Möjlighet till "deal" hos bredbandsleverantör - Tips

Permalänk
Medlem

Möjlighet till "deal" hos bredbandsleverantör - Tips

Jag har haft fiber i villan i 2 år, har testat två olika leverantörer varpå den sista fungerar bäst (Bredband2).
Jag har varit i kontakt med Bredband2 gällande att få till en "deal" med dem, jag ville få ner månadskostnaden något med en motprestation att jag skulle binda mig på 12/24 månader. De har obundna abonnemang med 1 månads uppsägningstid. Svaret jag fick är att nya kunder får reducerat pris i 3 månader för att sedan ha ett fast (högt) pris - denna kontakten skedde initialt innan jag ens beställde deras tjänst. Jag sa att jag kan tänka mig att avsäga mig rabatten under 3 månader för att ha en löpande lägre kostnad, det gick inte enligt dem.

Då jag är nöjd med deras tjänst försökte jag igen, med samma svar.

Förr när jag bodde hemma och även efter jag flyttat hemifrån för cirka 10 år sedan vill jag minnas att det ofta gick att få till denna typer av "deals" med bolagen, både jag har lyckats med det, samt folk i min närhet.

Tycker det är tråkigt att många företag prioriterar nya kunder istället för återkommande/trogna kunder. Jobbar själv med försäljning och jag satsar mycket på att mina kunder återkommer, det är de bästa reklampelarna/ambassadörerna man kan ha. Det skall gynna sig att vara en trogen kund.

Lever jag i det förgångna? Har bolagen hårdnat? Är det rätt att enbart nya kunder gynnas? Har jag tappat min förhandlingsförmåga på "äldre dagar"?

Har ni lyckats? Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

Problemet ligger väl i att personerna man pratar med inte har något att säga till om. Inte förrän du hotar med uppsägning och kommer till en annan avdelning kan du börja deala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Problemet ligger väl i att personerna man pratar med inte har något att säga till om. Inte förrän du hotar med uppsägning och kommer till en annan avdelning kan du börja deala.

Detta känner jag absolut igen! Jag är inte personen som skulle ringa och klaga/gnälla på deras tjänst bara för att få ner priset, det är emot mina principer om jag är nöjd. Såklart en annan femma om man faktiskt är missnöjd, då har jag inga problem att framföra mitt missnöjde, fast på ett trevligt men bestämt vis.

Ibland kan man ju tom. bli uppringd efter man har sagt upp ett avtal där man får ett bättre erbjudande än det man hade innan..

Permalänk
Medlem

Allt toppstyrs väl numera känns det som och de man pratar med kan bara hålla sig till manus och i förväg accepterade deals. Överallt, inte bara i detta fallet. Stöter på chefer som inte får bestämma, då får man hoppa upp ett snäpp i hierarkin.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jag ringer in varje år och skaffar en bra deal på 12 månader, just nu har jag telia öppenfiber och har 1000/1000 för 499:- månaden från telia. Går alltid att få deals tycker jag.

Permalänk

Problemet är att bredbandsleverantörerna har typ noll marginal i öppna nät. En 100Mbit tjänst kanske lågprisoperatörerna tjänar 20 kr i månaden på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Problemet är att bredbandsleverantörerna har typ noll marginal i öppna nät. En 100Mbit tjänst kanske lågprisoperatörerna tjänar 20 kr i månaden på.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra input, jag visste inte att marginalen var så låg. Såklart lättare om man tex. har Telia som äger sitt egna nät.

Permalänk
Medlem

Hur dom får lägga upp deals eller ej är väldigt olika beroende på företag. Det finns så gott som alltid deals att ge, men det finns olika dealer beroende på vart man hamnar.

T.ex. när jag jobbade på faktura kan jag ej ge samma deals som dom kan på retention och tvärtom.
Det är en ganska vanlig strategi att ringa sig in på retention och vela runt lite och få något fint erbjudande en gång om året.

Oftast har man listor som är enkla att gå igenom
Ny kund eller ej
Kund under X antal år eller ej
abonnemang X eller Y
tjänst A eller B
osv.

