Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesymbol:

haha hade också gjort det men tyvärr är det lite väl lång resa dit

Hade om inget annat blivit en rolig artikel i nyhetstidningarna - polisen var tvungen att rycka ut till postnord och arrestera en av deras kunder som vägra lämna deras distributions central från han hittat sitt paket som postnord hade slarvat bort..

O/Lyckligt slut kunden hitta paketet innan polisen arrestera han men tyvärr var han tvungen att lämna tillbaka paketet till postnord som lyckades slarva bort det igen till han kom ut.

Permalänk
Medlem

Vet inte ens om jag ska vara glad att det är enklare att få tag i 2080ti och 9900k i europa än sverige, verkar ju vara helt hopplöst här hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesymbol:

Tur för dig, jag beställde också i samma veva och fick det skickat samtidigt men kortet sitter fast hos postnord och kommer inte ifrån örebro's distributions central :'(

Har kontaktat komplett om det och nu ska en spårning göras på paketet, men är helt förtvivlad just nu

Shit va trist.

Det är tillräckligt enerverande att vänta på paket även då leveransen går som den ska.
Än värre när man inte vet varför det har stannat/försvunnit..

Hoppas det ordnar sig.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Då var rtx stödet för Battlefield V släppt och med low setting för rtx vilket ser i stort sett ut som ultra så går det spela i 4k med 44 fps

https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Batt...

Kom igen nu Cdon skicka mitt MSI 2080 ti Trio X kort...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rubberduckrof:

Trött på att vänta på mitt MSI kort så jag kollade på alternativ när jag hittade:
INNO3D GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC för 12222:-

https://www.mrpc.se/product_info.php?products_id=993503800

Såg ut som ett bra prissatt alternativ och jag övervägde att köpa ett. Ville dock dubbelkolla att det var X3 varianten och inte X2 de sålde då det inte stod specificerat på hemsidan förutom bilden så jag försökte mig på att ringa dem. Efter åtta samtal under eftermiddagen var det äntligen någon som svarade. Ville också se om det gick att få det levererat snabbare då de listade kortet som en lagervara. Killen som svarade hade märkbart dålig koll då han undrade vad kortet hette trots att de bara saluför ett 2080 Ti kort. Han hade inte heller någon aning om vilken variant av kortet det var och fick gå in på leverantörens hemsida för att titta. När jag undrade om leverans så sa han att han inte kunde skicka varken idag eller imorgon och när jag då frågade varför de inte kan skicka lagerförda varor omgående så kröp det tillslut fram att de inte har kortet i lager utan att det är deras leverantör som har kortet i lager och de 3-4 dagarna de listar för leverans beror på att de måste beställa det av sin leverantör i Danmark. Med andra ord ljuger de på sin hemsida angående lagerstatus.

Detta tillsammans med den undermåliga hemsidan full av stavfel, begränsade betalningsalternativen samt dåliga returrätten och tidigare dåliga omdömen så blir det inget köp från Mrpc.se för mig. Min upplevelse är att det verkar vara ett tämligen oseriöst företag så handla på egen risk!

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att vänta när jag såg att scan.uk hade EVGA FTW3 Ultra på lager så slog till. Tog ca 15K ink frakt och 5 dagar så hade jag det i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick mitt häromdagen, beställde från proshop ett asus 2080ti dual advanced, med ek vattenblock! funkar fint!
tog 2 dagar från att jag beställde så hade väl tur att det fanns i lager

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

Shit va trist.

Det är tillräckligt enerverande att vänta på paket även då leveransen går som den ska.
Än värre när man inte vet varför det har stannat/försvunnit..

Hoppas det ordnar sig.

Löste sig till slut, fick hem det idag fungerar prima än så länge

Permalänk
Medlem

Tröttnade på att vänta på mitt MSI Trio X och köpte ett Palit Gamingpro istället, beställde i måndags, fick det igår.

Permalänk

Är det några som fått något EVGA-kort nyligen, ett kort från någon affär i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Är det några som fått något EVGA-kort nyligen, ett kort från någon affär i Sverige?

