Ipad pro 9,7 batteribyte

Permalänk
Medlem

Ipad pro 9,7 batteribyte

Har en Ipad pro 9,7 som troligen kräver ett batteribyte. Batteriet sjunker snabbare än förut och jag upplever att det tar längre tid att ladda den. Är det någon som har erferenheter av detta?

Helst vill jag lämna in den för reparation men som en sista utväg kan jag tänka mig att göra ett försök sjölv. Alla erfenheter är av intresse.

Permalänk
Medlem

@isotop: Mitt tips är att lämna in på auktoriserad verkstad.
Då det är endast dom som kan byta till ett original batteri, allt annat är pirat batterier med extremt varierande kvalitet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har själv en Ipad Pro 9.7, haft i 1 år och 3 månader. Batteriet har väl blivit lite sämre men inget jag tänkt på, har använt den varje dag.

Enligt denna länk på Apples sida så ska det kosta 995 kr att byta batteri, men gratis om det går på garantin (Om du har använt den mycket lär det vara normalt slitage som inte täcks av detta).

Permalänk
Skrivet av Whiskey89:

@isotop: Mitt tips är att lämna in på auktoriserad verkstad.
Då det är endast dom som kan byta till ett original batteri, allt annat är pirat batterier med extremt varierande kvalitet.

Apples original-batterier är inte precis kända för att vara så bra dock..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla ifixit.com och avgör om det är något du vågar dig på själv.

Annars hade jag vänt mig till apple, har kompisar som bytt på ”ställen på stan” som fått problem efter med sina iPhones.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tack för snabba och bra svar!

Tycker 995 för ett byte låter överkomligt med tanke på att det sker hos en auktoriserad verkstad.

Kollade på Ifixit och känner att det där med att skära och bryta upp en limmad skärm inte riktigt är något jag vill ge mig på. Dessutom är tydligen själva batteriet limmat mot baksidan.

Hittade en app som hette BatteryTesting som gav scoren 558 av 1000. Snart bara hälften kvar om man kan lita på den. Finns det någon bra och pålitlig app som testar batteriet?