Så slutar man oftast med en 5-50 olika saker man kan erbjuda, av dessa betyder det dock inte att alla faktiskt är vettiga för kunden eller något dom vill ha, eller ens något säljaren vill erbjuda.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Kan inte svara för Bredband2 men har erfarenhet av att vara personen på andra sidan för en annan operatör och har fått bemöta många som dig. För att svara på "Är det rätt att enbart nya kunder gynnas?" Så skulle jag säga både ja och nej, du har också blivit erbjuden en rabatt när du var ny kund, så det är definitivt inte orättvist att endast nya kunder erbjuds rabatt. Däremot ligger det självklart i operatörens intresse att behålla dig som kund, och oftast kan man få rabatt om det är vad som krävs för att du ska stanna.

Med det sagt är det inte omöjligt att få rabatt även som befintlig kund. Mycket beror på vem du hamnar hos, och då menar jag inte avdelning, utan på individnivå. Det finns ofta möjlighet att lägga in rabatter och skicka gratis hårdvara som tv-boxar, routrar o.s.v, men som man i vissa sammanhang inte får göra enligt någon policy man hört talats om som är nedskriven i något intranät ingen är aktiv på. Hamnar du hos en "slapp" person kan du av ren välvilja få avdrag på nästa faktura, gratis tv-boxar, rabatter som egentligen endast gäller nya kunder o.s.v. Vissa tar sitt jobb på för stort allvar helt enkelt.

Hotar du med att säga upp är det en helt annan sak, då får du oftast prata med någon på en avdelning för just kunder som är på väg att lämna. De har mandat att ge dig mycket bättre erbjudanden, oftast mot en bindningstid. Det kan röra sig om t.ex. 100 kr rabatt per månad under delar av eller hela bindningstiden. Var aldrig rätt för att påtala att du vill avsluta tjänsten, även om du har en annan avsikt. Det värsta som kan hända är att du inte blir erbjuden någon rabatt, och då kan du avgöra om du ändå hellre stannar kvar eller faktiskt genomför uppsägningen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Precis som några skriver så ska du ringa och säga upp ditt abbonemang. Du kommer att få en bra deal då utan att fråga efter rabatt, om du säger att du vill testa en annan operatör eller bara säger att du hittat ett bättre erbjudande.
Säg inte att du är missnöjd eller något sådant, körde med det med comhem i 4år fick binda mig på 12 månader varje gång med mellan 100-150:- rabatt i månaden.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hur dom får lägga upp deals eller ej är väldigt olika beroende på företag. Det finns så gott som alltid deals att ge, men det finns olika dealer beroende på vart man hamnar.

T.ex. när jag jobbade på faktura kan jag ej ge samma deals som dom kan på retention och tvärtom.
Det är en ganska vanlig strategi att ringa sig in på retention och vela runt lite och få något fint erbjudande en gång om året.

Oftast har man listor som är enkla att gå igenom
Ny kund eller ej
Kund under X antal år eller ej
abonnemang X eller Y
tjänst A eller B
osv.

Så slutar man oftast med en 5-50 olika saker man kan erbjuda, av dessa betyder det dock inte att alla faktiskt är vettiga för kunden eller något dom vill ha, eller ens något säljaren vill erbjuda.

Tack för svar!
Jag kan tänka mig att det är på det viset! Jag ska testa! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan inte svara för Bredband2 men har erfarenhet av att vara personen på andra sidan för en annan operatör och har fått bemöta många som dig. För att svara på "Är det rätt att enbart nya kunder gynnas?" Så skulle jag säga både ja och nej, du har också blivit erbjuden en rabatt när du var ny kund, så det är definitivt inte orättvist att endast nya kunder erbjuds rabatt. Däremot ligger det självklart i operatörens intresse att behålla dig som kund, och oftast kan man få rabatt om det är vad som krävs för att du ska stanna.

Med det sagt är det inte omöjligt att få rabatt även som befintlig kund. Mycket beror på vem du hamnar hos, och då menar jag inte avdelning, utan på individnivå. Det finns ofta möjlighet att lägga in rabatter och skicka gratis hårdvara som tv-boxar, routrar o.s.v, men som man i vissa sammanhang inte får göra enligt någon policy man hört talats om som är nedskriven i något intranät ingen är aktiv på. Hamnar du hos en "slapp" person kan du av ren välvilja få avdrag på nästa faktura, gratis tv-boxar, rabatter som egentligen endast gäller nya kunder o.s.v. Vissa tar sitt jobb på för stort allvar helt enkelt.