Tror tillgången är extremt dålig. Dom försvinner på sekunder på deras egen hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Deba:

Tror tillgången är extremt dålig. Dom försvinner på sekunder på deras egen hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

That makes me a sad panda. Vill ju ha deras "montera vattenkylare utan att förstöra garantin"-policy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guuf:

Tröttnade på att vänta på mitt MSI Trio X och köpte ett Palit Gamingpro istället, beställde i måndags, fick det igår.

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft mitt Gigabyte 2080Ti Gaming OC I knappt tre veckor kraschade det precis ner min spelsession med grafikartefakter. Nu har jag grafikartefakter 24/7 ute i Windows. Garantiärende nästa. Kul.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guuf:

Tröttnade på att vänta på mitt MSI Trio X och köpte ett Palit Gamingpro istället, beställde i måndags, fick det igår.

Hej! En fråga runt ditt Palit GamingPro-kort, är det semi-passivt (dvs att fläktarna stannar vid idle)?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

@mara__:

Jag hade inte fått nåt bekräftelsemail av dom efter beställningen som jag gjorde(trodde jag), jag var naturligtvis orolig då jag inte beställt från dom innan så jag ringde upp o jag fick tag på någon på första försöket, visade sig sen att mailen hade hamnat i skräpkatalogen

Mitt paket ligger på terminalen i staden jag bor, dock vet jag inte om jag kan hämta det innan helgen pga helgjobb, men jag beställde ett x3 kort o det vill jag ha också - det e väl bara x3 som är klockat till 1665?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.

Mitt Palit 2080Ti Gaming Pro OC gick på typ max 70-75 grader på luft.
Det var i ett Fractal Design Define R5 med tre eller fyra 140mm noctua fläktar.
Ett utblås och två eller tre in, minns inte exakt.
Så jag tror att du kan behöva lite mer luftflöde i ditt chassi. Nu är knappast R5 ett chassi med fokus på temperatur men jag tycker att det lyckas ganska bra ändå!

Nu kör jag kortet med vatten i ett annat chassi och då maxar den ut på 36-37 grader.
Dock så är detta stock! Ingen överklockning alls, det har jag inte hunnit testa än.

Permalänk
Skrivet av mara__:

Såg ut som ett bra prissatt alternativ och jag övervägde att köpa ett. Ville dock dubbelkolla att det var X3 varianten och inte X2 de sålde då det inte stod specificerat på hemsidan förutom bilden så jag försökte mig på att ringa dem. Efter åtta samtal under eftermiddagen var det äntligen någon som svarade. Ville också se om det gick att få det levererat snabbare då de listade kortet som en lagervara. Killen som svarade hade märkbart dålig koll då han undrade vad kortet hette trots att de bara saluför ett 2080 Ti kort. Han hade inte heller någon aning om vilken variant av kortet det var och fick gå in på leverantörens hemsida för att titta. När jag undrade om leverans så sa han att han inte kunde skicka varken idag eller imorgon och när jag då frågade varför de inte kan skicka lagerförda varor omgående så kröp det tillslut fram att de inte har kortet i lager utan att det är deras leverantör som har kortet i lager och de 3-4 dagarna de listar för leverans beror på att de måste beställa det av sin leverantör i Danmark. Med andra ord ljuger de på sin hemsida angående lagerstatus.

Detta tillsammans med den undermåliga hemsidan full av stavfel, begränsade betalningsalternativen samt dåliga returrätten och tidigare dåliga omdömen så blir det inget köp från Mrpc.se för mig. Min upplevelse är att det verkar vara ett tämligen oseriöst företag så handla på egen risk!

Hämtat kortet, det e ett OC X3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rubberduckrof:

@mara__:

Jag hade inte fått nåt bekräftelsemail av dom efter beställningen som jag gjorde(trodde jag), jag var naturligtvis orolig då jag inte beställt från dom innan så jag ringde upp o jag fick tag på någon på första försöket, visade sig sen att mailen hade hamnat i skräpkatalogen

Mitt paket ligger på terminalen i staden jag bor, dock vet jag inte om jag kan hämta det innan helgen pga helgjobb, men jag beställde ett x3 kort o det vill jag ha också - det e väl bara x3 som är klockat till 1665?

