Donera för en Sweclockers App

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006

Donera för en Sweclockers App

Hej,

Jag, som säkert många många andra, saknar en app till vårt älskade forum.
Nästan garanterat blir erat svar här tid och pengar, med andra ord pengar..

Så, varför kan vi inte sätta upp en plan och ett doneringsmål för oss medlemmar på forumet som en kickstarter ungefär, där vi får möjlighet att donera fram till det givna målet. När det är uppfyllt så är appen betald och någon kan börja programmera den, alternativt outsourca det till någon annan som får betalt för att göra det (den delen har jag inte koll på).

Med andra ord, ge oss möjlighet att betala för att få en app till vårat favoritforum snarare än att inte vara utan det..

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
SweClockers
Edin Mehinovic
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2001
Skrivet av Nima2001:

Hej,

Jag, som säkert många många andra, saknar en app till vårt älskade forum.
Nästan garanterat blir erat svar här tid och pengar, med andra ord pengar..

Så, varför kan vi inte sätta upp en plan och ett doneringsmål för oss medlemmar på forumet som en kickstarter ungefär, där vi får möjlighet att donera fram till det givna målet. När det är uppfyllt så är appen betald och någon kan börja programmera den, alternativt outsourca det till någon annan som får betalt för att göra det (den delen har jag inte koll på).

Med andra ord, ge oss möjlighet att betala för att få en app till vårat favoritforum snarare än att inte vara utan det..

Tycker det är en bra idé och är något som borde prövas med flera saker. Ett bra sätt att involvera communityt mer och som skapar förutsättningar. Jag tar på mig att ta upp detta, ta det vidare och utforska hur det skulle kunna gå till. Har du eller andra fler förslag om hur så är de välkomna!

Skickades från m.sweclockers.com

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

@Nima2001: Av nyfikenhet, vad vill du kunna göra med appen som inte går att göra på mobilsajten idag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Vilka tekniker ska den kodas i och vad kommer appen erbjuda som inte mobilsidan gör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av Edin:

Tycker det är en bra idé och är något som borde prövas med flera saker. Ett bra sätt att involvera communityt mer och som skapar förutsättningar. Jag tar på mig att ta upp detta, ta det vidare och utforska hur det skulle kunna gå till. Har du eller andra fler förslag om hur så är de välkomna!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!
Vad roligt att detta förslag övervägs och tas vidare. Superkul!

Skrivet av Dimestam:

@Nima2001: Av nyfikenhet, vad vill du kunna göra med appen som inte går att göra på mobilsajten idag?

Jag skulle dels vilja göra allt jag kan göra nu via min webläsare i appen. I nuläget så har ju sweclockers en mobilversion och en orginal fullversion, ingen responsiv variant variant som varierar sig beroende på storlek på fönstret. Vilket är väldigt synd såklart, som vi alla vet fungerar mobilversionen sådär men ni jobbar ju på den och att PM kom nyligen är ju en jätte bra upgrade. Men... Det fattas ju fortfarande mycket.
En app är ju mycket smidigare att använda. Den är inte beroende av en webläsare och dess kapacitet, buggar, stil, tillägg osv. Bara en native app som kommer fungera lika bra som andra appar man använder ofta. T.ex. Reddit appen som fungerar bra, tapatalk (använder till swedroid och andra forum), prisjakts app som man leker hur mycket som helst med.
Alla dessa appar fungerar ju bra mycket smidigare än deras websida counterpart. Appar är heöt enkelt mycket smidigare och snabbare.
Vi som använder forumet mycket gör ju det på resande fot väldigt ofta kan jag tänka mig (jag gör varjefall). Sidan fungerar givetvis bra på en dator/laptop med bra upplösning/stor och bra webbläsare. Men att få till det via telefon i mobilsidan blir långt ifrån bra helt enkelt.

Jag ser personligen inte någon nackdel i en mobilapp, bara fördelar. Förutom givetvis kostnaden att ta fram den. Det är här jag tycker ni ska låta oss användare få komma in och bidra då det är vi som kommer benefita av det mest!

Kanske mer utdraget svar än du förväntade dig men jag vill försöka få med så mycket jag kan då jag, och uppfattning jag fått av flertalet användare under åren, faktiskt skulle vilja ha en app för sweclockers, med full funktionalitet!

Tack för att ni överväger detta!

Citera för svar!