Hotar du med att säga upp är det en helt annan sak, då får du oftast prata med någon på en avdelning för just kunder som är på väg att lämna. De har mandat att ge dig mycket bättre erbjudanden, oftast mot en bindningstid. Det kan röra sig om t.ex. 100 kr rabatt per månad under delar av eller hela bindningstiden. Var aldrig rätt för att påtala att du vill avsluta tjänsten, även om du har en annan avsikt. Det värsta som kan hända är att du inte blir erbjuden någon rabatt, och då kan du avgöra om du ändå hellre stannar kvar eller faktiskt genomför uppsägningen.

Sjukt bra inlägg!
Just det där med individnivå kan jag tänka mig. Så är det ju egentligen på alla företag. Vissa är mer tillmötesgående än andra.

Ska testa en sista gång efter alla era tips! Är inte snål i allmänhet, tvärtom. Men fasta kostnader vill jag alltid minimera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Precis som några skriver så ska du ringa och säga upp ditt abbonemang. Du kommer att få en bra deal då utan att fråga efter rabatt, om du säger att du vill testa en annan operatör eller bara säger att du hittat ett bättre erbjudande.
Säg inte att du är missnöjd eller något sådant, körde med det med comhem i 4år fick binda mig på 12 månader varje gång med mellan 100-150:- rabatt i månaden.

Kanon!
Ska testa detta, tack för input! 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt i system att hoppa mellan två operatörer du känner är bra, ett år i taget.

Klipper in ett inlägg från en tidigare tråd:

Citat:

Elhandelsfirmor är faktiskt rätt så sjuka på det här. Varannat år så utspelar sig denna exakt denna cykel:

[1 månad före mitt elavtal går ut]
Jag: Hej! Mitt introduktionsavtal går ut det här året. Kan jag förlänga mina befintliga villkor ett år till? Visst är det väl bättre för er att jag stannar kvar som kund?
Kundtjänst: Hej! Nej, tyvärr. Det gäller bara nya kunder.
Jag: Jo, okej, men då byter jag väl. Kan jag få säga upp?
Kundtjänst: Ja absolut! Det går jättebra, jag hjälper dig med en gång.
...

Jag tecknar nytt avtal med annan leverantör.

[2 veckor efter att jag sagt upp och avtalet med min nya elleverantör ringer]
Säljare: Hej! Jag ringer från ditt gamla elbolag. Du, jag ser att du slutat hos oss. Vad du missnöjd?
Jag: Supernöjd! Det blev för dyrt. Jag hade stannat kvar om jag hade fått nykundsavtalet ett år till. Ringde kundtjänst om detta, det gick inte sade dem.
Säljare: Oj, vad konstigt. Du, du kan få komma tillbaks till dig så får du nykundsavtal igen.
Jag: Nja, jag vet inte... jag har ju precis tecknat avtal hos en annan...
Säljare: Men alltså jag kan sätta startdatum om ett år då ditt nya avtals nykundsvillkor går ut.
Jag: Låter skitbra. Vi kör på det!

Detta har alltså upprepat sig exakt samma gång tre gånger på typ fem år...

Ursprungligt inlägg: #17607874

Samma torde funka med bredband i ett öppet nät.

Vilka operatörer har du tillgång till? Vem hade du testat utöver Bredband2 som du inte var nöjd med?

Permalänk
Medlem

Kom gärna tillbaka med resultat hur det gick Sitter i liknande sits och har gjort detta och fick inget men bytte istället till en leverantör som hade kampanj. Snart dags igen

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vilka operatörer har du tillgång till? Vem hade du testat utöver Bredband2 som du inte var nöjd med?

En annan sak är ju, då det är ett och samma nät, var det ens leverantören som var anledningen till att han var missnöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Sätt i system att hoppa mellan två operatörer du känner är bra, ett år i taget.

Klipper in ett inlägg från en tidigare tråd:

Ursprungligt inlägg: #17607874

Samma torde funka med bredband i ett öppet nät.

