Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk

@Mirialia:
Hittade detta bundlade kitet
Men misstänker att det inte var det du menade, Zelda är väl en 6 åring för liten för? (går väl alltid att lägga undan till senare )

https://www.webhallen.com/se/product/268741-Nintendo-Switch-B...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apan:

@iller: Tänkte att det kanske fanns andra som har haft med dom att göra angående samma problem. Är ju ganska vanliga fel tydligen.
Jag har lagt ett ärende till dom men inte fått svar ännu.

Uppdatera oss gärna hur det går då du är den första i tråden som råkar ut för det.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddygbg:

@Mirialia:
Hittade detta bundlade kitet
Men misstänker att det inte var det du menade, Zelda är väl en 6 åring för liten för? (går väl alltid att lägga undan till senare )

https://www.webhallen.com/se/product/268741-Nintendo-Switch-B...

Det beror helt på 6-åringen det Grabben här hemma är sju nu men började spelade Zelda när han var sex. Fick hjälpa honom med sista bossen (Ganon) samt att man får läsa och förklara mycket. Men annars klarade han av det mesta när kontrollerna väl satt

Permalänk
Medlem

Så här när julklappsköpar-tider börjar närma sig...
Någon som har köpt presentkort till Nintendo E-shoppen och har bra koll? Funderar på att ge det till min speltokige son i år.

Men hur funkar det? Man får en kod förstår jag. Säg att han får 300 kr. Kan han bara använda det till ett spel eller går det att dela upp och köpa t.ex. 2 eller 3 billigare spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Så här när julklappsköpar-tider börjar närma sig...
Någon som har köpt presentkort till Nintendo E-shoppen och har bra koll? Funderar på att ge det till min speltokige son i år.

Men hur funkar det? Man får en kod förstår jag. Säg att han får 300 kr. Kan han bara använda det till ett spel eller går det att dela upp och köpa t.ex. 2 eller 3 billigare spel?

Du fyller på 300kr på e-shop så du kan handla ex ett dyrare spel eller två billigare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du fyller på 300kr på e-shop så du kan handla ex ett dyrare spel eller två billigare.

Här krånglar man till det Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Här krånglar man till det Tack!

Krånglar till det?
Jag eller Nintendo?

Du får 300kr att handla för på E-shop vad du vill. Behöver inte använda alla pengarna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Krånglar till det?
Jag eller Nintendo?

Du får 300kr att handla för på E-shop vad du vill. Behöver inte använda alla pengarna.

Jag menade att det var jag som krånglar till det
Det är ju mycket lättare att fylla på ett konto på e-shoppen istället för att beställa hem ett gift card. Visste inte att funktionen "fylla på saldot" fanns, trodde att man bara kunde fylla på med pengar i samband med ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddygbg:

@upf:
Tackar, då blir det nog en konsol plus Super Mario Party

Vilka handkontroller brukar barn uppskatta mest? Joy-Con eller vanlig klassisk handkontroll?

Hittade en intressant tråd om Super Mario Oddysey och hur det funkar för yngre barn.

https://www.resetera.com/threads/mario-odyssey-perfect-for-in...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Hur är det korrekta sättet att stänga av sitt switch? Jag trycker vara på powerknappen och då misstänker jag att den går in i sleep mode.

Några ggr har jag hållit in knappen och så kan man välja att den ska stänga av helt. Kändes mycket bökigare. Bjuder ju inte precis in till att stänga av på det sättet.

Kort och gott. Hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Jag stänger bara av den helt om jag vet att jag inte ska använda Switchen på ett tag. Annars viloläge.

Permalänk
Medlem

Ett par funderingar innan köp

Finns det någon risk i att köpa fysiska spel som varit använda i andra hand? används unik cdnyckel?

Kan man spara ned det fysiska spelet på ett separat SD-kort så man får alla spel samlade på en och samma disk? eller är det då digitalt köp som gäller?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Finns det någon risk i att köpa fysiska spel som varit använda i andra hand? används unik cdnyckel?

