Permalänk

Lämnade tillbaka BF V

Jag begärde en refund från Origin efter 4 timmars "spelande".
Det är helt ospelbart för mig.

Några av problemen jag har:

1. Spelet är hackigt. Jag kastas ofta tillbaka till där jag stod 2 s tidigare.
2. Spelet fryser tillfälligt, ofta när jag är i en man mot man situation. När det rör på sig igen så är jag förstås död.
3. Jag kan bara spela en runda åt gången. Efter varje runda så hänger sig spelet. Suttit i 10 min o stirrat på skärmen med den lilla grejen som snurrar uppe till höger.

Och jag har spelat BF4 i en vecka för att värma upp inför idag så jag vet att allt funkar bra på min PC (i7-6700 / GTX 1070) .

Så fruktansvärt besviken. Har spelat alla BF sen 1942 och hade sett framemot detta. Men nu är det slut.

Aldrig haft liknande problem med ett BF spel förut.

Ville bara skriva av mig.

Permalänk

Ska ge detta spel en chans ikväll genom EA access...
Första Battlefield som jag inte egentligen alls är sugen på, men man vill ju testa nya maskin lite
So done med ww2 som setting bara, ge modernt BF tack

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte fungerade för dig. Men samtidigt lite väl att ta i å kräva återbetalning samma dag som merparten utav alla spelare får tillgång till spelet? Jag menar, det är ju kanske inte så konstigt att dom har lite problem med prestandan på servrarna vid release.

Permalänk
Medlem

Trist.
Har själv spelat BF:V i 38 timmar och känner inte igen något av dina problem. Det enda riktigt gamebreaking jag råkat ut för var att speler har kraschat sig en gång. Gott om andra småbuggar dock.

Testat ominstallera och installera nyaste grafikdrivrutinerna?
Kör du med DX11? Microstutter verkar vara vanligt med DX12.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Divion:

Tråkigt att det inte fungerade för dig. Men samtidigt lite väl att ta i å kräva återbetalning samma dag som merparten utav alla spelare får tillgång till spelet? Jag menar, det är ju kanske inte så konstigt att dom har lite problem med prestandan på servrarna vid release.

Vadå förvänta lol det är ju inte så att de inte har erfarenhet av multiplayer spel. Att Dice inte kan göra ett spel som funkar från "dag ett" eller 20 vad det nu är dagar efter släpp, är oförlåtligt och visar hur lite de bryr sig om sina spelsre (lika lite som ea). De skulle haft en beta till (minst) för att fixa alla buggar och visa att de bryr sig om spelarna men de är mera rädda för att folk ska klaga en att visa spelet.

Permalänk
Medlem

Tycker din upplevelse låter som vad man brukar kunna förvänta sig av ett BF spel vid launch. Brukar väl ta 1-2 månader av patcher innan EA gjort det spelbart.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Det är EA (och DICE) i ett nötskal, allt ska tryckas ut enligt en tidsplan som kanske inte är rimlig, det ska sedan ta 2-6 månader att fixa de värsta buggarna och när spelet är spelbart så kommer nästa utgåva av spelet.

Titta bara på BF4 det blev för inte allt för länge sedan (~1 - 1,5år) spelbart. Personligen kommer jag nog aldrig köpa något ifrån EA igen, så länge de inte motbevisar mig...men jag kommer alltid vänta länge med att köpa att EA publicerat spel.

Permalänk
Medlem

Hade lite crascher på mitt efter microsofts senaste updateringar då med dx12 men kör jag dx11 så funkar det bra, amd har har nyss släppt en ny drivrutin vilket säkert nvidia gör med.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Det är EA (och DICE) i ett nötskal, allt ska tryckas ut enligt en tidsplan som kanske inte är rimlig, det ska sedan ta 2-6 månader att fixa de värsta buggarna och när spelet är spelbart så kommer nästa utgåva av spelet.

BFV skulle dock ha släppts runt September

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du fick en sån dålig upplevelse. Jag hade blivit tokig om jag hade haft strul med spelet. Haft två krascher i DX12 men det flyter på väldigt bra. Peppar, peppar!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Snart kört igenom hela 1-p kampanjen under några kvällar och jag hade visserligen inte speciellt höga förväntningar efter att ha läst några recensioner och blev mycket positivt överraskad. Riktigt varierande och kul uppdrag!

MP-läget har jag förmodligen kört under 10h och fungerar också bra men det var mer väntat.

Permalänk
Medlem

På fullt allvar?
Hur lätt är det på en skala att balansera till rätt antal servers och nätverkskapacitet på releasedagen så det flyter perfekt för alla? Om 2-3 dagar kommer det rulla perfekt överallt för alla.
Några skulle behöva vara utan mat på bordet i ett par dagar så man får uppleva riktiga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

BFV skulle dock ha släppts runt September

I det stora hela gör 2 månader inget, och vad jag kan minnas var 2 sep bara preliminärt (ett drömdatum som ingen trodde på) men jag kan dock ha fel.