Vilka operatörer har du tillgång till? Vem hade du testat utöver Bredband2 som du inte var nöjd med?

Smart där!

Jag kan ju byta väldigt ofta eftersom det det finns 8 leverantörer i nätet & det inte är någon nämnvärd uppsägningstid.

Bahnhof var det jag inte var nöjd med. Kändes som det självklara valet, men hade problem med routing och drops på nätet. Något som inte har med Bredband2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Kom gärna tillbaka med resultat hur det gick Sitter i liknande sits och har gjort detta och fick inget men bytte istället till en leverantör som hade kampanj. Snart dags igen

Absolut! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

En annan sak är ju, då det är ett och samma nät, var det ens leverantören som var anledningen till att han var missnöjd?

Se mitt andra svar! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar finns det att hämta egentligen? Jag menar, priserna idag i öppna nät är väldigt låga som dom är. Jag har en del vänner som gladeligen ringer runt till leverantörer av olika de ting för att spara så lite som 50kr i månaden om dom binder upp sig och yaddayadda.
Jag betalar hellre mer och vet att jag är obunden då den dagen någon oförutsett sker så sitter man där och går back sina mynt man så tappert sparat under avtalstiden. Jag förstår logiken om vi pratar högre summor men vad tjänar man på att få 50kr(exempelsumma) mindre i utgift varje månad?
Absolut inget illa menat och att minska utgifterna är ju aldrig fel, men det känns som det finns andra ställen att kunna göra större besparingar.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Hur mycket pengar finns det att hämta egentligen? Jag menar, priserna idag i öppna nät är väldigt låga som dom är. Jag har en del vänner som gladeligen ringer runt till leverantörer av olika de ting för att spara så lite som 50kr i månaden om dom binder upp sig och yaddayadda.
Jag betalar hellre mer och vet att jag är obunden då den dagen någon oförutsett sker så sitter man där och går back sina mynt man så tappert sparat under avtalstiden. Jag förstår logiken om vi pratar högre summor men vad tjänar man på att få 50kr(exempelsumma) mindre i utgift varje månad?
Absolut inget illa menat och att minska utgifterna är ju aldrig fel, men det känns som det finns andra ställen att kunna göra större besparingar.

För min egen del så handlar det egentligen inte så mycket om pengarna (låt säga 50kr), mer om principen om att vilja skapa en långsiktig relation. Pengarna har jag, men gillar ändå tanken på att få ner mina totala fasta kostnader.

Men självklart håller jag med, 50kr lägger jag på en dosa snus.. Lätt att spara in 50kr på annat som du är inne på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan inte svara för Bredband2 men har erfarenhet av att vara personen på andra sidan för en annan operatör och har fått bemöta många som dig. För att svara på "Är det rätt att enbart nya kunder gynnas?" Så skulle jag säga både ja och nej, du har också blivit erbjuden en rabatt när du var ny kund, så det är definitivt inte orättvist att endast nya kunder erbjuds rabatt. Däremot ligger det självklart i operatörens intresse att behålla dig som kund, och oftast kan man få rabatt om det är vad som krävs för att du ska stanna.

Med det sagt är det inte omöjligt att få rabatt även som befintlig kund. Mycket beror på vem du hamnar hos, och då menar jag inte avdelning, utan på individnivå. Det finns ofta möjlighet att lägga in rabatter och skicka gratis hårdvara som tv-boxar, routrar o.s.v, men som man i vissa sammanhang inte får göra enligt någon policy man hört talats om som är nedskriven i något intranät ingen är aktiv på. Hamnar du hos en "slapp" person kan du av ren välvilja få avdrag på nästa faktura, gratis tv-boxar, rabatter som egentligen endast gäller nya kunder o.s.v. Vissa tar sitt jobb på för stort allvar helt enkelt.

Hotar du med att säga upp är det en helt annan sak, då får du oftast prata med någon på en avdelning för just kunder som är på väg att lämna. De har mandat att ge dig mycket bättre erbjudanden, oftast mot en bindningstid. Det kan röra sig om t.ex. 100 kr rabatt per månad under delar av eller hela bindningstiden. Var aldrig rätt för att påtala att du vill avsluta tjänsten, även om du har en annan avsikt. Det värsta som kan hända är att du inte blir erbjuden någon rabatt, och då kan du avgöra om du ändå hellre stannar kvar eller faktiskt genomför uppsägningen.

