Permalänk
Medlem

Speldator köpråd

Hej jag tänkte köpa mig en speldator snarast för min gav upp idag:(
Vart med lite kort varsel nu så har inte hunnit fundera så mkt.
Processor och moderkort vågar jag knappt ge mig på
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11970864/
Så jag tänkte överlåta det till er
Hårddiskar borde jag väll kunna ta ur gamla datorn
Men annars är jag rätt trött på att se den så rästen blir nog nytt
Pris på ca 15k
Tack på förhand måste beställa snarast så man kan gibba igen:)
Tänkte använda inet dattorbyggar grej .så gärna delar där ifrån

Permalänk

Vad består din gamla dator av för komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/b1039216/dator
Här är ett försök till kommer beställa i morgon hoppas på kloka svar mvh pojke utan dator

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torontoraptors:

Vad består din gamla dator av för komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

770gt eller gtx
Processorn var 6 kärnig med 2.4ghz kommer ej ihåg märke
8gig ram
Fult högljut chassi

Permalänk
Medlem

SSD ser jag inte på din lista, det förutsätter jag att du redan har?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av Felcan:

770gt eller gtx
Processorn var 6 kärnig med 2.4ghz kommer ej ihåg märke
8gig ram
Fult högljut chassi

Skulle sikta på något sånt här:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11971103/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

SSD ser jag inte på din lista, det förutsätter jag att du redan har?

Ja det har jag en liten redan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torontoraptors:

Ser väldigt gott ut men de hade inte de ramminen hemma så om jag tar några andra med skapligat betyg borde dey väll oxå funka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Felcan:

Ser väldigt gott ut men de hade inte de ramminen hemma så om jag tar några andra med skapligat betyg borde dey väll oxå funka

Skickades från m.sweclockers.com

Såg att grafikkortet heller inte fanns i lager, du kan inte beställa dessa saker från någon annan sida? Ram och grafikkort kan vilken idiot som helst montera 😁

Permalänk

Sen om du hade hårddiskar redan så kan du spara lite pengar där och köpa en 8700k istället, även om det för mig är dårskap att köpa den för 5000kr när den kostade 3000 för ett par månader sen, men med en 8700k och ett 2070 så har du en väldigt fin och framtidssäker burk, nu är inte en 8600k något dåligt det heller, är väl mest om du tänkt streama ditt spelande eller hålla på med filmredigeringsprogram osv som den isåfall kanske inte är det bästa valet, men när det kommer till enbart spelande så är det ingen märkbar skillnad mellan processorerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torontoraptors:

Sen om du hade hårddiskar redan så kan du spara lite pengar där och köpa en 8700k istället, även om det för mig är dårskap att köpa den för 5000kr när den kostade 3000 för ett par månader sen, men med en 8700k och ett 2070 så har du en väldigt fin och framtidssäker burk, nu är inte en 8600k något dåligt det heller, är väl mest om du tänkt streama ditt spelande eller hålla på med filmredigeringsprogram osv som den isåfall kanske inte är det bästa valet, men när det kommer till enbart spelande så är det ingen märkbar skillnad mellan processorerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack för snabba svar har beställt en men byte till ett annat 2070 kort ingen hdd och andra ramminen.
Tack igen !