Ja, det är X3 de säljer. Hoppas det funkar fint för dig!

Själv biter jag nog i det sura äpplet och väntar på de mer prestigefyllda korten. Inno3d verkar ju köra med Nvidias referensdesign för 2080 Ti och det verkar ju vara den som felar enligt den senaste informationen och jag skulle verkligen inte vilja ha med Mrpc att göra vid en eventuell RMA, dels på grund av hur jag själv blev bemött som potentiell kund och dels på grund av hur de hanterar RMA enligt omdömen på nätet.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.

Har inte kollat jättenoga på temperaturen, men det verkar ligga kring 75-78 vid belastning.

Skrivet av General Nord:

Hej! En fråga runt ditt Palit GamingPro-kort, är det semi-passivt (dvs att fläktarna stannar vid idle)?

Kollade precis, det verkar som att fläktarna alltid är igång.

Permalänk
Medlem

Såg att komplett fått in 18 st MSI Gaming trio. Notera, ej Gaming X trio. Tror det enda som skiljer är boost-klockan. https://www.komplett.se/product/1113840/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

@vozzen: Exakt som jag misstänkte så är det dom bäst binnade kretsarna det är brist på, därför har dom tagit fram detta kort, samma produkt med lägre frekvenser, och det är även därför Palit mfl har kort tillgängliga för dom får dom sämsta kretsarna, fortfarande grymt bra produkter.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Såg att komplett fått in 18 st MSI Gaming trio. Notera, ej Gaming X trio. Tror det enda som skiljer är boost-klockan. https://www.komplett.se/product/1113840/datorutrustning/dator...

Man undrar om man sonika kan flasha om till "X" varianten? Kan ju knappat skilja i någon hårdvara iallafall.

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: Ja, det bör du kunna, däremot finns det nog ett starkt skäl till varför detta kort släpps och inte Trio X, tror ej kretsen grejar frekvenserna.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING
Inte i lager. 71 st. förväntas att skickas 3.feb.2019 (osäkert datum)

Komplett ska man ge upp ? haha

Permalänk
Skrivet av allanballan112:

EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING
Inte i lager. 71 st. förväntas att skickas 3.feb.2019 (osäkert datum)

Komplett ska man ge upp ? haha

Om du kan tänka dig ett som inte är ett ULTRA så kan du kanske hinna få ett från cdon.

https://cdon.se/hemelektronik/evga-geforce-rtx-2080-ti-11gb-x...

Permalänk
Skrivet av Gullefjun:

Om du kan tänka dig ett som inte är ett ULTRA så kan du kanske hinna få ett från cdon.

https://cdon.se/hemelektronik/evga-geforce-rtx-2080-ti-11gb-x...

Tackar , suger bara att man hade bokat Ultra för 14490 kr men men

Permalänk
Skrivet av allanballan112:

Tackar , suger bara att man hade bokat Ultra för 14490 kr men men

Då kan du ta elgiganten, de har bara skjutit up sina leveranser till 11e dec.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.

Jag har ett Palit Gaming Pro OC och mitt kort går inte över 75°C har stress testat med lite olika program TimeSpy, Firestrike, Unigine Heaven samt spelat BF V. Och min låda ett Evolv X är inte helt optimalt vad det gäller luft genom strömning skulle jag tro. Jag kör i och för sig en custom loop för CPU'n.

Edit:
3 timmar BFV med RTX ON ikväll, max temp enligt HWINFO 75°C

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.

Vart har du fått det ifrån att alla 2080 Ti kort blir varma?

Som flera i tråden redan har vittnat till så är inte det fallet. Mitt MSI 2080 Ti Trio X har aldrig gått över 75 grader när jag följt det i spel.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.