Kan inte mer än instämma helt här. Har kört bbb, nu telenor i ca 5år där dom har sedan länge haft erbjudanden för nya kunder (billigare första 6 mån ) Varje år efter att tiden har gått ut ringer man och frågar om man kan få en sänkt kostnad mot att binda upp sig yttligare 12mån och varje år får man höra nej tyvär, det går inte. "Ok, då vill jag säga upp mitt abonnemang för att sedan komma tillbaka och ta del av eran kampanj". Så blir man kopplad till en annan avdelning där man blir erbjuden ett bättre erbjudande än på deras hemsida. Har idag 500/500 för 300kr i 12 mån bunden 12mån.

Permalänk
Skrivet av pajjann:

Kan inte mer än instämma helt här. Har kört bbb, nu telenor i ca 5år där dom har sedan länge haft erbjudanden för nya kunder (billigare första 6 mån ) Varje år efter att tiden har gått ut ringer man och frågar om man kan få en sänkt kostnad mot att binda upp sig yttligare 12mån och varje år får man höra nej tyvär, det går inte. "Ok, då vill jag säga upp mitt abonnemang för att sedan komma tillbaka och ta del av eran kampanj". Så blir man kopplad till en annan avdelning där man blir erbjuden ett bättre erbjudande än på deras hemsida. Har idag 500/500 för 300kr i 12 mån bunden 12mån.

Är detta i öppet eller stängt nät?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Hur mycket pengar finns det att hämta egentligen? Jag menar, priserna idag i öppna nät är väldigt låga som dom är. Jag har en del vänner som gladeligen ringer runt till leverantörer av olika de ting för att spara så lite som 50kr i månaden om dom binder upp sig och yaddayadda.
Jag betalar hellre mer och vet att jag är obunden då den dagen någon oförutsett sker så sitter man där och går back sina mynt man så tappert sparat under avtalstiden. Jag förstår logiken om vi pratar högre summor men vad tjänar man på att få 50kr(exempelsumma) mindre i utgift varje månad?
Absolut inget illa menat och att minska utgifterna är ju aldrig fel, men det känns som det finns andra ställen att kunna göra större besparingar.

649:- i månaden sparar jag just nu, men det är ju för att jag har 1000/1000 och tv paket.
På 500/100, 250/100, 100/100 med tv paket sparar man 449:-, 249:-, 199:- i månaden.
Så en ganska rejäl slant per år att binda i 12 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

649:- i månaden sparar jag just nu, men det är ju för att jag har 1000/1000 och tv paket.
På 500/100, 250/100, 100/100 med tv paket sparar man 449:-, 249:-, 199:- i månaden.
Så en ganska rejäl slant per år att binda i 12 månader.

Då har du ett färdigt paketpris från din leverantör baserat på bindningstid. Men det är klart man kan spara hutlösa summor om man är lite med och kollar vad man har för alternativ. Vad jag syftade på var att ofta är det inte värt mödan när det handlar om småsummor. 649:- i månaden är ganska stora summor i det långa loppet.
Själv sitter jag i valet och kvalet att binda upp mig ytterligare 12 månader för att halvera på på mitt bredband som vi har avtal på via BRF, men gör jag det överlappar avtalstiden med att jag får in fiber i fastigheten och då sitter jag där med skägget i brevlådan. Jag kommer inte kunna flytta abbonemanget heller då tjänsteleverantören är upphandlad sen innan.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Skrivet av xp1ratex:

649:- i månaden sparar jag just nu, men det är ju för att jag har 1000/1000 och tv paket.
På 500/100, 250/100, 100/100 med tv paket sparar man 449:-, 249:-, 199:- i månaden.
Så en ganska rejäl slant per år att binda i 12 månader.

Vilken operatör och i öppet eller stängt nät?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Vilken operatör och i öppet eller stängt nät?

Telia öppenfiber, kör med Telia på både tv och internet.
Gillar verkligen deras tv-paket, riktigt bra pris för i princip bara hd kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Är detta i öppet eller stängt nät?

Stängt nät