Geforce 1060 gtx 6gb värt att uppdatera ??

Permalänk

Geforce 1060 gtx 6gb värt att uppdatera ??

tjenare!!!
har en lite fundering det är så att jag funderar på att uppdatera gpu på min och sonen dator
sitter just nu på ett 1060 6gb kort men är sugen på den nya tekniken och tittat in 2070 korten MEN
är det värt den kommer det att ge mig och sonen så mycket mer i grafikväg här är våra burk :

intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB (endast överklockad med turbofunktionen i bioas till 4,3)
ASUS PRIME Z370-A
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance (överklockade till kommer inte ihåg )
Cryorig H5 Ultimate
Samsung 960 EVO 250GB +sshd 1tb
corsair RM 750x

Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR

Med vänlig hälsning peter

Permalänk
Medlem

Om du med "Nya tekniken" menar Ray tracing så är ju just den prestandan helt horribel på 2070. Om man ser till gammal hederlig gpu-prestanda är det en solklar förbättring jämfört med 1060.

Om det sen är värt priset för den förbättringen du får, det kan du bara själv svara på.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Om du med "Nya tekniken" menar Ray tracing så är ju just den prestandan helt horribel på 2070. Om man ser till gammal hederlig gpu-prestanda är det en solklar förbättring jämfört med 1060.

Om det sen är värt priset för den förbättringen du får, det kan du bara själv svara på.

Okej om jag fattar dig rätt så just ray tracing och DLSS inte bra på 2070?
Men prestandan i själv kortet är en solklar förbättring gent imot 1060!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Okej om jag fattar dig rätt så just ray tracing och DLSS inte bra på 2070?
Men prestandan i själv kortet är en solklar förbättring gent imot 1060!

2070 presterar inte särskilt bra med ray tracing i BF V, det enda spelet som har ray tracing ännu. Hur det blir med framtida spel vet vi inte ännu. DLSS finns det inga spel alls som använder ännu, så där vet vi ännu mindre.

Men det spelar ingen större roll, för 2070 är ändå prisvärt om man ignorerar RT och DLSS. RT och DLSS är en bonus man får med på köpet. Och ett 2070 presterar runt 80% bättre än ett 1060 6GB enligt Sweclockers prestandaindex.

Permalänk
Medlem

@hollowman71: Ett 2070 är en brutal uppgradering mot ett 1060.

Jag vet inte om du får ut alla fps som går med ditt system, men du får en riktig raketskjuts hur som.
Nästa steg (om det behövs) är att du klockar din cpu osv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av perost:

2070 presterar inte särskilt bra med ray tracing i BF V, det enda spelet som har ray tracing ännu. Hur det blir med framtida spel vet vi inte ännu. DLSS finns det inga spel alls som använder ännu, så där vet vi ännu mindre.

Men det spelar ingen större roll, för 2070 är ändå prisvärt om man ignorerar RT och DLSS. RT och DLSS är en bonus man får med på köpet. Och ett 2070 presterar runt 80% bättre än ett 1060 6GB enligt Sweclockers prestandaindex.

Okej men det låter ju bra 😀.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

@hollowman71: Ett 2070 är en brutal uppgradering mot ett 1060.

Jag vet inte om du får ut alla fps som går med ditt system, men du får en riktig raketskjuts hur som.
Nästa steg (om det behövs) är att du klockar din cpu osv.

Ja det där med att klocka har jag funderat på men aldrig vågat riktigt!
gjorde något försök förut och körde Asus egna Windows överklockning och så men aldrig vågat det där med klockning i bios.
Om man gick upp till ett 2080 (inte Ti) tror ni då det blir en flaskhals? Och jag måste klocka cpu då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Såg på mailen att Inet hade erbjudande bara förr sweclockers medlemar och där hade dom ett Asus 2080 kr för 7999 kr
https://www.inet.se/produkt/5406994/asus-geforce-rtx-2080-8gb...
Någon som vet hur detta kort är?
Och skulle min setup klara Av detta kort?
Skickades från m.sweclockers.com