Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av thesymbol:

haha hade också gjort det men tyvärr är det lite väl lång resa dit

Hade om inget annat blivit en rolig artikel i nyhetstidningarna - polisen var tvungen att rycka ut till postnord och arrestera en av deras kunder som vägra lämna deras distributions central från han hittat sitt paket som postnord hade slarvat bort..

O/Lyckligt slut kunden hitta paketet innan polisen arrestera han men tyvärr var han tvungen att lämna tillbaka paketet till postnord som lyckades slarva bort det igen till han kom ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Vet inte ens om jag ska vara glad att det är enklare att få tag i 2080ti och 9900k i europa än sverige, verkar ju vara helt hopplöst här hemma

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lkpg
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av thesymbol:

Tur för dig, jag beställde också i samma veva och fick det skickat samtidigt men kortet sitter fast hos postnord och kommer inte ifrån örebro's distributions central :'(

Har kontaktat komplett om det och nu ska en spårning göras på paketet, men är helt förtvivlad just nu

Shit va trist.

Det är tillräckligt enerverande att vänta på paket även då leveransen går som den ska.
Än värre när man inte vet varför det har stannat/försvunnit..

Hoppas det ordnar sig.

🖥 i7-8700K | Asus RTX 2080Ti Strix | Asus Maximus X Hero | G.Skill 16GB | F. Design Celsius S24 | Seasonic 850W | 2st 27" ASUS 144/165Hz | Synology Diskstation DS412+ 16TB
DAC: Pro-Ject Head Box S USB
🎧 V-Moda Crossfade M-100 | Beyerdynamic PRO 770 | Sennheiser HD555 | Sony 1000XM2 | Bose QC35 | Beats Studio 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Jun 2008

Då var rtx stödet för Battlefield V släppt och med low setting för rtx vilket ser i stort sett ut som ultra så går det spela i 4k med 44 fps

https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Batt...

Kom igen nu Cdon skicka mitt MSI 2080 ti Trio X kort...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Rubberduckrof:

Trött på att vänta på mitt MSI kort så jag kollade på alternativ när jag hittade:
INNO3D GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC för 12222:-

https://www.mrpc.se/product_info.php?products_id=993503800

Såg ut som ett bra prissatt alternativ och jag övervägde att köpa ett. Ville dock dubbelkolla att det var X3 varianten och inte X2 de sålde då det inte stod specificerat på hemsidan förutom bilden så jag försökte mig på att ringa dem. Efter åtta samtal under eftermiddagen var det äntligen någon som svarade. Ville också se om det gick att få det levererat snabbare då de listade kortet som en lagervara. Killen som svarade hade märkbart dålig koll då han undrade vad kortet hette trots att de bara saluför ett 2080 Ti kort. Han hade inte heller någon aning om vilken variant av kortet det var och fick gå in på leverantörens hemsida för att titta. När jag undrade om leverans så sa han att han inte kunde skicka varken idag eller imorgon och när jag då frågade varför de inte kan skicka lagerförda varor omgående så kröp det tillslut fram att de inte har kortet i lager utan att det är deras leverantör som har kortet i lager och de 3-4 dagarna de listar för leverans beror på att de måste beställa det av sin leverantör i Danmark. Med andra ord ljuger de på sin hemsida angående lagerstatus.

Detta tillsammans med den undermåliga hemsidan full av stavfel, begränsade betalningsalternativen samt dåliga returrätten och tidigare dåliga omdömen så blir det inget köp från Mrpc.se för mig. Min upplevelse är att det verkar vara ett tämligen oseriöst företag så handla på egen risk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Aug 2009

Tröttnade på att vänta när jag såg att scan.uk hade EVGA FTW3 Ultra på lager så slog till. Tog ca 15K ink frakt och 5 dagar så hade jag det i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

"Dare to dream"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Fick mitt häromdagen, beställde från proshop ett asus 2080ti dual advanced, med ek vattenblock! funkar fint!
tog 2 dagar från att jag beställde så hade väl tur att det fanns i lager

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av d3rrty:

Shit va trist.

Det är tillräckligt enerverande att vänta på paket även då leveransen går som den ska.
Än värre när man inte vet varför det har stannat/försvunnit..

Hoppas det ordnar sig.

Löste sig till slut, fick hem det idag fungerar prima än så länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Tröttnade på att vänta på mitt MSI Trio X och köpte ett Palit Gamingpro istället, beställde i måndags, fick det igår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Mar 2003

Är det några som fått något EVGA-kort nyligen, ett kort från någon affär i Sverige?

Errare humanum est

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kumla
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Gullefjun:

Är det några som fått något EVGA-kort nyligen, ett kort från någon affär i Sverige?

Tror tillgången är extremt dålig. Dom försvinner på sekunder på deras egen hemsida.

"Dare to dream"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Deba:

Tror tillgången är extremt dålig. Dom försvinner på sekunder på deras egen hemsida.

That makes me a sad panda. Vill ju ha deras "montera vattenkylare utan att förstöra garantin"-policy.

Errare humanum est

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Guuf:

Tröttnade på att vänta på mitt MSI Trio X och köpte ett Palit Gamingpro istället, beställde i måndags, fick det igår.

Orkade inte heller vänta på Trio X, så det fick bli Palit. Kan nämna att kortet blir väldigt varmt, ett problem med alla 2080Ti kort. Mitt kort ligger på runt 80 grader. Jag hade få fläktar i chassit så all varme satt kvar och solade min CPU upp till 75-80 grader! Det var så varmt i chassit (glas) så jag kunde inte ta på utsidan utav chassit utan att bränna mig :D. Efter lite omjusteringar så fick jag ner CPU:n till 40-45 grader load. Får tyvärr inte ner GPUn från 80 grader dock. Skulle vara intressant och se vad Trio X har för temperaturer.