Xiaomi lanserar officiellt i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi lanserar officiellt i Sverige

Världens fjärde största telefontillverkare Xiaomi har under året lanserat sig självt i flera europeiska länder. Nu har turen kommit till Sverige, där fokus ligger på pressade priser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att de nu är officiella i Sverige! Jag har ägt flera telefoner från Xiaomi och de har fungerat bra! Just nu kör jag en Mi A2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Minst sagt spännande. Min nurvarande Redmi Note 4x börjar bli gammal, och det blir skönt att jag kan köpa en ny model här i sverige. Nu är bara frågan hur mycket billigare det kommer vara hos tex. Bannggood/Aliexpress...

Permalänk
Medlem

Alltid bra med fler aktörer på en marknad

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Väntar med spänning på en prissättning av Mi Mix 3

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Bra att få in en stark "uppstickare" som kan öka konkuransen på marknaden och därmed också (förhoppningsvis) bidra till rimligare priser på high-end telefoner.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Är butikens hemsida https://www.mi-store.se/sv/ ? Inget länkades ju i artikeln.

Permalänk

Hur fungerar det för oss konsumenter? Kommer CDON/Webhallen etc få köpa mobilerna billigare, och sedan sälja mobilerna till oss billigare? eller kommer Xiaomi har sin egen butik?

När kommer man kunna ta det av det?
Är sugen på att köpa en Pocophone F1 eller Mi A2 under black friday om det blir rea.

Permalänk
Medlem

Själv har man ju en Mi Max2

Permalänk
Medlem

Beställde en pocophone från amazon i Tyskland. Är kanonnöjd med allt. Förutom en sak, som inte är ett dealbreaker men lite irriterande och det är de något större avrundade kanter i nederdelen av telefonen. Det känns som att skärmen i sig är "större" men att de valt att dölja en del av den mha större rundade kanter...Vad gäller netflix i full hd så verkar det vara en lösning på G enligt Xiaomi själva om jag inte läste fel. Dock kvittar det på en sådan liten skärm så märker man ingen skillnad.
Kan inget annat än att rekommendera dem eller huawei som tillverkare.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har en Mix 2. Skitbra. Såklart med custom ROM istället för MIUI

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

Xiaomi Mi Mix 2 ser intressant ut..synd på saknaden av 3,5mm uttaget.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft en Xiaomi, men det är alltid välkommet när prispressade produkter lanseras officiellt.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Jag har en Mix 2S som jag är toknöjd med, köptes från Netonnet som redan då hade viss support och garantihantering. Även om Mix 3 inte faller mig i smaken så ser jag fram emot vad Xiaomi har att komma med i framtiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Köpte mi a2 lite för två månader sedan. Supernöjd! Laddar var fjärde dag. Snabb, trevlig, dubbelsim och Androidone. 10/10 would buy again

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Är det jag som inte ser men hittar inte denna telefon någonstans? vad heter denna?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Tror det är Mi Mix 3. Den är inte släptt än.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag har två mobiler från Xiaomi en är Mi a1 och Xiaomi Mi5s väldigt nöjd med de mobiler, kör på ena en MIUI eu variant och andra en ren android one, skall senare lägga in Android 9 på den som customs rom då

Permalänk
Medlem

Blir samma överdrivna.priset som hhujawei.
Köpte min honor 8 för 1800 det kallar jag prispressat.
Har den telefonen fortf det enda som spökar är batteriet.
Men det får man väll räkna.med nör det är billigt

Jag avskyr telefoner och dess prissättning precis som grafikkort.
Jag.behöver inte ha värsta telefonen men går man ner i klass blir det för liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är butikens hemsida https://www.mi-store.se/sv/ ? Inget länkades ju i artikeln.

Det där är en inofficiell sida.

Ska bli kul att följa Xiaomi har ju många intressanta produkter

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt nöjd med min A1 men kanske är lättare att få support nu när de har lanserat här

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Blir samma överdrivna.priset som hhujawei.
Köpte min honor 8 för 1800 det kallar jag prispressat.
Har den telefonen fortf det enda som spökar är batteriet.
Men det får man väll räkna.med nör det är billigt

Jag avskyr telefoner och dess prissättning precis som grafikkort.
Jag.behöver inte ha värsta telefonen men går man ner i klass blir det för liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Därför importerar man

Permalänk
Avstängd

Bra med rimligare priser.
De nuvarande aktörerna verkar vara några giriga jävlar, med Apple o Samsung i toppen.

Permalänk
Medlem

Vad bra nu när Huawei har blivit Samsung 2.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det där är en inofficiell sida.

Ska bli kul att följa Xiaomi har ju många intressanta produkter

Nej, det är East & West Distribution AB butik.

Permalänk
Medlem

Undrar vilka produkter de kommer sälja här, och om det är mer än bara mobiler?

Jag har bl.a en robotdammsugare, en riskokare och en ryggsäck (!) från Xiaomi som jag är supernöjd med, men de är alla köpta i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir samma överdrivna.priset som hhujawei.
Köpte min honor 8 för 1800 det kallar jag prispressat.
Har den telefonen fortf det enda som spökar är batteriet.
Men det får man väll räkna.med nör det är billigt

Jag avskyr telefoner och dess prissättning precis som grafikkort.
Jag.behöver inte ha värsta telefonen men går man ner i klass blir det för liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Honor 8 och honor 10 hade en prisskillnad på ca 30£ när de kom, hittade inte dollarpriset, så det är bara deras flaggskepp som skenat iväg och en kirin 970 för unde 4k är fortfarande ett bra pris. En honor 8 för 1800 är dock väldigt svårslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nej, det är East & West Distribution AB butik.

Helt rätt är det samma företag som var inofficiell tidigare, sidan och addressen var väldigt lika?

Permalänk
Medlem

Kan definitivt tänka mig köpa Xiaomi, men bara om de har bra priser

Mobilutvecklingen har kommit så långt nu att det handlar om "hur stor ska flärpen vara?" och "ska min mobil ha runda eller hårda kanter?". Resten ser jag bara som features. För sånt tycker jag är onödigt att slänga fram > 6 000 kr på en mobil.

Har en billig P10 från Huawei just nu, funkar prima. Tycker de flesta företag tar för höga priser på deras telefoner.