Permalänk

Liten och billig skärm

Hej!
Jag håller på att bygga ett mycket litet bås för röstinspelning. För att kunna arbeta helt själv måste jag kunna vara i båset samtidigt som jag sköter datorn. Problemet är att datorn brummar tillräckligt mycket för att det ska höras i ljudinspelningarna, varför jag behöver en extern skärm i båset.

Tanken är alltså att ha skärm, mus och tangentbord i båset och datorn utanför. Jag har ju inte så jättestora krav på skärmen då jag egentligen bara behöver kunna navigera mig till rätt program så att jag kan starta/ stoppa och döpa inspelningarna. Resten kan jag ju göra utanför båset.

Jag har sökt en hel del över nätet och blocket men inte lyckats speciellt bra tycker jag. Någon som har förslag på var jag kan leta?

Datorn jag har är en Lenovo Ideapad.

Tack så mycket för hjälpen
/B

Permalänk
Medlem

Jag hade denna skärmen innan. Bra allroundskärm, till löjligt bra pris.

https://www.komplett.se/product/877779/datorutrustning/bildsk...

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

@Juus1:
Hej och tack för tipset.
Tyvärr känns ju 24" lite stort :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battleaxe:

@Juus1:
Hej och tack för tipset.
Tyvärr känns ju 24" lite stort :-/

Myrorna, finns ofta mängder med äldre 19 tums skärmar för nån hundring.

Permalänk
Medlem

En VNC-lösning (alt. teamviewer?) +surfplatta kanske räcker för ditt behov?

Permalänk

@Falistar: Jag hade ingen aning om att de hade såna saker. Tack för tipset

Permalänk

@Mieriola: Ja... Men jag har ingen surfplatta heller, haha.
Tack för förslaget

Permalänk
Bildexpert 📺

@Battleaxe: En skärm blir inte automatiskt billigare för att den är liten. Snarare tvärtom eftersom det är en mer nischad produkt som tillverkas i mindre upplaga. Tillverkningsekonomin gör att det är ny skärm med lågt pris är i storlekar om 22-24 tum som minsta nivå för liten och billig.

Men eftersom kraven är de absoluta lägsta, kör på vilket som. Begagnat kan ju fungera.