Fruktansvärt låg FPS i CSGO med dator för 18 000 kr!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt låg FPS i CSGO med dator för 18 000 kr!

Hallå där ute!
Jo nu är det så att jag har börjat fundera på varför jag har så låg fps i csgo? Jag har precis formaterat om datorn också för att se om det skulle göra någon skillnad men det har det inte gjort.
Jag sitter och streamar då och då så ja fpsen blir så klart lite lägre, men jag har fortfarande låg fps när jag inte streamar för min dator tycker jag i alla fall.
Har satt alla inställningar på låg och testat sämre upplösningar för att se om det gjorde någon skillnad men det gör inte mycket.

Det är inga konstiga värden på CPU eller liknande när det kommer till värme heller.

Skulle bli överlycklig om någon kunde förklara för mig varför jag har så låg fps! Antar dock att inget går att göra och att det bara är CSGO som är ett cp spel...

Här är min dator:

PROCESSOR
Intel® Core i7-7700K Processor (8M Cache, up to 4.50 GHz)

GRAFIKKORT
GeForce GTX 1070 Ti 8GB

MINNE
Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 / CMK16GX4M2A2666C16

HÅRDDISK
Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB (MZ-75E500B/EU)

HÅRDDISK
Seagate Intern Hårddisk Barracuda 1TB (ST1000DM010)

MODERKORT
ASUS STRIX Z270H K1 GAMING ATX / Z270

KYLNING
Cryorig H5 Ultimate CPU Kylare

NÄTAGGREGAT (PSU)
650W 80+ Gold

CHASSI
Fractal Design Define C - Svart

DVD/BD
Har ej plats för DVD läsare

WIFI
Ingår ej

OPERATIVSYSTEM
Windows 10 Home 64-bit DVD Swedish OEM

Skärmar:
BenQ XL2411Z (144 hz) och en BenQ XL2410T (120 hz). Den sista skärmen är dock kopplad med hdmi för den använder jag bara till streamen eller kolla på andra streams eller liknande.

Permalänk
Medlem

Upplösning?
Inställningar in-game?
Inställningar i Nvidia Control Panel?
3dMark?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Sjusovarn

Testa starta det i kompatibilitetsläget för Windows XP SP3, funkar inte det så testa köra det i Windowed(Borderless). Vad får du för FPS?

Permalänk
Medlem

Dum fråga men har du installerat alla Drivrutiner som behövs?

Och du säger aldrig vilken FPS du får ut.
Du säger heller inte vilken skärm du har.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

@marcusOCZ: Testat med alla möjliga upplösningar och testat med low på alla och följt en guide för bästa inställningarna i NVIDIA och är inte riktigt säker på vad du menar med 3dmark? Är inte jätte insatt i datorer osv om jag säger så då. Men testat och följt massa olika typer av guider på youtube m.m

Permalänk
Medlem

@MyScnd: Får testa detta. Jag ligger runt 150-300 och visst FPSen går upp till kanske 500 ibland men det är om jag sätter mig i ett hörn och kollar utåt från mappen jag är inne på liksom.

Permalänk
Medlem

@Pan.Pan: Ja det har jag gjort! Jag ligger runt 150-300 och visst FPSen går upp till kanske 500 ibland men det är om jag sätter mig i ett hörn och kollar utåt från mappen jag är inne på liksom. Jag har en BenQ XL2411Z (144 hz) och en BenQ XL2410T (120 hz). Den sista skärmen är dock kopplad med hdmi för den använder jag bara till streamen eller kolla på andra streams eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spezza:

@MyScnd: Får testa detta. Jag ligger runt 150-300 och visst FPSen går upp till kanske 500 ibland men det är om jag sätter mig i ett hörn och kollar utåt från mappen jag är inne på liksom.

Så mellan 150-300fps är fruktansvärt lågt? Nu spelar jag inte jättemycket csgo längre, men kan inte tänka mig att det är vanligt att aldrig gå under 300fps. Har du ryckningar eller lagg eller vad är problemet?