Problemet är dock detsamma och är ett problem hos många utgivare och utvecklare, Fallout 76 för att ta ett exempel, spel som mer eller mindre är alpha eller dev previews kommer ut på marknaden som full-releaser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnystål:

Jag begärde en refund från Origin efter 4 timmars "spelande".
Det är helt ospelbart för mig.

Några av problemen jag har:

1. Spelet är hackigt. Jag kastas ofta tillbaka till där jag stod 2 s tidigare.
2. Spelet fryser tillfälligt, ofta när jag är i en man mot man situation. När det rör på sig igen så är jag förstås död.
3. Jag kan bara spela en runda åt gången. Efter varje runda så hänger sig spelet. Suttit i 10 min o stirrat på skärmen med den lilla grejen som snurrar uppe till höger.

Och jag har spelat BF4 i en vecka för att värma upp inför idag så jag vet att allt funkar bra på min PC (i7-6700 / GTX 1070) .

Så fruktansvärt besviken. Har spelat alla BF sen 1942 och hade sett framemot detta. Men nu är det slut.

Aldrig haft liknande problem med ett BF spel förut.

Ville bara skriva av mig.

Har du senaste drivarna? Om du kör DX12 så fungerar det skit utan dom iaf.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Kunde åtminstone spela det igår utan att det frös till eller de andra problemen du nämner.

Att du spelat BF sen 1942 och aldrig haft problem vid launch låter smått otroligt, har alltid funnits nån skavank sen åtminstone BF3 som korrigerats med patchar i efterhand. Låter som du bör ge det en chans till, men kanske vänta 2-3 månader så du slipper "barnsjukdomar" som serien ofta lider utav vid launch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlin404:

Vadå förvänta lol det är ju inte så att de inte har erfarenhet av multiplayer spel. Att Dice inte kan göra ett spel som funkar från "dag ett" eller 20 vad det nu är dagar efter släpp, är oförlåtligt och visar hur lite de bryr sig om sina spelsre (lika lite som ea). De skulle haft en beta till (minst) för att fixa alla buggar och visa att de bryr sig om spelarna men de är mera rädda för att folk ska klaga en att visa spelet.

Vart skrev jag något om förvänta? Jag skrev att det är inte så konstigt att det brukar strula vid release, det är mer regel än undantag.
Men skall det behöva vara så? Absolut inte men så är det tyvärr och därför tycker jag att kräva återbetalning på releasedagen för att servrarna inte pallar trycket var att ta i. Håller absolut med om att dom skulle haft en beta till ang dom spelrelaterade buggarna.

Permalänk
Medlem

11k viewers på Twitch under primetime på releasedagen. Pokemon hade mer ett tag. Inte att det är nån sorts definitiv målstock, men det säger ju litegrann vilken katastrof denna release är.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Men snälla. Att bfv enbart har 11k på twitch beror främst på att de "stora" streamers redan har testat och spelat två veckor tillbaka. Bfv var uppe i 70-80k de två första dagarna. Sen så har bf aldrig varit stort på twitch. En av de större streamers är sacriel(namn?) som ligger runt 4k viewers. Säger en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Skaffade det genom access när det släpptes där.

Tycker hela spelet var en besvikelse :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Att du spelat BF sen 1942 och aldrig haft problem vid launch låter smått otroligt, har alltid funnits nån skavank sen åtminstone BF3 som korrigerats med patchar i efterhand. Låter som du bör ge det en chans till, men kanske vänta 2-3 månader så du slipper "barnsjukdomar" som serien ofta lider utav vid launch.

Haha man glömmer snabbt vilen katastrof BF3 releasen var, med Origin i beta, Battlelog i beta och BF3 i mja... allt annat än färdigt skick. Men det var nytt och häftigt, så man ser lätt förbi sånt i backspegeln...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

Återlämningen gick väldigt smidigt. Hade mina pengar tillbaka inom 30 min efter att jag bett om det. Hade betalat med paypal och pengar dök upp där mycket snabbt.
Och nej, jag har inte glömt problemen med andra releaser. Men det har aldrig varit så här illa för mig. Minns att jag tex hade 40 timmar på BF4 första veckan. Med fulltidsjobb varje dag.
Det här var bara en sån besvikelse. Jag tycker spelet ser fantastiskt ut och flera av kartorna verkar mycket bra. Jag gillade introt där man fick prova på olika roller.
Men det går bara inte att spela för mig. Jag hade ett par rundor där det flöt på ok men resten vara katastrof. Och jag var tvungen att stänga ned spelet i task manager efter VARJE runda eftersom att det hänger där för evigt om man inte gör nåt.
Om det inte vore för att jag spelat BF4 i varje dag senaste veckan så hade jag kanske tror att det var nåt strul med mitt eget bredband. Men det verkar funka bra.
Jag fattar att det troligen ändå är nåt på min sida som bidrar till det här eftersom så många verkar ha en perfekt upplevelse. Men det påverkar bara BF V. Hursomhelst, det är över nu. Inget mer Battlefield för mig. Ska försöka hitta nåt annat spel som ger mig samma glädje som 1000-tals timmar av Battlefield gett mig genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@johnnystål: Spelar med liknande rigg som dig (6700k och 1070) i 1440 och det fungerar felfritt. Har testat både på high och nu testar lite mera low hållet för att jaga fps. Om jag kör på high så ligger jag runt 70-80 fps och med lite sämre inställningar 90-100. Men har inte haft några av dina strul som du skriver om.