Det ska inte vara något problem, man ska kunna använda samma kassett till flera switchar. Man kan däremot endast spela på en switch i taget, eftersom det krävs att man har kassetten i för att kunna spela spelet.

Skrivet av xprt:

Kan man spara ned det fysiska spelet på ett separat SD-kort så man får alla spel samlade på en och samma disk? eller är det då digitalt köp som gäller?

Nej, de fysiska spelen kräver som sagt att du har kassetten i för att kunna spela, och det går inte att föra över spelet till switchen eller till ett minneskort. Vill du kunna spela olika spel utan att behöva byta kassett så är det digitalt som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Ett par funderingar innan köp

Finns det någon risk i att köpa fysiska spel som varit använda i andra hand? används unik cdnyckel?

Kan man spara ned det fysiska spelet på ett separat SD-kort så man får alla spel samlade på en och samma disk? eller är det då digitalt köp som gäller?
Tack!

Att köpa fysiska spel är riskfritt sålänge inte säljaren kör med en hackad switch och gjort en fullständig cart-dump med header (som är unik för just den fysiska kopian) Om nintendo ser att samma spel används online på fler än en konsoll samtidigt så finns det risk att det spelet bannas.

Om du har lust att ta risken och hackar din Switch så är det fullt möjligt att göra cart-dumps (.XCI) och ladda dessa med tex SX OS men onlinespel sker på egen risk då Nintendo troligtvis kommer att banna din Switch rätt fort då de har olika sätt att upptäcka dessa.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är lite förvirrad över Switch bundlarna som finns. Oftast när man köpt en bundle av konsol + något spel så brukar det bli lite billigare än att köpa det löst. Eller någon special färg på konsolen eller liknande. Men Nintendos switch bundlar är nästan alla billigare att köpa konsol och spel separat. Bara jag som är lite fundersam över detta faktum?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Fråga, hur är Pokémon spelet? Jag menar är det linjärt som typ dark souls där exakta drops finns på bestämts plaster eller ör det random att jag har chans o hitta en riktigt rare Pokémon som inte många kan hitta på samma ställe? Det är ju offline så vet inte vad man ska tro? Dark souls är ju grymt men vet inte om jag skulle vilja se samma system i Pokémon.

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit prova Starlink än?

Blivit ganska sugen efter att ha sett lite på youtube, trots att jag egentligen inte har plats för fler leksaker med NFC.
Funderar på att slå till på det på fredag (oavsett om det kommer ner ytterligare i pris, 399 är redan billigt.)

Permalänk
Medlem

Vad tror vi om chanserna för ett bra pris på Switch nu på Black Friday? Ganska nära noll?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Fråga, hur är Pokémon spelet? Jag menar är det linjärt som typ dark souls där exakta drops finns på bestämts plaster eller ör det random att jag har chans o hitta en riktigt rare Pokémon som inte många kan hitta på samma ställe? Det är ju offline så vet inte vad man ska tro? Dark souls är ju grymt men vet inte om jag skulle vilja se samma system i Pokémon.

Alla områden har vissa Pokemon som dyker upp. Men vissa Pokemon är mer rare än andra. Jag hittade en Bulbasaur i Viridian Forest medans min kompis inte hittade någon alls. Storyn är ju ganska så linjär som alla Pokemon-spel. Det är inget svårt att bara köra, utan en brygga mellan Pokemon GO och huvudspelen. Däremot har de lagt in en hel del specialtränare och annat som man kan utmana. Säkert otroligt kul att köra med yngre också eftersom man kan köra två samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Alla områden har vissa Pokemon som dyker upp. Men vissa Pokemon är mer rare än andra. Jag hittade en Bulbasaur i Viridian Forest medans min kompis inte hittade någon alls. Storyn är ju ganska så linjär som alla Pokemon-spel. Det är inget svårt att bara köra, utan en brygga mellan Pokemon GO och huvudspelen. Däremot har de lagt in en hel del specialtränare och annat som man kan utmana. Säkert otroligt kul att köra med yngre också eftersom man kan köra två samtidigt.

