Ctrl + V ger filväg till dmp fil, Varför fungerar inte det att kopiera och klistra in längre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2017

Ctrl + V ger filväg till dmp fil, Varför fungerar inte det att kopiera och klistra in längre?

Hej Sweclockers, när jag kör CTRL + C och sedan CTRL + V så får jag detta istället för den text jag försöker kopiera och klistra in:

C:\Users\simon\AppData\Local\Temp\PRODUCT_NAME_UNKNOWN_CrashDumpPRODUCT_VERSION_MAJOR_UNKNOWN-PRODUCT_VERSION_MINOR_UNKNOWN-2018-11-16--16-39-49_.dmp

Någon som har en fix på detta?

Tack på förhand!
/Simon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2013

Kan du specificera det lite mer tydligt med ett konkret exempel?

1. Vad försöker du kopiera?
2. Var ifrån vill du kopiera det?
3. Vart vill du kopiera det?
4. I vilka program sker det?

Även ditt OS och din dators specifikationer kan vara bra att veta.

På informationen hittills går det bara att se att det sker i Windows, men kan vara många saker som avgör, bland annat om det är ett generellt fel eller i ett specifikt program enbart. Det enklaste sättet är nog att installera om. Men kan man lösa det specifikt för ett program slipper man sedan optimera och konfigurera datorn till det utseende den har idag.

Server: AMD Ryzen 7 1800X 8/16 | ASUS Crosshair VI hero | 64 GB Corsair RAM @3000 MHz | ASUS radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2 TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate 10 TB | NEC PA301W @ 2560x1600 | Linux Mint 19 Cinnamon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2017

1. Vad som helst egentligen, tex kopiera sweclockers.com och sen klistra in det i en ny flik.
Så ja det sker i alla program som jag hittils testat (chrome, wordpad, wow etc). Har windows 10 pro och senaste uppdateringen från windows update men detta existerade innan jag senast uppdaterade också.
Har en 8600k, Z370-F, 1070 ti, 16gb ram och fungerande kylning. Tangentbordet är en hyper x alloy mx red nått sånt.
Blir väl till att göra en återställning på datorn och hoppas det löser sig. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Maidstone, England
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Simpii:

Hej Sweclockers, när jag kör CTRL + C och sedan CTRL + V så får jag detta istället för den text jag försöker kopiera och klistra in:

C:\Users\simon\AppData\Local\Temp\PRODUCT_NAME_UNKNOWN_CrashDumpPRODUCT_VERSION_MAJOR_UNKNOWN-PRODUCT_VERSION_MINOR_UNKNOWN-2018-11-16--16-39-49_.dmp

Någon som har en fix på detta?

Tack på förhand!
/Simon

Jag hadde samma, min lösning var att gå tillbaka en version på drivrutiner tillhörande onboard ljudkortet från Realtek.

För säkerhetsskuld avinstallerade jag dom gamla först.

Det förklarade också varför min dator hadde blivit så slö på senare tiden, ssd'n lagrade stora mängder .dmp filer.

Du kan radera dom under C:\Users\simon\AppData\Local\Temp\ (win+r och klistra in pathen)

Main: Acer X34A Fortress II i7 8700k ROG Strix Z370-F GTX 1080Ti Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2017

Tack ska kolla på det inna en eventuell återställning!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2017

Jag blev illa tvungen att återställa datorn, meb ändå rätt skönt att fräsha upp den lite