[Överlåtelse] Telia Fiber 100/100 299kr

Permalänk
Medlem

[Överlåtelse] Telia Fiber 100/100 299kr

Hej,

Har telia fiber bredband fram tills 2019-04-29 och söker någon som vill ta över det då jag flyttat.

Hastighet: 100/100mbit
Bindningstid: 2019-04-29 (5mån kvar)
Pris per månad: 299kr

Ordinarie pris just nu är 349kr med bindningstid på 1 år hos telia.se

Modemet kan jag även skicka utan extra kostnad.

davitto@davidhuynh.se
0700 098 536

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

@davitto: Jag är skapligt säker på att man inte kan överlåta ett fiber-abonnemang om man inte bor på samma adress. Så om boendet inte ingår i 299kr i månaden så lär du ha svårt att överlåta abonnemanget.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: Enligt Telia så gick det. Sålänge den andre personen har tillgång till Telia

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

@davitto: Detta stod på Telias hemsida iaf
"Du kan bara överlåta abonnemang till någon på samma adress (gäller ej mobilabonnemang)"

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Om du inte kan ha Telia dit du flyttar ska väl abonnemanget sägas upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@davitto: Detta stod på Telias hemsida iaf
"Du kan bara överlåta abonnemang till någon på samma adress (gäller ej mobilabonnemang)"

Du kanske har rätt, ska dubbelkolla!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Om du inte kan ha Telia dit du flyttar ska väl abonnemanget sägas upp?

Skrivet av davitto:

Du kanske har rätt, ska dubbelkolla!

Jag tror tyvärr inte att det är så, förra ägaren av mitt hus hade bundit sig hos comhem fiber i 2år.
Han hade 13 månader kvar när jag köpte huset och jag vägrar ha comhem så jaf var inte intresserad över att ta över hans bindningstid när jag kunde skaffa Bahnhof 1000/1000 för samma pris som comhem 100/10.
Han fick välja att fortsätta betala i 13 månader eller att få en slutfaktura på 13 månader man han slapp inte undan även om han hade comhem men coax på nya stället.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Man brukar få säga upp sådana abbonemang vid flytt om de inte kan användas på nya stället.
Eller åtminstone var det så förr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Abonnemanget är "låst" till en fysisk adress. Om du ska överlåta det måste nästa ägare på samma adress gå med på överlåtelsen.

Om inte Telia kan flytta ditt abonnemang till ny adress är du tvungen att antingen slutfakturera eller låta avtalet löpa på.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Jag kan ta det, om du betalar indragningen till min villa. bara 21 000:-

Permalänk
Avstängd

Hyresrätt? Vad är det för lägenhet, skick på lägenheten, hyra? Kanske kan ta över din lägenhet inklusive abbonemanget. MVH