Tycker spelet är mycket roligt, känns lite mera om team work är en viktig del igen.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv

Funkar perfekt här på en i7 2700k, 16Gb ram, 2Tb SSD, GTX 1080, 1440p 165Hz

Allt stock

Permalänk

Funderar på att prova COD för första gången på 10 år. Men det känns som att gå till en moske för att prästen hade en dålig dag. Lite väl drastiskt kanske. Tack för alla svaren på nåt som inte riktigt var en fråga. Bara frustration. Känns faktiskt uppmuntrande. Kanske jag provar igen om ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går ju bara att skratta åt folk som hoppar på hypen år efter år och köper spel från en utgivare som är kända för att skapa stort missnöje för sina mest trogna kunder. Förhandsbokar eller köper man på dag ett så får man nästan skylla sig själv. Håller dock tummarna att du kan ångra ditt köp.

Permalänk
Medlem

@zin: Håller med till 100% vad det gäller förbokningar. Jag antar att jag hade så låga förväntningar så att jag blev positivt överraskad istället. Sen har jag haft tur med prestandan och inte stött på problem, vilket verkar vara lite 50/50. Folk med typ samma komponenter har problem, medan jag inte har det. BF3 var katastrof för mig i början. Då slet jag mitt hår och försökte få spelet att ens FUNKA, medan alla kompisarna satt och spelade för fullt.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Tråkigt att det inte fungerade för dig. Men samtidigt lite väl att ta i å kräva återbetalning samma dag som merparten utav alla spelare får tillgång till spelet? Jag menar, det är ju kanske inte så konstigt att dom har lite problem med prestandan på servrarna vid release.

TS kunde ju bara få återbetalning i 24 timmar eftersom han har startat spelet, han kanske inte har tid att spela mer.

Och TS har ju fortfarande möjligheten att köpa spelet igen om en vecka eller så, och få en ny 24-timmars provtid.

Sen borde en AAA-titel inte ha större problem med servrar. Alls.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativsystem? För om du kör W10 lutar ju problemen mer åt SBS nästan än något annat med tanke på att det funkar alldeles utmärkt för många där att ute. Det är inte lika optimerat och polerat som BF1 iofs, vilket är lite synd.

BF5 verkar vara spelmässigt bästa BF på länge iaf. Ser fram emot att köpa det ngn kommande vecka. Men vill att ev barnsjukdomar ska fixas och sen behöver jag och polarna planera in en helg eller kväll med dedikerat lir också vilket är lite klurigt ibland xD.

Men visst, ibland stöter vissa på trubbel helt enkelt, utan att man vet anledningen. Alla har olika saker installerade på sina datorer och det kan ske alla möjliga konflikter förstås....

Sen om du nu var så hypas är det konstigt att du bara ger upp så enkelt. Men alla tänker ju inte lika förstås :-). Du verkar ju sugen på det. Avvakta några veckor och testa igen? Ska som sagt vara ett mycket bra BF detta av allt att döma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnystål:

Funderar på att prova COD för första gången på 10 år. Men det känns som att gå till en moske för att prästen hade en dålig dag. Lite väl drastiskt kanske. Tack för alla svaren på nåt som inte riktigt var en fråga. Bara frustration. Känns faktiskt uppmuntrande. Kanske jag provar igen om ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan förstå att det är lite tidspress när man inte kan vänta för länge med att lämna tillbaka spelet. Men eftersom du verkar vara en stor BF-fan så tycker jag nog du ska ge det en chans till. Kanske om någon kompis köpt det som kan logga in på sitt Originkonto hemma hos dig? Kanske prova efter helgen...

Kan vara så att det räcker med en ominstallation av spelet alternativt köra en "repair game" i Origin.

Edit: Kolla här med på known issues list
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/9vclld/battlef...

Ditt problem var med där
Crashes
Stuck in loading screen after EOR
Sometimes user can get stuck in endless loading screen after EOR.
Status: Currently investigating.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Skrivet av milky81:

Kan förstå att det är lite tidspress när man inte kan vänta för länge med att lämna tillbaka spelet. Men eftersom du verkar vara en stor BF-fan så tycker jag nog du ska ge det en chans till. Kanske om någon kompis köpt det som kan logga in på sitt Originkonto hemma hos dig? Kanske prova efter helgen...

Kan vara så att det räcker med en ominstallation av spelet alternativt köra en "repair game" i Origin.

Edit: Kolla här med på known issues list
https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/9vclld/battlef...

Ditt problem var med där
Crashes
Stuck in loading screen after EOR
Sometimes user can get stuck in endless loading screen after EOR.
Status: Currently investigating.

Ja det var mitt problem. Fast för mig var det everytime och inte sometimes. Fast ibland så var det en disconnect bara. Men bra tråd, ska följa den och se om det blir löst. Och då provar jag igen. Sugen på att spela.

Skickades från m.sweclockers.com