Tipsa och fynda under Black Friday 2018 med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Tipsa och fynda under Black Friday 2018 med SweClockers

SweClockers specialsida för Black Friday är här! Större fokus på medlemstips med nytt stöd för filtrering flankeras av kampanjer och inte minst – mobilanpassning!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yes! Sidan är lika efterlängtad som själva dagen. Stort tack för att ni fixar det så bra! År efter år

Permalänk
Medlem

Mkt bra vissa saker man tänkt köpa kan snabbt bytas mot annat om priset är rätt. Tex moderkort, ssd och minnen.
Svårt att ha koll på dem alla inför nya bygget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

btw, uppesittarkväll på torsdag i Sweclockers Discord kanalen!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns ju gott om kap i marknaden också.

Permalänk
Proffsmoddare

Hoppas prisraset motsvarar Bitcoins!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Hittils är jag inte super impad.
Är lite fundersam på ny OLED tv men tycker mest priserna representerar en utfasning av äldre modeller.

Permalänk

Inget som fångat mitt intresse än, men betyder inte att det inte finns bra erbjudanden som är relevanta för andra. Lite störigt med "Black Week", vissa verkar börjat redan i helgen och bygger upp till själva Black Friday som crescendot, medan andra har Black Friday som startpunkten. Förvirrande.

Oavsett blir det lika kul att sitta på Sweclockers och höra folk säga att förra årets BF var bättre.

Permalänk
Medlem

Mycket uppskattat att ni även i år också kör på detta 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Hittils är jag inte super impad.
Är lite fundersam på ny OLED tv men tycker mest priserna representerar en utfasning av äldre modeller.

Är det inte vad Black Friday i stort handlar om?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av riche:

Hittils är jag inte super impad.
Är lite fundersam på ny OLED tv men tycker mest priserna representerar en utfasning av äldre modeller.

Skrivet av improwise:

Är det inte vad Black Friday i stort handlar om?

För TV-apparater är det typ så. Varje år utan undantag(?) släpps en ny line-up i början av året, som sedan säljs ut under bla. Black Friday och mellandagarna inför nästkommande års modeller. Vår eminente skärmtestare @Laxpudding brukar faktiskt rekommendera att man köper sin TV under just Black Friday, då man sparar så stora summor och att modellerna som släpps tidigt året därpå sällan motiverar sina priser.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

För TV-apparater är det typ så. Varje år utan undantag(?) släpps en ny line-up i början av året, som sedan säljs ut under bla. Black Friday och mellandagarna inför nästkommande års modeller. Vår eminente skärmtestare @Laxpudding brukar faktiskt rekommendera att man köper sin TV under just Black Friday, då man sparar så stora summor och att modellerna som släpps tidigt året därpå sällan motiverar sina priser.

@Laxpuddings ord är ju lag så gjorde precis som han säger

Permalänk
Medlem

Ja, så är det väl, jag håller med.

En 55" OLED från LG kanske kommer ner 1000 kr. Diffar då 1000 kr mellan en 7c och 8c då.
Lite större så kanske det är lite mer, tänker på t.ex. LG OLED65C8. (hoppas 65" 7:orna gå ner ordentligt men de verkar ha fasats ut redan så det kommer inte hända)

Annat än LG på OLED sidan verkar fortfarande vara för nytt för att REAs.

Permalänk

tycker "black week" och skit är bara cancer! de ska vara 00:01 fredag stress handling! kom igen nu skärpning! massa skit rabatter hela veckan som ingen vill ha..

Permalänk

Någon som vet om konsoler, mer specifikt Xbox One X kommer få någon typ av rea? Jag har tittat runt lite på några affärer som har sin "Black Week" och än så länge har jag inte sett någon typ av rea på Xbox One X/PS4 Pro.

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Necragaming:

tycker "black week" och skit är bara cancer! de ska vara 00:01 fredag stress handling! kom igen nu skärpning! massa skit rabatter hela veckan som ingen vill ha..

Håller med. Blir stressad utav detta skit.

Någon som har tips på en bra gaming dator ni har kikat på? Budget 12-15 k!

Permalänk
Skrivet av Dasbomber:

Någon som vet om konsoler, mer specifikt Xbox One X kommer få någon typ av rea? Jag har tittat runt lite på några affärer som har sin "Black Week" och än så länge har jag inte sett någon typ av rea på Xbox One X/PS4 Pro.

Tycker det är bra, har redan köpt allt jag behövde och slipper att sitta och spamma alla sidor vid midnatt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@anon152135: Svaret är alltid samma. Bygg egen.
Om du ska spela i 1080p 144hz, kör 8600k, om du ska spela i högre upplösning/lägre frekvens, kör 2600x. Sedan så köper du så dyrt graffekort du har råd med från 1000-serien.

Permalänk
Inaktiv

@hypercat:

Nu blev det en dator till polaren för 27 227 kr inklusive skärm!

Långt över budget men men!

Vi kommer bygga den själv
Uppgraderingspaket 9900

1 stk Intel Core i9-9900K
1 stk ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING
1 stk HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB 2x8
1 stk Corsair Hydro Series H60 CPU Cooler
1 stk Antistatisk Armlänk 1,8 meter

Seasonic FOCUS Plus 750W Gold
949 :-

Fractal Design Focus G Svart Mid Tower
481 :-

Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming OC Black
7 999 :-

Permalänk
Medlem

@anon152135: Jeez det var en slant. Jag blir lite förvånad duck att de skickar med en corsair h60 med 9900k. Undrar hur det går när den drar 200+w...

Permalänk
Inaktiv

@hypercat:

Hur menar du? Är nätagget för svagt?

Permalänk
Medlem

@anon152135: Nä jag menar att CPU-kylaren är relativt liten för en så pass varm CPU. Den kan dra 200 watt utan överklockning och då generarar den ju ca. 200w värme. Det är nog inga problem men om jag skulle satt ihop det paketet skulle jag tagit en större kylare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hypercat:

@Darre08: Nä jag menar att CPU-kylaren är relativt liten för en så pass varm CPU. Den kan dra 200 watt utan överklockning och då generarar den ju ca. 200w värme. Det är nog inga problem men om jag skulle satt ihop det paketet skulle jag tagit en större kylare.

Uppfattat, vad kan du rekommendera? <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hypercat:

@Darre08: Nä jag menar att CPU-kylaren är relativt liten för en så pass varm CPU. Den kan dra 200 watt utan överklockning och då generarar den ju ca. 200w värme. Det är nog inga problem men om jag skulle satt ihop det paketet skulle jag tagit en större kylare.

Förresten, det kommer en CPU-kylare med paketet denna. Corsair Hydro Series H60 CPU Kylare

Är den svag tycker du? annars blev jag rekommenderat denna. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4750733

Vänligen
Darre