Vad gör man efter att man spelat klart det? Möta ”boss” tränare o klå dem för att få titlar?
Finns ingen pvp antar jag mot andra switches i närheten?
Hur svårt är spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad gör man efter att man spelat klart det? Möta ”boss” tränare o klå dem för att få titlar?
Finns ingen pvp antar jag mot andra switches i närheten?
Hur svårt är spelet?

Du kan strida lokalt eller över nätet tror jag. Spelet är inte speciellt svårt att "klara". Men ska du samla alla Pokemon, spöa alla tränare och köra om Elitfyran och alla gym (de blir svårare efter du klarat elitfyran en gång). Ja du kan nog spendera en hel del tid.

Permalänk
Skrivet av wixia:

Vad tror vi om chanserna för ett bra pris på Switch nu på Black Friday? Ganska nära noll?

Ungefär noll ja. Däremot kan det bli bra deals på spel och tillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Vad tror vi om chanserna för ett bra pris på Switch nu på Black Friday? Ganska nära noll?

Skrivet av matte-elite:

Ungefär noll ja. Däremot kan det bli bra deals på spel och tillbehör.

Personligen hoppas jag på billiga pro controllers

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Vad tror vi om chanserna för ett bra pris på Switch nu på Black Friday? Ganska nära noll?

Är också ute efter ett Switch i dagarna.. Hittar du någon deal på konsol/bundle så kan du gärna länka. Än så länge verkar det rätt mörkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brutus86:

Är också ute efter ett Switch i dagarna.. Hittar du någon deal på konsol/bundle så kan du gärna länka. Än så länge verkar det rätt mörkt

Ni måste tänka på att Black friday har inte kommit än, alla butiker som kör med sina "sneak black friday" nu är bara för att bli av med skräp, jag tror fortfarande att den riktiga rean kommer imorgon, inkl ett par Switch deals.

Skall själv köpa en Switch inkl 4-5 spel, pro-controller, så hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni måste tänka på att Black friday har inte kommit än, alla butiker som kör med sina "sneak black friday" nu är bara för att bli av med skräp, jag tror fortfarande att den riktiga rean kommer imorgon, inkl ett par Switch deals.

Skall själv köpa en Switch inkl 4-5 spel, pro-controller, så hoppas på det bästa

Håller tummarna för att det du säger är sant Råkade beställa en router idag från Inet, hoppas jag inte ångrar mig imorgon

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Brutus86:

Håller tummarna för att det du säger är sant Råkade beställa en router idag från Inet, hoppas jag inte ångrar mig imorgon

Som sagt det är bra mycket billigare att köpa utanför Sverige då kemikalieskatten ställer till det. Tyska Amaozn t e x de har samma nätadapter. De nya engelska Pokemon bundles ligger oftast tusenlappen billigare än i Sverige. Den nya SSBU pro-kontrollen är väldigt dyr i Sverige med tragiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Som sagt det är bra mycket billigare att köpa utanför Sverige då kemikalieskatten ställer till det. Tyska Amaozn t e x de har samma nätadapter. De nya engelska Pokemon bundles ligger oftast tusenlappen billigare än i Sverige. Den nya SSBU pro-kontrollen är väldigt dyr i Sverige med tragiskt.

Hur är det med garantin då? Bergsala sträcker sig ju inte till Tyskland, eller England

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Brutus86:

Hur är det med garantin då? Bergsala sträcker sig ju inte till Tyskland, eller England

Garantin gäller för respektive land du har köpt den av. Amazon brukar inte snåla heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Garantin gäller för respektive land du har köpt den av. Amazon brukar inte snåla heller.

Okej, så då är det bara vända sig till Amazon om det är något strul?