Ny gaming dator 25-30k 1440p 144/165 hz

Permalänk
Medlem

Ny gaming dator 25-30k 1440p 144/165 hz

Hej!

Jag ska köpa en ny dator till jul och jag ska bygga ihop den själv.
Jag spelar mest Black Ops 4 menkommer även spela Destiny 2 och mer krävande spel som kommer.
Detta är ett förslag, vissa delar kan bytas ut men jag vill att den ska se rättså cool ut. Men prestanda över utseende.

Om någon har ett annat förslag så för ni mer än gärna skriva det.
Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

@AxeeWell: Det är en extremt bra dator. Den kommer funka perfekt!!!!

Permalänk
Medlem

@Axel95: Okej, toppen.
Tack för ett så snabbt svar!!!

Permalänk
Medlem

Du ska alltså inte beställa innan jul? Oavsett bör du vänta till EVGA tittat på kortet i den här artikeln och kommit med något uttalande så vi vet om det rör sig om måndagsexemplar eller ett större problem där fler kort kan vara påverkade.
Exemplar av EVGA Geforce RTX 2080 Ti XC uppges ha fattat eld

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Detta visste jag inte och jag tror jag ska beställa datorn lite innan jul. Men jag ska hålla koll om EVGA lägger ut något om detta. Har du något annat kort som du kan rekommendera om EVGA inte publicerar något om detta?
Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxeeWell:

@ClintBeastwood: Detta visste jag inte och jag tror jag ska beställa datorn lite innan jul. Men jag ska hålla koll om EVGA lägger ut något om detta. Har du något annat kort som du kan rekommendera om EVGA inte publicerar något om detta?
Tack för din feedback!

Har tyvärr dålig koll på vilka kylare som är bra och vilka som är sämre till den nya serien.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

25-30k Ny Gaming PC 1440p 144/165hz

Hej!

Jag ska köpa en ny gaming PC. Jag kommer för det mesta spela men streama lite. Jag vill at den ska se rätt bra ut men prestanda över utseende.

Det är dock vissa saker jag inte är säker på:

1. Räcker nätaggregatet till framtida SLI?

2. Ska man köra AMD istället?

3. Funkar proccesorkylaren bra för att överklocka? (Till kanske 4,5 ghz, inte super mycket).

4. Är då moderkortet overkill?

5. Ska man köra Asus strix eller EVGA 2080 XC ULTRA? (Jag vet att ett 2080 ti från EVGA fattade eld).

6. Om det är något som ni tycker jag borde ändra? Skriv gärna då!

Om ni har några förslag skriv gärna det!

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

@AxeeWell *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

1. Om du ska köra SLI så hade jag köpt ett 800w+ nätaggregat, det är mest för att jag själv gillar att vara på den säkra sidan med effekten på nätagget.

2. Tycker att du bör köra på 9700k eller 9900k. Det är två väldigt bra processorer.

3. Klart att en vattenkyld processorkylare kommer att fungera väldigt bra till att överklocka. Varför ska du överklocka, tänker du längre fram i tiden eller direkt? Jag har själv en 7820x som jag inte haft behov av att överklocka ännu, och denna har jag haft i 1,5år nu.

4. Ditt moderkort ser ut att vara lite väl prisat med tanke på att du snålat in på andra grejer, hade hellre sparat 1000-1500kr på det och köpt ett 2080ti eller 9900k för dem pengarna.

5. Du har ju gått ner i grafikkort sen ditt första inlägg, varför gå ner? Tycker du ska köra på ett 2080ti. Och om det fattar eld så är där garantier som täcker det, samt det finns andra tillverkare att kolla på mer än ASUS och EVGA.

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@AxeeWell *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Ska jag ta bort denna tråden då? Och hur kan jag göra om jag vill ha hjälp med denna fråga? Ska jag posta den med annorlunda fråga? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12107477/

Jag funderar själv lite på den här burken.😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket är ett bra moderkort för att kunna köra SLI i framtiden? Kan man köra det med prime serien från asus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrvoncoco:

1. Om du ska köra SLI så hade jag köpt ett 800w+ nätaggregat, det är mest för att jag själv gillar att vara på den säkra sidan med effekten på nätagget.

2. Tycker att du bör köra på 9700k eller 9900k. Det är två väldigt bra processorer.

3. Klart att en vattenkyld processorkylare kommer att fungera väldigt bra till att överklocka. Varför ska du överklocka, tänker du längre fram i tiden eller direkt? Jag har själv en 7820x som jag inte haft behov av att överklocka ännu, och denna har jag haft i 1,5år nu.

4. Ditt moderkort ser ut att vara lite väl prisat med tanke på att du snålat in på andra grejer, hade hellre sparat 1000-1500kr på det och köpt ett 2080ti eller 9900k för dem pengarna.

5. Du har ju gått ner i grafikkort sen ditt första inlägg, varför gå ner? Tycker du ska köra på ett 2080ti. Och om det fattar eld så är där garantier som täcker det, samt det finns andra tillverkare att kolla på mer än ASUS och EVGA.

Vad sägs om detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@AxeeWell:

Det där ser ut som en väldigt bra dator!

Visa signatur

Fractal Design North, Intel i7 14700K, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, MSI Radeon RX 6900 XT 16GB GAMING X TRIO, Kingston 64GB 5200MHz DDR5, EK-AIO Elite 360 D-RGB, Corsair RM1200x Shift 1200W, WD Black SN850X 2TB Gen 4, Samsung 980 NVMe 1TB, Samsung 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrvoncoco:

@AxeeWell:

Det där ser ut som en väldigt bra dator!

Kan man sätta in 2 st RTX 2080? Eller ska jag uppgradera moderkortet till det jag hade innan?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com