från 7980XE, men dom 10 kärniga har betydligt med cachminne än dom äldre så det vill jag se en test på

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Det vore som sagt intressant att se hur de 8- och 10-kärniga modellerna står sig. Även om 9900K kommer vara kung på många pysslor jämfört med dessa, så känns Z390-plattformen lite trång i kostymen när andelen spelande äts upp till förmån för annat där både core clock och ett hyfsat antal trådar gör sig bra. Jag skulle mycket väl kunna satsa på ett Asus WS Z390 Pro och en 9900K, men då är man inne och nosar på HEDT-pengar och även om WS Z390 Pro verkar vara ett kapabelt moderkort, så är det ändå en workaround för begräsningar i PCIe-lanes osv. Ett vettigt x299-moderkort och en 9800X/9820X/9900X skulle mycket väl vara alternativet.

Jag gissar att Intel har en NDA ute på de lägre modellerna eller åtminstone inte förser reviewers med dessa. I kombination med att processorerna inte går att få tag på riktigt än, så uteblir möjligheten att få tag på recensions-ex.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Har bara sett tester av 9980XE cpu:n och den var ju ingen skilldnad från 7980XE, men dom 10 kärniga har betydligt med cachminne än dom äldre så det vill jag se en test på

Det är ingen skillnad för 9980XE är samma processor som 7980XE