Netflix och Viaplay får datorn att lagga!

Permalänk
Medlem

Netflix och Viaplay får datorn att lagga!

Hallå internet, jag har ett lite udda problem med att hela min dator börjar hacka fram när jag använder bland annat Netflix, Viaplay och Canal digital. Det börjar så fort som jag börjar titta på en stream och det enda som jag kommit fram till som gör att det inte laggar är genom att ta ut två av mina tre skärmar. Det är ingenting som märks av när jag spelar utan endast när jag streamar film mm. Problemet gäller för alla webbläsare samt netflix appen i windows store.

Har testat olika grafikdrivrutiner, olika kablar till skärmarna, olika uppdateringsfrekvenser på skärmarna. Har även kört igenom datorn med tester på de olika komponenterna(RAM, CPU, SSD). Har testat att köra en ren installation av windows 10 med nya drivrutiner och inget annat installerat. Installerade även den senaste BIOS:en på mitt moderkort.

Hittar ingen lösning på detta så vänder mig därför hit för att se om det finns någon som är lite smartare än vad jag är. Tack på för hand.

Min dator:
ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming
Intel Core i7-8700K Processor
WD Blue Series M.2 500GB
Samsung 850 EVO Series 250GB
ASUS TUF Z370-PLUS GAMING
EVGA SuperNOVA 850 G2
Corsair Vengeance RGB 2x8GB 3000MHz
NZXT H440 New Edition Silent Ultra

ASUS VG278Q 144Hz
Acer 24" LED Predator GN246HLB 144Hz
BenQ GW2470 60Hz
Windows 10
Internet: 100/100 mbit

Permalänk
Medlem

Fick mitt att fungera nu efter att jag installerade Windows oktoberuppdatering nu såhär i Februari. Fick gå in i Windowsinställningarna och söka efter uppdateringen manuellt. Skulle det inte fungera så hittade jag även en annan metod på Steams forum: https://steamcommunity.com/discussions/forum/11/1693788384132...