Har du så hög fps och grafikinställningarna inte spelar in mycket så är du antagligen rent CPU-begränsad. Kolla så du behåller maxklock på CPU medan du spelar, om det är fallet skulle iaf jag anse att allt är normalt här. Fast vill man jaga extra fps så finns det väl massa guider där ute, problemet är att typ bara 10% av ”fixarna” är relevanta och kanske hjälper, resten är bara onödigt, och en hel del rent trams. Men att prova fippla med trådar och ht osv kan ju vara värt att försöka iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Spezza:
Det är skärmarna som är ditt problem, testa bara 1 skärm får du själv se

Permalänk
Medlem

V- sync på.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

@milkab: testade och köra mappen fps_benchmark och kan säga att skillnaden är 0 på fpsen. Men så vad skulle vara problemet med skärmarna menar du?

Permalänk
Medlem

@macbang: Nej jag har inte v-sync på, jag är inte bra på datorer men jag är inte helt tappad haha.

Permalänk
Medlem

@Spezza:
Kan vara många olika saker med 2 skärmar.
Börja med att köra med 1 så vi vet om problemet försvinner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Spezza:
cpu kämpar, har du några temps på den?
idle och load, oklockad ?

Permalänk
Medlem

@milkab: CPUn ligger runt 35-37 sen fattar jag inte riktigt vad du menar men, typ när jag spelar eller? Den är oklockad, har valt optimal prestanda i bios bara.

Permalänk
Medlem

@Spezza:
Enligt benchmarken du postade så presterar cpu undermåligt. Kan vara av flera anledningar, höll du på med något samtidigt, temperaturer etc. Provat med 1 skärm?

Permalänk
Sjusovarn

Ser att du har 2666Mhz minnen men kör dem i 2400Mhz, gå in i BIOS och klicka igång XMP. Och som någon ovan skrev så är det skärmarna. Spelar ingen roll om de är avstängda, koppla ut dem fysiskt sett från datorn och se till att visningsalternativet "Endast datorskärm" är iklickat.

Permalänk
Medlem

@milkab: testade detta programmet nu istället https://www.3dmark.com/pcm10/30415193

Permalänk
Medlem

Har du stängt av spel-dvr i Xbox appen i Windows? Är den på så kan det påverka spel prestandan.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spezza:

@milkab: testade detta programmet nu istället https://www.3dmark.com/pcm10/30415193

Enligt den verkar gpu prestera som det ska.

Permalänk

Du har tydligt inge problem med FPS. dra ur ena skärmen så kommer du troligen inte längre ha problem, elller kör SGO i full screen garanterat kommer lösa det.

De som tror att det faktiskt är fel på CPU'n pga Userbenchmark resultatet har en skruv lös. Att den presterar ca 4% under genomsnittet är inte ett problem på något sätt. Samt att det bara är för att den inte är överklockad till skillnad från majoriteten av benchmarks

Permalänk
Medlem

@Beijing: yes det har jag! Allt basic har jag gjort

Permalänk
Medlem

@milkab: aa jag vet inte tycker det är knas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spezza:

@milkab: testade detta programmet nu istället https://www.3dmark.com/pcm10/30415193

Ser att du sitter på en föråldrad BIOS uppdatering på ditt moderkort. Du har missat några sen 2017/02/13. Kanske dags att flasha ditt moderkort vetja och ser om de löser ditt eventuella problem.

Den senaste:
Version 1301 - 2018/04/18 - 7.73 MB
STRIX Z270H GAMING BIOS 1301
Improved system stability.
Improve system performance.
Updated Intel CPU microcode.
Improved DRAM compatibility.

https://www.asus.com/us/Motherboards/ROG-STRIX-Z270H-GAMING/HelpDesk_BIOS/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@DJ-SAAB: Ska testa detta också!

Permalänk
Medlem

@MyScnd: Tror detta med ramminnena gjorde det mycket bättre!