Exemplar av EVGA Geforce RTX 2080 Ti XC uppges ha fattat eld

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av hipstergamer:

Ingen vidare kul tidsperiod att köpa ny dator i... Skyhöga priser på CPU, grafikkort, och utöver det kass quality control.

Väntar nog tills Intels grafikkort innan jag slår till och ersätter mitt nu 10 år gamla system.

Ja, varför inte vänta 5-10 år till? MS röj lär ju finnas kvar ett tag till.
Och kvaliteten på produkter blir ju bättre ju längre man väntar, det handlar ju inte bara om mest pengar för minst investering, så om 5-10 år till så kommer kvaliteten på produkter vara mycket bättre än idag

Windows 10 Pro 64-bit * Fractal Define R5 * ASUS ROG Swift PG278QR * Intel Core I7-7700K, NZXT Kraken X61 * ASUS Z270H GAMING * Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz * ASUS GTX1080Ti STRIX OC * EVGA SuperNOVA 650W G2 * Samsung 850 PRO 256GB SDD * Samsung 850 EVO 1TB SDD * OBJECTIVE2+ODAC * Philips Fidelio X2 + Antlion MicMod

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Ratatosk:

Hur mycket jag än skulle vilja bascha på Nvidia, så är det här nog inget som man kan dra någon slutsats från.
En gång är ingen gång.

Men visst är det en het nyhet, jag har ett brinnande intresse för att läsa sådant här.

fast nu är vi redan upp i 2 stycken:

eller kör vi en Björn Rosenström?

Case: Fractal Design Define S with 4x Noctua NF-A14 (3x in 1x out)/ Motherboard: Asus Crosshair 6 Hero (6004 Bios) / CPU: AMD Ryzen 7 1700X / CPU Cooler: Noctual NH-D15 / PSU: Corsair RM850 / RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 @3200Hz 16GB (2x8) / GPU: MSI RX Vega 64 with Raijintek Morpheus II with 2x Noctua NF-F12 PWN / Main SSD: Crucial MX300 750 GB / Dropbox SSDs: 2xSamsung 850 EVO 500 GBx2 / Storage HDD: Seagate Barracuda 1TB / 2xSamsung U28E590 + Acer CB290C / Keyboard: Logitech G413 / Mouse: Mission SG GGM 3.5 MMO Mouse

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

fick mig att tänka på denna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av roxkz:

Inget större problem på 10x0-korten heller egentligen, var få kort som var påverkade och det var överdrivet i min mening.. Sen erbjöd EVGA gratis kit för att 'fixa' det.

Och ett kort? Knappast underlag för något, skulle jag undvika varje tillverkare som någon fått ett defekt exemplar eller två av skulle jag inte kunna köpa hårdvara idag.

"Inga större problem" Nej de glömde bara av att kyla VRMen över huvud taget på sina FTW kort på 1000serien. "Gratis kit", javisst de skickade kittet gratis som man SJÄLV fick montera. Ville man att de skulle fixa det så blev man som kund tvungen att stå för frakten, för deras konstruktionsfel. Det kallar jag inte seriöst, inte ens i närheten, för själva "fixen" var en riktigt kass lösning då värmeöverföringsarean till kylaren var långt under vettig.

Utöver det så dog mitt GTX 1070 FTW iaf trots denna "fix" och då uppdaterade jag även bios med den uppdaterade fläktkurvan som även den skulle "fixa" detta problem utan pads, vilket dessutom gjorde så att mitt FTW lät som Nvidias blower.
Det jag som kund fick göra var att stå för frakten (200kr) för att få ett nytt kort, för deras totalt misslyckande på deras utvecklingsavdelning. Jämför det med tex ASUS som står för frakten och även ger ett utbyteskort DIREKT när de hämtar det gamla. Jag kommer aldrig någonsin mer köpa EVGA.

9900K @ 5Ghz | MSI 1080Ti Gaming (2000/5856) | Maximus Hero XI | 3200Mhz 16GB CL14 | Noctua DH15 | Be Quiet 900 rev 2 | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | EVGA G2 750W | Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av X-TroNiC:

"Inga större problem" Nej de glömde bara av att kyla VRMen över huvud taget på sina FTW kort på 1000serien. "Gratis kit", javisst de skickade kittet gratis som man SJÄLV fick montera. Ville man att de skulle fixa det så blev man som kund tvungen att stå för frakten, för deras konstruktionsfel. Det kallar jag inte seriöst, inte ens i närheten, för själva "fixen" var en riktigt kass lösning då värmeöverföringsarean till kylaren var långt under vettig.

