IP TV asus router med 2 repeaters får inte det att fungera

Permalänk
Medlem

IP TV asus router med 2 repeaters får inte det att fungera

Hej!

Jag har Asus RT-AC66U router och Technicolor repeater och Aris tv-box har testat alla möjliga lösningar och tricks, googlat runt och kollat forum utan att något hjälper.

Fungerar inte när jag kör med repeaterna eller direkt från tv till routern.

Några tips?

Permalänk
Medlem

funkar för mig har asus RT-N66U och arris tv box
säkert dina inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

funkar för mig har asus RT-N66U och arris tv box
säkert dina inställningar

Hur gjorde du så att du fick det att fungera? Jag har gått in på LAN -> IPTV -> Choose IPTV STB Port LAN 2 och den är inkopplad på LAN 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocy123:

Hur gjorde du så att du fick det att fungera? Jag har gått in på LAN -> IPTV -> Choose IPTV STB Port LAN 2 och den är inkopplad på LAN 2

Fick det att fungera nu med kabel direkt in men fortfarande mysterium med reapeters

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocy123:

Fick det att fungera nu med kabel direkt in men fortfarande mysterium med reapeters

Få d att funka med repeaters är en annan sak du får nog googla fram en lösning där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Technicolor-enheterna är hårdkodade för att köra med Telias lösning med rätt VLAN etc, och funkar inte med Asus lösning.

Permalänk
Medlem

Sen är det en wifi-brygga och inte repeaters...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Iptv använder ofta mulitcast och många trådlösa prylar tillåter inte det eller behöver ställas in så de accepterar det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vet när jag hade min AC66U så vart jag tvungen att sätta IPTvn på LAN3 och sen VID 243.
Och så som mrqaffe säger. Är det så att du sätter annat nätverksgear i mellan så måste de kunna hantera multicast.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Sen är det en wifi-brygga och inte repeaters...

Skickades från m.sweclockers.com

"Brygga är en enhet som kopplar ihop olika nätverk med varandra. Sätter du en router som brygga så stängs all manipulering av trafiken av. Som routingfunktionen, brandväggen osv.

En repeater tar in en signal från andra enheter, t ex en accesspunkt eller dator och skickar vidare den."

Tycker det låter mer som repeater (: + att enheterna heter så.