Skyrim Mods (Bra mods här)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av mnystedt86:

Hur menar du nu? Antar att du måste uppdatera SkyrimSE till senaste versionen om du uppdaterar SKSE....

M

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Oortcloud:

Hur menar du nu? Antar att du måste uppdatera SkyrimSE till senaste versionen om du uppdaterar SKSE....

M

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet löst! Jag uppdaterade den senaste skse! Och då fick jag crash inan Bethesda logan visades sig! Då avinstallerade jag moddarna Simply Knock och moreHUD och då startade spelet igen!

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Varför postar ni Skyrim SE här och inte i Skyrim SE tråden? Den här tråden är för Legendary Edition

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av AMD-FX:

Varför postar ni Skyrim SE här och inte i Skyrim SE tråden? Den här tråden är för Legendary Edition

Det var väl Denna tråd för SE
(Kan för visso instämma i att det är mer överskådligt om vi separerar dem då de är som det heter "nästan men inte exakt lika"

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Det är farligt att leva, dödligheten lär vara 100%

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Mizzarrogh:

Det var väl Denna tråd för SE
(Kan för visso instämma i att det är mer överskådligt om vi separerar dem då de är som det heter "nästan men inte exakt lika"

Precis, det kan ju bli mer förvirrande än till hjälp

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av AMD-FX:

Precis, det kan ju bli mer förvirrande än till hjälp

Ja, en del saker är inte kompatibla med SE, respektive inte bakåtkompatibla med "oldrim" Så om man kör en del av tipsen för oldrim här så kommer det att krasha eller skapa andra problem i SE. (Har att göra med specifika kommandohänvisningar tror jag, då delar i koden är ändrad i SE.).

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Så, med tanke på att Bethesda på något vis knåpat ihop Fallout 76, multiplayer i kombination med vår favoritmotor att hata - hur ser ni på rimligheten att Skyrim får motsvarande kärlek?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Jag är lite orolig om Bethesta kommer att sabba Elder Scrolls VI

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av MsSmith:

Så, med tanke på att Bethesda på något vis knåpat ihop Fallout 76, multiplayer i kombination med vår favoritmotor att hata - hur ser ni på rimligheten att Skyrim får motsvarande kärlek?

Motsvarande kärlek?

Skulle inte påstå att de lagt någon som helst kärlek på 76. Nog det sämsta spelet genom tiderna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

@AdoringFan: Vad jag menar är att de lyckats bygga in multiplayer i motorn. Ge oss samma funktion i Skyrim och låt moddarna sköta resten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av MsSmith:

@AdoringFan: Vad jag menar är att de lyckats bygga in multiplayer i motorn. Ge oss samma funktion i Skyrim och låt moddarna sköta resten

SkyrimTogether har funnits rätt länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av AdoringFan:

SkyrimTogether har funnits rätt länge.

Är det klart nu? tycker dock inte om att gubbarna släpar (animeringen)

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av AMD-FX:

Är det klart nu? tycker dock inte om att gubbarna släpar (animeringen)

"Släpandet" verkar vara distans relaterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Någon som testat detdär ihop med andra mods?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Har inte testat det alls. Man måste väl ha samma mods på alla datorer för annars lär ju bara du se det huset som du byggt upp

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2008

Vilken mod manager är det som gäller nu? Även en som funkar till Oblivion?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Klappis:

Vilken mod manager är det som gäller nu? Även en som funkar till Oblivion?

Voretex är Nexus efterträdare till Nexus mod manager och Vortex fungerar även för Skyrim och Oblivion.
https://www.nexusmods.com/site/mods/1

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 7 64bit Ult | CPU: Intel i7 4790K 4,00Ghz | GPU: ASUS Geforce GTX 1060 6 GB| MB: Asus Z97A-pro gamer |
| RAM: Corsair XMS 3 8GB | PSU: Corsair AX750 | Chassi: NZXT H2 |
SSD: Intel 240 GB | CPU-Kylare: Noctua UH12 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jag funderar på att testa vortex nu, tankade just hem det men har inte packat upp det ännu, är det någon av er som kört senare versionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Håller på att testa Vortex nu, en fråga, måste jag ha alla moddar på C:\ där jag råkade lägga alla steam grejer, eller kan jag lagra skiten på tex D:\ där det finns fem gånger mer ledigt utrymme... ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Mizzarrogh:

Håller på att testa Vortex nu, en fråga, måste jag ha alla moddar på C:\ där jag råkade lägga alla steam grejer, eller kan jag lagra skiten på tex D:\ där det finns fem gånger mer ledigt utrymme... ?

Skulle absolut råda dig till att flytta Steam-katalogen. Det går att migrera utan att behöva göra en ominstallation, minns inte exakta instruktionerna men man ändrar path i Steams inställningar för spelkatalogen och sedan synkar den om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av serdyllon:

Skulle absolut råda dig till att flytta Steam-katalogen. Det går att migrera utan att behöva göra en ominstallation, minns inte exakta instruktionerna men man ändrar path i Steams inställningar för spelkatalogen och sedan synkar den om.

Det måste jag kolla upp, råkade goofa till det när jag installerade om alla program efter en windows krach förut, var iväg och gjorde en massa annat samtidigt som jag höll på med datorn då så såg det inte fören det var klart, sedan orkade jag inte göra om allt just då då jag sitter med en seg jäkla 4G lina här...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Installerade om skiten nu, inte riktigt klart med nedladdningen av själva spelen ännu, men Vortex verkar faktiskt riktigt bra mot vad jag trodde, nästan som ModOrganizer, inte alls som NMM som jag först trodde. NMM får nog anses som avslutat och jag rekommenderar ingen att använda NMM längre, nybörjare rekommenderar jag nya Vortex beta (eller MMO2 när det blir klart...).