Utöver det så dog mitt GTX 1070 FTW iaf trots denna "fix" och då uppdaterade jag även bios med den uppdaterade fläktkurvan som även den skulle "fixa" detta problem utan pads, vilket dessutom gjorde så att mitt FTW lät som Nvidias blower.
Det jag som kund fick göra var att stå för frakten (200kr) för att få ett nytt kort, för deras totalt misslyckande på deras utvecklingsavdelning. Jämför det med tex ASUS som står för frakten och även ger ett utbyteskort DIREKT när de hämtar det gamla. Jag kommer aldrig någonsin mer köpa EVGA.

EVGA är överskattade dom är inte bättre än någon av dom andra. Jag har haft både moderkort och grafikkort från EVGA och har även haft att göra med dom i serviceärenden och jag upplevde samma sak som du.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Bränner sig själv lika bra som plånboken

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av hipstergamer:

Ingen vidare kul tidsperiod att köpa ny dator i... Skyhöga priser på CPU, grafikkort, och utöver det kass quality control.

Väntar nog tills Intels grafikkort innan jag slår till och ersätter mitt nu 10 år gamla system.

Inte om du håller dig till den grön/röda sidan (AMD), minnena är också lite åt det höga hållet men verkar vara på vag ner.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige / Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Hade hoppats på bra grafikkortspriser i 1xxx-serien till Black Friday, men det kanske snarare är 2xxx-serien som nvidia och återförsäljarna vill bli av med nu

Skämt åsido så kanske nvidia ändå inte kommer känna samma press att rea bort 1xxx-serien, när läget ser ut som det gör, trots massiva lager av 1xxx-chip.

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av X-TroNiC:

De erbjöd faktiskt cross-shipping likaså, annars kunde du helt enkelt reklamerat kortet till din ÅF så hade du sluppit kostnader.
Jo, kort dör ibland, tragiskt nog, men många av korten fungerar utmärkt ännu. Poängen var att det inte var värre än någon annan tillverkare i min mening... Asus har vägrat tagit ansvar tre gånger nu vid defekta kort och strul pga korkade konstruktioner så, nej tack.. De skyller bara ifrån sig och orkar inte bry sig. Senaste när mitt 1080 ballade ur pga någon designmiss med fläktarna som jag inte är ensam om, Inget de ville veta av iaf.

Men det är ju som sagt bara våra personliga erfarenheter.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 36 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

När började Samsung tillverka nvidiakort?

Skickades från m.sweclockers.com

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

"coolt, till och med elden ser sjukt verklig ut på mitt kort, måste vara raytracing... wait a second... FUCK! "

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Jas 39 Gripen kraschade också men det gick ju ganska bra ändå till slut.

Hur som helst så borde de här problemen leda till att fler avvaktar tills Nvidia officiellt går ut med information att problemen är avhjälpta (för kommande produktionsserier) eller åtminstone går ut med mer information.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av makatech:

Jas 39 Gripen kraschade också men det gick ju ganska bra ändå till slut.

Hur som helst så borde de här problemen leda till att fler avvaktar tills Nvidia officiellt går ut med information att problemen är avhjälpta (för kommande produktionsserier) eller åtminstone går ut med mer information.

Tror nästan alla butiker erbjuder öppet köp i 30 dagar, det kan bli pannkaka av det hela om inte nvidia hanterar det snyggt. Svårt att idag hitta nån som märker sin artikel med, ”Why you should buy 2080 ti”

Lian Li PC-o11 Dynamic | Asus ROG Strix 2080 Ti OC | Intel i9 9900k | Corsair V RGB Pro 3200 MHz CL16 | Asus Ryujin 360 AIO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av hipstergamer:

Det är faktiskt rätt jävla skitbilligt med datorprylar tbh.

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 970 SLI, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon 1230, 28TB
HP MS G8 Xeon 1265L. Qnap TS453A 12TB, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch, Fortigate 60D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av _niko_:

Det är faktiskt rätt jävla skitbilligt med datorprylar tbh.

Jag håller faktiskt med. Det enda som ligger högt nu är ju minnespriserna medan man får väldigt bra prestanda om man kollar på grafikkort, SSD och processorer för priset. Vill man ligga högst upp i hierarkin kostar det ju givetvis men mer än dugliga prylar finns att få utan att plånboken behöver gråta. Moderkort har jag mindre bra koll på men även där finns det väl rätt billiga alternativ som fungerar om man inte är ute efter något extra.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av ClintBeastwood:

Vill man ligga högst upp i hierarkin kostar det ju givetvis men mer än dugliga prylar finns att få utan att plånboken behöver gråta.

Exakt, huvudet på spiken

Sedan är det lite annorlunda här på Sweclockers eftersom en överväldigande majoritet av alla är gamers vilket ställer andra krav på datorn samt med mycket fokus på gpu. Det går dock att göra bra budget pc's för gaming också, kanske i synnerhet om man undviker krävande skärmar (1440p etc).